«The Staircase» (2022): Τη σκότωσε τελικά ο σύζυγος ή όχι;

The Staircase (2022): Τη σκότωσε τελικά ο σύζυγος ή όχι; Facebook Twitter
0

ΤΙΣ ΠΡΩΤΕΣ ΠΡΩΙΝΕΣ ΩΡΕΣ της 9ης Δεκεμβρίου του 2001, ο 58χρονος τότε συγγραφέας Μάικλ Πίτερσον κάλεσε με τρεμάμενη φωνή τις πρώτες βοήθειες λέγοντας ότι είχε βρει τη σύζυγό του αναίσθητη και αιμόφυρτη στο κεφαλόσκαλο της εσωτερικής σκάλας του σπιτιού τους στο Ντούραμ της Βόρειας Καρολίνας.

Όταν έφτασαν οι διασώστες ήταν ήδη νεκρή και η αστυνομία τον μεταχειρίστηκε από την πρώτη στιγμή ως τον βασικό ύποπτο για τον θάνατό της, ενώ εξετάζοντας τον υπολογιστή του βρήκαν (γκέι) πορνογραφικό περιεχόμενο που οδήγησε στην αποκάλυψη ότι ήταν bisexual και σποραδικά πήγαινε με άνδρες (γεγονός που ο ίδιος θα έλεγε κατά τη δίκη ότι γνώριζε η γυναίκα του και ουδόλως είχε επηρεάσει όχι μόνο την σχέση τους αλλά και τη σεξουαλική τους ζωή).

Σα να μην ήταν αρκετά δυσμενής η θέση του, η κατηγορούσα αρχή ανέσυρε στην επιφάνεια μια ανατριχιαστικά παρόμοια υπόθεση στην οποία επίσης ήταν κεντρικό πρόσωπο ο Πίτερσον. Δεκαεπτά χρόνια πριν από τον θάνατο της Καθλίν, όταν ζούσε στη Γερμανία μαζί με την πρώτη του σύζυγο, είχε βρεθεί νεκρή στο κεφαλόσκαλο του σπιτιού της η στενή φίλη του ζεύγους Λιζ Ράτλιφ και ο τελευταίος άνθρωπος που την είχε δει ήταν ο Μάικλ Πίτερσον. Η ετυμηγορία των γερμανικών αρχών ήταν «θανατηφόρο ατύχημα».

Η νεκρή είχε δύο μικρά κορίτσια, τα οποία ο Πίτερσον αποφάσισε να υιοθετήσει και να αναθρέψει ο ίδιος μαζί με τα δικά του παιδιά και αργότερα μαζί με την κόρη της Καθλίν από τον δικό της πρώτο γάμο.  

Τελικά, ο Μάικλ Πίτερσον καταδικάστηκε σε ισόβια κάθειρξη για τη δολοφονία της δεύτερης συζύγου του, ενώ όμως βρισκόταν ήδη οχτώ χρόνια στη φυλακή, αποδείχτηκε ότι ένας από τους ειδικούς πραγματογνώμονες που είχε χρησιμοποιήσει η πολιτεία στη δίκη είχε χρησιμοποιήσει, τόσο στη δική του όσο και σε άλλες περιπτώσεις, εντελώς «κομπογιαννίτικες» πρακτικές και μεθόδους.

Από το 2017 ο Μάικλ Πίτερσον είναι και επίσημα ελεύθερος, χωρίς όμως να έχει χαρακτηριστεί «αθώος» από τη δικαιοσύνη.

Αυτή η γεμάτη αινίγματα και ανατροπές υπόθεση αποτέλεσε τη βάση ενός από τα πιο αναγνωρισμένα ντοκιμαντέρ «true crime» όλων των εποχών, που προέκυψε από το υλικό που είχε συγκεντρώσει μια ομάδα Γάλλων κινηματογραφιστών που ακολούθησαν τον Πίτερσον και το συγγενικό του περιβάλλον από τις πρώτες μέρες της «δοκιμασίας» του.

Αυτή η γεμάτη αινίγματα και ανατροπές υπόθεση αποτέλεσε τη βάση ενός από τα πιο αναγνωρισμένα ντοκιμαντέρ «true crime» όλων των εποχών, που προέκυψε από το υλικό που είχε συγκεντρώσει μια ομάδα Γάλλων κινηματογραφιστών που ακολούθησαν τον Πίτερσον και το συγγενικό του περιβάλλον από τις πρώτες μέρες της «δοκιμασίας» του.

Στην πορεία, μάλιστα, ο Πίτερσον θα δημιουργούσε σχέση με τη μοντέρ του γαλλικού συνεργείου Σοφί Μπρουνέ, που θα διαρκούσε μέχρι την οριστική του αποφυλάκιση.

Το ντοκιμαντέρ The Staircase προβλήθηκε αρχικά το 2004, μετά την καταδίκη του, με την αναψηλάφηση της δίκης όμως οχτώ χρόνια αργότερα προστέθηκε νέο υλικό για να ολοκληρωθεί το 2018 η ταινία, που έκτοτε βρίσκεται με τη μορφή δεκατριών ωριαίων επεισοδίων στο Netflix. 

Τώρα όμως υπάρχει πλέον και σε μορφή μυθοπλασίας ή δραματοποίησης και μάλιστα με τον ίδιο ακριβώς τίτλο. Μια δραματική σειρά που βασίζεται σ’ ένα ντοκιμαντέρ που βασίστηκε σε μια πραγματική υπόθεση. Φουλ «meta» κατάσταση, δηλαδή.

Το Staircase (2022) που έκανε πρεμιέρα στις αρχές Μαΐου στο HBO Max (στην Ελλάδα είναι διαθέσιμο στο Vodafone TV) είναι μια πολυτελής σειρά με εκλεκτό καστ και τον Κόλιν Φερθ στον ρόλο του Πίτερσον, και το πρώτο επεισόδιο ξεκινούσε με ένα απόσπασμα από τη στιχομυθία ανάμεσα στον Ιησού Χριστό και τον Πόντιο Πιλάτο, όπως καταγράφεται στο Κατά Ιωάννη Ευαγγέλιο:

«Εγώ γι’ αυτό γεννήθηκα. Γι’ αυτό ήρθα στον κόσμο: για να φανερώσω την αλήθεια. Και όλοι όσοι είναι με τη μεριά της αλήθειας ακούν τη φωνή μου».

«Την αλήθεια;» είπε ο Πιλάτος. «Τι είναι αυτό;» (Κατά Ιωάννη 18:37)

Είναι μια προειδοποίηση προς τον θεατή ότι η αλήθεια (δηλαδή το αν ο Πίτερσον «το έκανε» ή όχι) δεν θα λάμψει στη σειρά όπως δεν έλαμψε ούτε στο ντοκιμαντέρ. Εξάλλου, μόνο δύο άνθρωποι γνωρίζουν όλη την αλήθεια για τον θάνατο της Καθλίν Πίτερσον. Η ίδια και ο σύζυγός της.

Θα μπορούσε να πει κανείς ότι το Staircase (η σειρά) λέει όλη την αλήθεια για το Staircase (το ντοκιμαντέρ), αλλά κι αυτό αμφισβητείται, και μάλιστα εντόνως, από τους Γάλλους δημιουργούς, οι οποίοι πριν από μερικές μέρες εξέδωσαν ανακοίνωση στην οποία εκφράζουν τη δυσαρέσκειά τους για την «παραποίηση» των πραγματικών γεγονότων από τους σεναριογραφους της σειράς σε ό,τι έχει να κάνει με το ακριβές χρονοδιάγραμμα της σχέσης του Πίτερσον με την Μπρουνέ, την οποία υποδύεται η Ζιλιέτ Μπινός.

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πολ Νιούμαν - Τζοάν Γούντγουορντ: Τελικά δεν είχαν τον "τέλειο γάμο", είχαν όμως κάτι πολύ βαθύτερο

Daily / Πολ Νιούμαν - Τζοάν Γούντγουορντ: Τελικά δεν είχαν τον «τέλειο γάμο», είχαν όμως κάτι βαθύτερο

Χωρισμένο σε έξι ωριαία επεισόδια, το «The Last Movie Stars» είναι ένα μεγαλόπνοο και βαθιά αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ για τη μακρά και περιπετειώδη διαδρομή του «πιο ιδανικού ζευγαριού» που γνώρισε ποτέ το Χόλιγουντ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Persuasion: Η Τζέιν Όστεν είναι διαχρονική και δεν μαγαρίζεται εύκολα

Daily / «Persuasion»: Η Τζέιν Όστεν είναι διαχρονική και δεν μαγαρίζεται εύκολα

Είναι στιγμές που η αυτή η «σύγχρονη» προσαρμογή του μυθιστορήματος της Τζέιν Όστεν αγγίζει τα όρια μιας αβάσταχτης και ανάρμοστης ελαφρότητας, συνολικά όμως βλέπεται μια χαρά χωρίς να διεκδικεί θέση στις κορυφαίες κινηματογραφικές προσαρμογές των βιβλίων της.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η Βούλα Χαριλάου ήταν (από) αλλού

Απώλειες / Η Βούλα Χαριλάου ήταν (από) αλλού

Για την ιδιάζουσα κινηματογραφική περίπτωση μιας από τις πιο ιδιαίτερες και ελκυστικές ηθοποιούς που μπορούσε να συναντήσει κανείς μικρός κατά την αδιάκοπη λιτανεία των ελληνικών ταινιών στην τηλεόραση.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Αναρωτιέται άραγε το χταπόδι πόσο έξυπνο είναι το καβούρι πριν το φάει;

Daily / Αναρωτιέται άραγε το χταπόδι πόσο έξυπνο είναι το καβούρι πριν το φάει;

Ένα νέο βιβλίο μάς προκαλεί να αποδράσουμε από την ανθρωποκεντρική «φούσκα» μας και να συλλογιστούμε τον ιδιαίτερο και εντελώς διαφορετικό από τον δικό μας τρόπο με τον οποίο άλλα έμβια όντα αντιλαμβάνονται τον κόσμο αλλά και την ίδια τους την ύπαρξη.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
The Bear: Η κουζίνα ως καθαρτήριο των ψυχών

Daily / «The Bear»: Η κουζίνα ως καθαρτήριο των ψυχών

Έχουν καταντήσει μπανάλ οι προσδιορισμοί «αυθεντικό» και «ανθρώπινο», ταιριάζουν όμως απολύτως στους ρυθμούς και στο ύφος αυτής της εξαιρετικής νέας σειράς που προσφέρει μαθήματα ζωής και συντροφικότητας χωρίς ίχνος διδακτισμού.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Να μαζευτούμε όσοι λάβαμε χρησμό από το μαντείο τεχνητής νοημοσύνης στο Πεδίον του Άρεως

Δημήτρης Πολιτάκης / Να μαζευτούμε όσοι λάβαμε χρησμό από το μαντείο τεχνητής νοημοσύνης στο Πεδίον του Άρεως

Το πιο μεγάλο σουξέ ίσως της έκθεσης «Plásmata» ήταν μια οντότητα τεχνητής νοημοσύνης που απαντούσε στα πιο κρίσιμα και αναπάντητα ερωτήματα των περαστικών.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Για ένα μπλουζάκι αδειανό, για έναν Κρέοντα

Daily / Για ένα μπλουζάκι αδειανό, για έναν Κρέοντα

Καταιγισμό σκαιών χαρακτηρισμών από διάφορους αυτόκλητους θεματοφύλακες των αρχών και των παραδόσεων του αρχαίου δράματος δέχτηκε ο ηθοποιός Γεράσιμος Σκιαδαρέσης μετά το υβριστικό σλόγκαν που μοστράρισε ενάντια στον χαρακτήρα που είχε υποδυθεί σε παράσταση της Αντιγόνης.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
λεοναρντ κοέν

Daily / «Η αγάπη είναι ένα ψυχρό, σπασμένο Αλληλούια»: Η παράξενη διαδρομή του πιο εμβληματικού τραγουδιού του Κοέν

Ένα νέο ντοκιμαντέρ επιχειρεί να καταγράψει την περιπετειώδη πορεία του «Hallelujah», αυτού του εξαίσιου συνδυασμού θρησκευτικής έκστασης και σεξουαλικής προσμονής, από την απαξίωση στην αναγνώριση.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
συναυλία lex

Daily / Μην ντρέπεσαι, είναι ok να μην σου αρέσει ή ακόμα και να μην ξέρεις καν ποιος είναι ο ΛΕΞ

Οι εκρηκτικές ανταποκρίσεις από τη θριαμβευτική εμφάνιση του ΛΕΞ στη Νέα Σμύρνη, ακόμα και από άτομα που δεν είχαν πάει, προκάλεσαν συμπλέγματα ανεπάρκειας και FOMO στο καλοπροαίρετο κοινό μιας κάποιας ηλικίας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
RRR: Πρέπει να δει κανείς για να το πιστέψει αυτό το ασυγκράτητο Ινδικό έπος του Netflix

Daily / «RRR»: Πρέπει να δει κανείς για να πιστέψει αυτό το ασυγκράτητο ινδικό έπος του Netflix

Πρόκειται για την ακριβότερη παραγωγή στην ιστορία του ινδικού σινεμά και το δείχνει και με το παραπάνω, ειδικά στις απίστευτες σκηνές συμφωνικής και πυροτεχνικής δράσης που δεν κωλώνουν μπροστά σε καμιά υπερβολή και σε καμιά ακρότητα, κάνοντας τις αντίστοιχες του Χόλιγουντ να μοιάζουν επίπεδες, ανέμπνευστες και ψόφιες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ

σχόλια

Δεν υπάρχει δυνατότητα σχολιασμού

ΘΕΜΑΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

THE GOOD LIFO ΔΗΜΟΦΙΛΗ