Γιατί λατρεύουν οι κάτοχοι ηλεκτρικών Ι.Χ. τα αυτοκίνητά τους
Απολύτως λογικό είναι το γεγονός ότι τα ακριβά ηλεκτροκίνητα οχήματα είναι πιο δημοφιλή στους πολίτες με υψηλότερα εισοδήματα και στους κατοίκους μεγάλων πόλεων, όπου υπάρχουν καλύτερες υποδομές φόρτισης σε σχέση με την περιφέρεια. 

Γιατί λατρεύουν οι κάτοχοι ηλεκτρικών Ι.Χ. τα αυτοκίνητά τους

Πάνω από τους 8 στους 10 αγοραστές ενός ηλεκτρικού και υβριδικού αυτοκινήτου νιώθουν τόσο ικανοποιημένοι με την επιλογή τους ώστε δηλώνουν ότι δεν θα μπορούσαν να επιστρέψουν πλέον σε μοντέλα με κινητήρες βενζίνης ή πετρελαίου.

Αξίζει τελικά τον κόπο η αγορά ενός ηλεκτροκίνητου οχήματος; Το συγκεκριμένο ερώτημα απασχολεί ολοένα περισσότερους υποψήφιους αγοραστές αυτοκινήτων και ήταν αντικείμενο μιας έρευνας του γερμανικού ινστιτούτου Puls με εντολέα την αυτοκινητιστική διαδικτυακή πύλη www.mobile.de.

 

Στην έρευνα συμμετείχαν κάτοχοι ηλεκτρικών μοντέλων, οι οποίοι δήλωσαν σε ποσοστό 97,5% ικανοποιημένοι με το αυτοκίνητό τους, ενώ το 82% υποστήριξε ότι δεν θα μπορούσε να φανταστεί πλέον την επιστροφή του σε οχήματα συμβατικής τεχνολογίας με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

 

Οι αγοραστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανέφεραν ως πρώτη αιτία για την επιλογή τους την οικολογική συνείδηση σε ποσοστό 62,0%, καθώς επίσης τα οικονομικά κίνητρα και την εξοικονόμηση καυσίμου (50%). Ακολουθούν η αξιολόγηση της ηλεκτροκίνησης ως κυρίαρχη μορφή κινητικότητας στο μέλλον με ποσοστό 45,5% και η ελκυστική γκάμα των διαθέσιμων ηλεκτρικών αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στην αγορά (30,0%).

 

Η ηλεκτροκίνηση φαίνεται πάντως ότι κατακτά σταδιακά και τους οδηγούς βενζινοκίνητων και ντιζελοκίνητων οχημάτων, καθώς το 65,8% από αυτούς θα μπορούσε να φανταστεί τον εαυτό του ιδιοκτήτη ένα αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

 

Παρόμοια είναι και η εικόνα για τους κατόχους επαναφορτιζόμενων Plug-in υβριδικών και ήπιων Mildhybrid μοντέλων, με το ποσοστό ικανοποίησης των πρώτων να φτάνει στο 88,3% και των δεύτερων σε 85,4%.

 

Η ηλεκτροκίνηση φαίνεται πάντως ότι κατακτά σταδιακά και τους οδηγούς βενζινοκίνητων και ντιζελοκίνητων οχημάτων, καθώς το 65,8% από αυτούς θα μπορούσε να φανταστεί τον εαυτό του ιδιοκτήτη ένα αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Το ίδιο ισχύει μάλιστα και για το 80% των οδηγών υβριδικών αυτοκινήτων, που είναι θετικοί απέναντι στην προοπτική απόκτησης ενός 100% ηλεκτροκίνητου μοντέλου.

 

Ωστόσο και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν σύμφωνα με τους κατόχους τους αδύνατα σημεία, που χρειάζονται βελτίωση. Οι ερωτηθέντες κατέγραψαν ως σημαντικότερα τα εξής:

 

1. Χαμηλή αυτονομία (33,0%).

2. Λίγα σημεία φόρτισης κοντά (29,0%).

3. Περιορισμένη ευελιξία και σχεδιασμός διαδρομών με βάση τους χρόνους και τα σημεία φόρτισης (28,0%).

4. Υπερβολικά μεγάλος χρόνος φόρτισης (23,0%).

5. Διαφορετική αίσθηση οδήγησης σε σχέση με τα μοντέλα εσωτερικής καύσης (12,0%).

 

Πιο θετικοί απέναντι στη μελλοντική απόκτηση ενός ηλεκτρικού μοντέλου είναι οι νεότεροι οδηγοί ηλικίας έως 30 ετών, ενώ οι ηλικίες άνω των 50 ετών και οι γυναίκες δείχνουν επιφυλακτικότερες απέναντι στη συγκεκριμένη τεχνολογία.

 

Απολύτως λογικό είναι επίσης το γεγονός ότι τα ακριβά ηλεκτροκίνητα οχήματα είναι πιο δημοφιλή στους πολίτες με υψηλότερα εισοδήματα και στους κατοίκους μεγάλων πόλεων, όπου υπάρχουν καλύτερες υποδομές φόρτισης σε σχέση με την περιφέρεια.

 

Αυτοκίνητο
 
 
 
 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ford Kuga Plug-in Hybrid

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Ford Kuga Plug-in Hybrid