Πνεύμα και ηθική: Η κουλτούρα του τραπ και η ανερμάτιστη ελληνική νεολαία

Πνεύμα και ηθική: Η κουλτούρα του τραπ και η ανερμάτιστη ελληνική νεολαία Facebook Twitter
Κάποιες σκόρπιες ψιλές έπεσαν ανάμεσα σε mainstream και επιφανείς τράπερς όπως ο SNIK και ο Light και τις κουστωδίες τους, κάποιες ιπτάμενες καρέκλες, κάποιες καρπαζιές και τρικλοποδιές εις βάρος του άμαχου πληθυσμού.
0

ΟΥΤΕ ΓΚΑΝΙΑ ΕΣΚΑΣΑΝ ΜΥΤΗ, ούτε μαχαίρια, ούτε μοιραίες «παραγγελιές», ούτε επρόκειτο για τελετή της Ακαδημίας Αθηνών, ούτε βέβαια για «γιορτή της μουσικής» όπως τη χαρακτηρίζουν οι διοργανωτές της, αλλά και άπειρα πρόθυμα μέσα που νοσταλγούν τις γκλαμουριές της εγχώριας ποπ βιομηχανίας και των βραβείων Ποπ Κορν.

Ένα ξεκαθαρισματάκι λογαριασμών ήταν (και μάλιστα αναμενόμενο, αν όχι ψιλοστημένο) του πιο φλώρικου είδους. Κάποιες σκόρπιες ψιλές ανάμεσα σε mainstream και επιφανείς τράπερς όπως ο SNIK και ο Light και τις κουστωδίες τους, κάποιες ιπτάμενες καρέκλες, κάποιες καρπαζιές και τρικλοποδιές εις βάρος του άμαχου πληθυσμού, κι όλα αυτά την ώρα που το playback συνέχιζε απτόητο κι ένας μεγαλόσωμος DJ έπαιζε σε μια αόρατη κονσόλα.  

Θα μπορούσε μάλιστα να ισχυριστεί κανείς ότι οι πάντες εξήλθαν με το αζημίωτο από όλο αυτό το μπάχαλο: ο «θεσμός» που ανανεώθηκε, έστω και αγρίως, διά της μετάγγισης αυθεντικού street cred, οι ίδιοι οι εμπλεκόμενοι που κέρδισαν ακόμα πιο ευρεία δημοσιότητα και έκαναν ένα από τα όνειρά τους πραγματικότητα (να επιλύσουν τα beef και τα diss τους σε τελετή μουσικών βραβείων), αλλά και εμείς, το βαρεμένο από τη ζέστη και τις κακουχίες κοινό, που βρήκαμε (άλλον) ένα ευπρόσδεκτο αντιπερισπασμό, εμποτισμένο μάλιστα με τη βαριά εσάνς ενός «κοινωνικού φαινομένου». 

Δεν πρόκειται πάντως να πάρει τραπ καλλιτέχνης βραβείο από την Πρόεδρο της Δημοκρατίας, όπως πήρε πρόσφατα ένα υγιές πρότυπο όπως ο Νίκος Ευαγγελάτος.

Δυστυχώς, πολλοί –μπούμερ και μη– επέλεξαν να το πάρουν θανάσιμα σοβαρά το περιστατικό και να εξαπολύσουν κατηγορίες, αναλύσεις και θραύσματα ηθικού πανικού και να εκφράσουν για άλλη μια φορά την έντονη δυσανεξία τους με την εικονογραφία και το περιεχόμενο και τη διάδοση της εγχώριας τραπ σκηνής στην ελληνική νεολαία.

Δεν πρόκειται πάντως να πάρει τραπ καλλιτέχνης βραβείο από την Πρόεδρο της Δημοκρατίας, όπως πήρε πρόσφατα ένα υγιές πρότυπο όπως ο Νίκος Ευαγγελάτος (σε κάποιο τραπ κομμάτι θα μπορούσε ίσως να χωθεί αυτός ο στίχος). 

Κάποιοι ήταν αδύνατο να κρύψουν ότι αυτό που πραγματικά τους ενοχλεί είναι ότι δεν μπορούν να ανεχτούν κάτι που μπορεί να μετατρέψει σε είδωλα της ελληνικής νεολαίας Ρομά, Αλβανούς και «ξένους». Κάποιοι άλλοι δεν αντέχουν οτιδήποτε μαζικά δημοφιλές (τα βίντεο κλιπ του SNIK και του Light έχουν οχταψήφιο αριθμό views στο YouTube, που είναι μόνο μία από τις πλατφόρμες θέασης). Και όπως πάντα υπάρχουν και οι θεματοφύλακες μιας αριστερόστροφης γεροντοκορίστικης ηθικολογίας που, εν προκειμένω, χονδρικά πρεσβεύει ότι από «ραπ» επιτρέπεται μόνο ο («σοβαρός» εσχάτως) Μιθριδάτης ας πούμε ή ο Παύλος Φύσσας (το λέω με όλο τον βαθύ σεβασμό στη μνήμη του δεύτερου).  

Οι ίδιοι όμως ενδεχομένως θεωρούσαν ότι ο Light ήταν cool και άξιος δυο-τρία χρόνια πριν, διά της ώσμωσής του με τον Γιάννη Αντετοκούνμπο, ο οποίος είχε εμφανιστεί σε βιντεάκι να απαγγέλει κάποιους στίχους από το κομμάτι «Mosca», που είχε πάρει το βραβείο «καλύτερου hip-hop βίντεο» στα Mad Video Music Awards το 2019: «Εξαφανίζω kilos, λύνω χειροπέδες, στο κουτάλι κάνω μαγικά, είμαι ο Uri Geller», τραγουδά ο Greek Freak.

Πιο πριν, το κομμάτι λέει μεταξύ άλλων: «Μοίραζα πακέτα, όλη μέρα ήμουν on call / τα πόδια μου πρησμένα σαν να παίρνανε Winstrol / Άφησα στο Yugi να προσέχει το κιλό / Τον έπιασα να κλέβει και του γάμησα το σόι / Chain τόσο χοντρό που το φωνάζω Βενιζέλο / Άκης Τσοχατζόπουλος, το θέλει, της το παίρνω / 2-14 δεν είχα που να μείνω / Τώρα δε μου μένει ούτε χρόνος για τον ύπνο /… Μη με δοκιμάζεις, δε με ξέρεις ούτε λίγο…». 

Και ως γλαφυρό επιμύθιο, την ώρα που ο κόσμος χαλούσε στα social με το ελληνικό τραπ και τη δηλητηριώδη διείσδυσή του στα ήθη της ελληνικής νεολαίας, ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης ανέβαζε περιχαρής φωτογραφία του αγκαλιά με τον Αντώνη Ρέμο και από κάτω την εξής θριαμβευτική ανακοίνωση: «Στο Συναυλιακό χώρο του Καζίνο στο Ελληνικό θα έρχονται οι μεγαλύτεροι καλλιτέχνες από την Ελλάδα και από τον Κόσμο. Εκεί χθες μαζί μας και ο Αντώνης Ρέμος (φανταστικός)! Ο Συναυλιακός χώρος θα είναι κτήμα όλων των Ελλήνων και θα πηγαίνουμε όλοι εκεί!».

Πνεύμα και ηθική: Η κουλτούρα του τραπ και η ανερμάτιστη ελληνική νεολαία Facebook Twitter

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πολ Νιούμαν - Τζοάν Γούντγουορντ: Τελικά δεν είχαν τον "τέλειο γάμο", είχαν όμως κάτι πολύ βαθύτερο

Daily / Πολ Νιούμαν - Τζοάν Γούντγουορντ: Τελικά δεν είχαν τον «τέλειο γάμο», είχαν όμως κάτι βαθύτερο

Χωρισμένο σε έξι ωριαία επεισόδια, το «The Last Movie Stars» είναι ένα μεγαλόπνοο και βαθιά αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ για τη μακρά και περιπετειώδη διαδρομή του «πιο ιδανικού ζευγαριού» που γνώρισε ποτέ το Χόλιγουντ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Persuasion: Η Τζέιν Όστεν είναι διαχρονική και δεν μαγαρίζεται εύκολα

Daily / «Persuasion»: Η Τζέιν Όστεν είναι διαχρονική και δεν μαγαρίζεται εύκολα

Είναι στιγμές που η αυτή η «σύγχρονη» προσαρμογή του μυθιστορήματος της Τζέιν Όστεν αγγίζει τα όρια μιας αβάσταχτης και ανάρμοστης ελαφρότητας, συνολικά όμως βλέπεται μια χαρά χωρίς να διεκδικεί θέση στις κορυφαίες κινηματογραφικές προσαρμογές των βιβλίων της.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η Βούλα Χαριλάου ήταν (από) αλλού

Απώλειες / Η Βούλα Χαριλάου ήταν (από) αλλού

Για την ιδιάζουσα κινηματογραφική περίπτωση μιας από τις πιο ιδιαίτερες και ελκυστικές ηθοποιούς που μπορούσε να συναντήσει κανείς μικρός κατά την αδιάκοπη λιτανεία των ελληνικών ταινιών στην τηλεόραση.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Αναρωτιέται άραγε το χταπόδι πόσο έξυπνο είναι το καβούρι πριν το φάει;

Daily / Αναρωτιέται άραγε το χταπόδι πόσο έξυπνο είναι το καβούρι πριν το φάει;

Ένα νέο βιβλίο μάς προκαλεί να αποδράσουμε από την ανθρωποκεντρική «φούσκα» μας και να συλλογιστούμε τον ιδιαίτερο και εντελώς διαφορετικό από τον δικό μας τρόπο με τον οποίο άλλα έμβια όντα αντιλαμβάνονται τον κόσμο αλλά και την ίδια τους την ύπαρξη.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
The Bear: Η κουζίνα ως καθαρτήριο των ψυχών

Daily / «The Bear»: Η κουζίνα ως καθαρτήριο των ψυχών

Έχουν καταντήσει μπανάλ οι προσδιορισμοί «αυθεντικό» και «ανθρώπινο», ταιριάζουν όμως απολύτως στους ρυθμούς και στο ύφος αυτής της εξαιρετικής νέας σειράς που προσφέρει μαθήματα ζωής και συντροφικότητας χωρίς ίχνος διδακτισμού.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Να μαζευτούμε όσοι λάβαμε χρησμό από το μαντείο τεχνητής νοημοσύνης στο Πεδίον του Άρεως

Δημήτρης Πολιτάκης / Να μαζευτούμε όσοι λάβαμε χρησμό από το μαντείο τεχνητής νοημοσύνης στο Πεδίον του Άρεως

Το πιο μεγάλο σουξέ ίσως της έκθεσης «Plásmata» ήταν μια οντότητα τεχνητής νοημοσύνης που απαντούσε στα πιο κρίσιμα και αναπάντητα ερωτήματα των περαστικών.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Για ένα μπλουζάκι αδειανό, για έναν Κρέοντα

Daily / Για ένα μπλουζάκι αδειανό, για έναν Κρέοντα

Καταιγισμό σκαιών χαρακτηρισμών από διάφορους αυτόκλητους θεματοφύλακες των αρχών και των παραδόσεων του αρχαίου δράματος δέχτηκε ο ηθοποιός Γεράσιμος Σκιαδαρέσης μετά το υβριστικό σλόγκαν που μοστράρισε ενάντια στον χαρακτήρα που είχε υποδυθεί σε παράσταση της Αντιγόνης.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
λεοναρντ κοέν

Daily / «Η αγάπη είναι ένα ψυχρό, σπασμένο Αλληλούια»: Η παράξενη διαδρομή του πιο εμβληματικού τραγουδιού του Κοέν

Ένα νέο ντοκιμαντέρ επιχειρεί να καταγράψει την περιπετειώδη πορεία του «Hallelujah», αυτού του εξαίσιου συνδυασμού θρησκευτικής έκστασης και σεξουαλικής προσμονής, από την απαξίωση στην αναγνώριση.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
συναυλία lex

Daily / Μην ντρέπεσαι, είναι ok να μην σου αρέσει ή ακόμα και να μην ξέρεις καν ποιος είναι ο ΛΕΞ

Οι εκρηκτικές ανταποκρίσεις από τη θριαμβευτική εμφάνιση του ΛΕΞ στη Νέα Σμύρνη, ακόμα και από άτομα που δεν είχαν πάει, προκάλεσαν συμπλέγματα ανεπάρκειας και FOMO στο καλοπροαίρετο κοινό μιας κάποιας ηλικίας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
RRR: Πρέπει να δει κανείς για να το πιστέψει αυτό το ασυγκράτητο Ινδικό έπος του Netflix

Daily / «RRR»: Πρέπει να δει κανείς για να πιστέψει αυτό το ασυγκράτητο ινδικό έπος του Netflix

Πρόκειται για την ακριβότερη παραγωγή στην ιστορία του ινδικού σινεμά και το δείχνει και με το παραπάνω, ειδικά στις απίστευτες σκηνές συμφωνικής και πυροτεχνικής δράσης που δεν κωλώνουν μπροστά σε καμιά υπερβολή και σε καμιά ακρότητα, κάνοντας τις αντίστοιχες του Χόλιγουντ να μοιάζουν επίπεδες, ανέμπνευστες και ψόφιες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ

σχόλια

Δεν υπάρχει δυνατότητα σχολιασμού

ΘΕΜΑΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

THE GOOD LIFO ΔΗΜΟΦΙΛΗ