Το δικό μας αθηναϊκό «Big Issue» είναι εδώ!

Το δικό μας αθηναϊκό «Big Issue» είναι εδώ! Facebook Twitter
6

Το δικό μας αθηναϊκό «Big Issue» είναι εδώ! Facebook Twitter

Η «Σχεδία» είναι το νεότερο μέλος του Διεθνούς Δικτύου Εφημερίδων Δρόμου που προωθεί παγκοσμίως την κοινωνική επιχειρηματικότητα και παρέχει τη δυνατότητα νόμιμης εργασίας σε ανθρώπους που δεν έχουν άλλους πόρους για να εξασφαλίσουν τις πιο βασικές τους ανάγκες. Τα περιοδικά δρόμου δεν πωλούνται στα συνήθη σημεία διάθεσης Τύπου (περίπτερα κ.λπ.), αλλά αποκλειστικά στους δρόμους της πόλης από διαπιστευμένους πωλητές που προέρχονται αποκλειστικά από ευάλωτες πληθυσμιακές ομάδες: άστεγους, άνεργους και γενικώς ανθρώπους που ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας. Στην Ελλάδα, η «Σχεδία» θα κυκλοφορεί 11 φορές τον χρόνο (εκτός Αυγούστου), την τελευταία Τετάρτη κάθε μήνα, με τιμή πώλησης €3. Η διαδικασία είναι η εξής: άνθρωποι που διαπιστωμένα εμπίπτουν στις ευάλωτες ομάδες θα προμηθεύονται από τα κεντρικά γραφεία (μελλοντικά και από άλλα σημεία) το περιοδικό στη μισή από την κανονική τιμή των €3, μαζί με μια ειδική κάρτα με τα στοιχεία τους κι ένα γιλέκο. Θα καταβάλλουν δηλαδή €1,5 για κάθε περιοδικό, το οποίο στη συνέχεια θα πωλούν στην αναγραφόμενη τιμή των €3, κρατώντας τα κέρδη (1,5 ευρώ από κάθε τεύχος) για τον εαυτό τους. Για το αρχικό κεφάλαιο θα παρέχονται απολύτως δωρεάν στον κάθε πωλητή 10 τεύχη του περιοδικού.


Το μοντέλο έχει αποδειχτεί ότι δουλεύει. Από τη Γλασκώβη ως το Τόκυο και από το Σίδνεϋ ως το Κέιπ Τάουν κυκλοφορούν πάνω από 100 διαφορετικοί τίτλοι σε 40 χώρες και 24 γλώσσες, παρέχοντας σημαντική βοήθεια σε περισσότερους από 200.000 ανθρώπους που αντιμετωπίζουν προβλήματα. Από την πρώτη εφημερίδα δρόμου, που έκανε την εμφάνισή της το 1989 στη Νέα Υόρκη, έχουν αλλάξει πολλά. Στις μέρες μας οι πωλήσεις των εντύπων έχουν φτάσει τα 27.000.000 αντίτυπα τον χρόνο, ενώ οι πωλητές βγάζουν κέρδος της τάξεως των 40.000.000 δολαρίων παγκοσμίως. Μόνο το «Big Issue» του Λονδίνου, η κατά πολλούς «ναυαρχίδα» των εφημερίδων δρόμου, πουλάει 125.000 αντίτυπα κάθε εβδομάδα. Πολλές από τις εφημερίδες και τα περιοδικά δρόμου έχουν μάλιστα προσαρμοστεί και στις σύγχρονες απαιτήσεις της εποχής κι έχουν προχωρήσει στην κυκλοφορία και ψηφιακής έκδοσης. Οι κάτοχοι smartphone και tablet έχουν τη δυνατότητα να προμηθεύονται, αντί για την έντυπη έκδοση, έναν κωδικό που τους επιτρέπει να διαβάζουν την εφημερίδα online.


Η φιλοσοφία που βρίσκεται πίσω από τις εφημερίδες δρόμου δεν συμβαδίζει με τη λογική της ελεημοσύνης και της επαιτείας. Η πώληση των εφημερίδων είναι μια αξιοπρεπής δραστηριότητα, που εξασφαλίζει στους πωλητές ένα νόμιμο εισόδημα, το οποίο τους διασφαλίζει κάποιες βασικές ανάγκες και τους επιτρέπει να σπάσουν τον φαύλο κύκλο της κοινωνικής περιθωριοποίησης, να απεγκλωβιστούν από την κοινωνικο-οικονομική απομόνωση. Με την πράξη της αγοράς προβαίνουμε βεβαίως σε μια πράξη αλληλεγγύης, αλλά κυρίως αγοράζουμε ένα αξιόλογο έντυπο. Όπως υπόσχεται ο διευθυντής του Χρήστος Αλεφάντης, θα είναι «ένα δημοσιογραφικό περιοδικό με σαφή κοινωνικά χαρακτηριστικά» και ανεξάρτητη γραφή. Η συντακτική ομάδα θα περιλαμβάνει γνωστές πένες, αλλά και ικανούς, νέους δημοσιογράφους, και φιλοδοξία του περιοδικού είναι να συμμετέχουν στη σύνταξη και οι ίδιοι οι πωλητές. Η δημοσιογραφική προσέγγιση και γενικώς όλο το περιοδικό χαρακτηρίζεται αισιόδοξο από τον κύριο Αλεφάντη. «Όταν λέμε "αισιόδοξο", δεν εννοούμε "χαζοχαρούμενο", αλλά ένα περιοδικό που μέσα από τη δημοσιογραφική έρευνα και το ρεπορτάζ δεν θα περιοριστεί στον καταγγελτικό λόγο, αλλά θα προτείνει και λύσεις». Η ύλη θα είναι πλούσια και θα περιλαμβάνει θέματα, ελεύθερο ρεπορτάζ, στήλες (π.χ. μαγειρική, αθλητισμό), κουίζ, φωτογραφικές ιστορίες, ακόμα και μια διαφορετικού τύπου στήλη... συνοικεσίων.


Η «Σχεδία» έχει στρατολογήσει ήδη πάνω από 70 πωλητές, άνδρες και γυναίκες όλων των ηλικιών, και φιλοδοξία της είναι, στους επόμενους μήνες που το εγχείρημα θα αρχίσει να γίνεται ολοένα και πιο γνωστό, να συμμετάσχουν στην ομάδα ακόμα περισσότεροι. Πέρα από τη βοήθεια στην οργάνωση των πωλήσεων, η «Σχεδία» θα παρέχει στους πωλητές της ιατρικές και νομικές υπηρεσίες (σε συνεργασία με φορείς που δραστηριοποιούνται στον τομέα υποστήριξης αστέγων και άλλων αποκλεισμένων), καθώς και ένα δίκτυο υποστήριξης στον τομέα της αναζήτησης και εύρεσης εργασίας. Την προσεχή Τετάρτη, λοιπόν, αναζητήστε τον πωλητή της γειτονιάς σας και δώστε αυτά τα €3. Θα πιάσουν τόπο!

Διάφορα
6

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Δ. Πολιτάκης / Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Β. Στεργίου / Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Αντί να βλέπουμε τη χώρα σαν άδεια πισίνα όπου πρέπει να γυρίσουν τα ξενιτεμένα της μυαλά για να γεμίσει, ας αλλάξουμε τα κολλημένα μυαλά σ' αυτόν εδώ και σε άλλους τόπους.
ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ
Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Β. Βαμβακάς / Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Οποιοσδήποτε απολογισμός της είναι καταδικασμένος στη μερικότητα, αφού έχουν συμβεί άπειρα γεγονότα που στιγμάτισαν τις ζωές όλων μας ‒ δύσκολο να μπουν σε μια αντικειμενική σειρά.
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΜΒΑΚΑ

σχόλια

4 σχόλια
Αυτές είναι κινήσεις για την τόνωση των εξασθενισμένων. Κι όχι σε βάζω στην ουρά για ένα πιάτο φαεί, στην πλατεία, και στέκομαι ως Κύριός σου πάνω απ' το κεφάλι σου, κάνοντας δηλώσεις μπροστά στις κάμερες.Σχεδία = παραγκωνισμός σε όσους πολιτικούς, ιερωμένους, και σικ κυρίες, επιθυμούν εξασθενισμένους ανθρώπους, για να τους βοηθούν και να τους φιλούν τα χέρια.
Στη σημερινή εποχή δυστηχώς είναι λίγο δύσκολη η έντυπη ενημέρωση. Επειδή είμαστε λίγο πίσω εδώ ίσως να μην είναι πολύ αργά για κάτι τέτοιο, αλλά για λίγο.
καλά θυμάσαι -μέχρι το 2001 κράτησε η έκδοση.Η ειρωνεία είναι ότι σταμάτησε μια επιδότηση που δίνονταν τότε βοηθητικά σε τέτοιες προσπάθειες αλλά παράλληλα "τιμήθηκε" η τότε εκδοτική ομάδα με κάποιο κρατικό βραβείο ( νομίζω από την ΕΡΤ; ) για την κοινωφελή προσφορά του περιοδικού!

ΘΕΜΑΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

THE GOOD LIFO ΔΗΜΟΦΙΛΗ