Το Ράλλυ Ακρόπολις και η ελληνική οικονομία
H Μοtorsport Greece, που διοργανώνει τον αγώνα, νιώθει δικαιωμένη πάντως και από οικονομικής άποψης. Φωτο: LATO KLODIAN / EUROKINISSI

Το Ράλλυ Ακρόπολις και η ελληνική οικονομία

Μεγάλα έμμεσα και άμεσα οφέλη σε επίπεδο προβολής και εσόδων απέφερε το περσινό Ράλλυ Ακρόπολις, του οποίου το μεγαλύτερο κόστος καλύφθηκε από χορηγούς, επιβαρύνοντας ελάχιστα τα δημόσια ταμεία.

Οι Έλληνες αγαπούν τα μηχανοκίνητα σπορ, που βρίσκονται στην τέταρτη θέση των προτιμήσεών τους μετά το ποδόσφαιρο, το μπάσκετ και τον στίβο. Αυτό ισχύει στον υπερθετικό βαθμό για το Ράλλυ Ακρόπολις, καθώς το θεωρούν εθνική υπόθεση ακόμα και συμπολίτες μας χωρίς ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τα μηχανοκίνητα σπορ. Είναι μάλιστα ενδεικτικό ότι η επανένταξη του «Ράλλυ των Θεών» το 2021 στο παγκόσμιο καλεντάρι του παγκόσμιου πρωταθλήματος ράλλυ WRC χαιρετίστηκε ομόθυμα και δεν υπήρξε –τουλάχιστον σε μεγάλη έκταση– η συνηθισμένη γκρίνια περί σπατάλης χρημάτων σε δύσκολους καιρούς. 

 

H Μοtorsport Greece, που διοργανώνει τον αγώνα, νιώθει δικαιωμένη πάντως και από οικονομικής άποψης, αφού το περσινό ράλλυ απέφερε σημαντικότατα οφέλη, ενώ κόστισε ελάχιστα στο κράτος χάρη στην οικονομική υποστήριξη μεγάλων χορηγών αλλά και την καθοριστική συμβολή εκατοντάδων εθελοντών. Αναμφίβολα, η μεγαλύτερη προσφορά του Ράλλυ Ακρόπολις του 2021 ήταν η τεράστια προβολή της Ελλάδας στο εξωτερικό, η οποία εκτιμάται ότι αντιστοιχεί σε έναν διαφημιστικό προϋπολογισμό περίπου 50 εκατομμυρίων ευρώ. 

 

Η έμφαση στην προστασία του περιβάλλοντος ανταμείφθηκε από την Παγκόσμια Ομοσπονδία Αυτοκινήτου FIA με δύο αστέρια και οι διοργανωτές φιλοδοξούν να κατακτήσει το ράλλυ φέτος ή του χρόνου τον ανώτατο αριθμό των τριών αστεριών, που αποτελεί προνόμιο ελάχιστων αγώνων σε διεθνές επίπεδο.

 

Μόνο η αξία της τηλεοπτικής προβολής από το κανάλι της COSMOTE TV, που απευθύνεται φυσικά σε Έλληνες, αποτιμήθηκε σε 3,8 εκατ. ευρώ, ενώ τον αγώνα παρακολούθησαν γύρω στα 48 εκατ. τηλεθεατές σε όλον τον κόσμο. Το συνολικό οικονομικό αποτύπωμα του περσινού αγώνα στην εθνική οικονομία αλλά και στις τοπικές κοινωνίες όπου πραγματοποιήθηκε ανήλθε, σύμφωνα με τον τελικό απολογισμό, γύρω στα 20 εκατ. ευρώ και περιλαμβάνει τις δαπάνες των συμμετεχόντων στο ράλλυ, των φιλάθλων και των στελεχών. Το συγκεκριμένο ποσό αγγίζει τα 35 εκατ. ευρώ, αν προσθέσουμε και την αξία προβολής του Ράλλυ Ακρόπολις εντός Ελλάδας.

 

Το οικονομικό όφελος από το Ράλλυ Ακρόπολις γίνεται ακόμα περισσότερο κατανοητό αν κάνουμε μια αντιπαραβολή μεταξύ των προαναφερόμενων εσόδων με το κόστος διοργάνωσής του. Σύμφωνα, λοιπόν, με δηλώσεις του αρμόδιου υπουργού Οικονομικών κ. Χρήστου Σταϊκούρα, ο περσινός αγώνας κόστισε συνολικά τρία εκατομμύρια ευρώ, από τα οποία τα 2,1 καλύφθηκαν από τους χορηγούς του. Με άλλα λόγια, οι καθαρές δαπάνες για τα δημόσια ταμεία «περιορίστηκαν» στα 900.000 ευρώ, δηλαδή σε ένα απειροελάχιστο ποσό σε σχέση με τα έμμεσα και άμεσα κέρδη που αποκόμισε η χώρα.

 

Εξαιρετικά θετική είναι και η εικόνα σε κοινωνικό επίπεδο, όπου δεν μπορούν να γίνουν μετρήσεις με στενά οικονομικά κριτήρια. Το Ράλλυ Ακρόπολις προωθεί τον εθελοντισμό σε οργανωμένο πλαίσιο με στόχο την ικανοποίηση των συμμετεχόντων και φυσικά την άψογη διοργάνωση του αγώνα. Είναι ενδεικτικό ότι στο φετινό «Ράλλυ των Θεών» συμβάλλουν περίπου 500 εθελοντές, μάλιστα ο αριθμός των υποψηφίων ήταν τετραψήφιος.

 

Η έμφαση στην προστασία του περιβάλλοντος ανταμείφθηκε από την Παγκόσμια Ομοσπονδία Αυτοκινήτου FIA με δύο αστέρια και οι διοργανωτές φιλοδοξούν να κατακτήσει το ράλλυ φέτος ή του χρόνου τον ανώτατο αριθμό των τριών αστεριών, που αποτελεί προνόμιο ελάχιστων αγώνων σε διεθνές επίπεδο. Ανεκτίμητη είναι και η αξία των δράσεων για την οδική ασφάλεια που ξεκίνησαν ήδη πριν από το περσινό Ράλλυ Ακρόπολις και συνεχίστηκαν μέχρι τον φετινό αγώνα με καμπάνιες που υποστηρίζουν γνωστοί αθλητές και άνθρωποι των τεχνών και έχουν ως στόχο τη μείωση του αριθμού των θυμάτων στους ελληνικούς δρόμους.

 

Αυτοκίνητο
 
 
 
 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ford Kuga Plug-in Hybrid

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Ford Kuga Plug-in Hybrid