«The Old Man»: Ο Τζεφ Μπρίτζες επέστρεψε πιο δυνατός από ποτέ

The Old Man: Ο Τζεφ Μπρίτζες επέστρεψε πιο δυνατός από ποτέ Facebook Twitter
Η σειρά ανήκει δικαιωματικά στον Τζεφ Μπρίτζες ο οποίος παραμένει αξιοθαύμαστα οργανικός, φυσικός, αυθεντικός, στωικός (συγχρόνως αποφασιστικός και ευάλωτος) και τον πιστεύεις απόλυτα και άνευ όρων.
0

Ενώ είχαν προχωρήσει τα γυρίσματα αυτής της σειράς επτά επεισοδίων, που έκανε τελικά πρεμιέρα πριν από μερικές μέρες, ο πρωταγωνιστής της –ο αγαπητός τοις πάσι Τζεφ Μπρίτζες– διαγνώστηκε με λέμφωμα και η παραγωγή διακόπηκε αφού έπρεπε να ξεκινήσει άμεσα χημειοθεραπείες. Σα να μην έφτανε αυτό, κατά τη διαδικασία ασθένησε και με κορωνοϊό οξείας μορφής που, όπως θα έλεγε αργότερα, έκανε τον καρκίνο να μοιάζει με παιχνιδάκι. 

Τα δισεκατομμύρια όμως των ευχών που δέχθηκε για ταχεία και πλήρη ανάρρωση έπαιξαν κι αυτά ίσως τον ρόλο τους και εν τέλει όλα καλά. Ο αγαπημένος όλων ηθοποιός είναι και πάλι μαζί μας, γερός, δυνατός και ακμαίος στα 72 του, ειδικά αν κρίνουμε από τη φυσική κατάσταση που επιδεικνύει (μαζί βεβαίως με το σπουδαίο υποκριτικό του χάρισμα, ωριμασμένο πλέον στην εντέλεια) στον πρωταγωνιστικό ρόλο του «Γέρου» (The Old Man), αυτής της στιβαρής δραματικής κατασκοπικής περιπέτειας που βασίστηκε στο ομώνυμο μπεστ σέλερ του συγγραφέα Thomas Perry. 

Ο «γέρος» μπορεί να σέρνει τα βήματα του νωχελικά σαν τον Λεμπόφσκι, όπως όμως έχουμε συνειδητοποιήσει εδώ και δεκαετίες, ο Τζεφ Μπρίτζες ήταν εκτός των άλλων και ο Ρόμπερτ Μίτσαμ των καιρών μας. 

Στην αρχή βέβαια δεν φαίνεται και τόσο κραταιός καθώς τον παρακολουθούμε να ζει μόνος του με δύο (εκπληκτικά όπως θα αποδειχτούν στη συνέχεια) Ροτβάιλερ, να υποφέρει από αυπνία και συχνοουρία τις νύχτες (όπως όλοι οι «γέροι») και μετά να βλέπει φριχτούς εφιάλτες με κεντρικό πρόσωπο τη γυναίκα του, που έχασε πριν από πέντε χρόνια μετά από μακρά και αφόρητα οδυνηρή πάλη με τη νόσο Χάντινγκτον.

Σύντομα όμως αποδεικνύεται ότι δεν πρόκειται για έναν οποιοδήποτε μοναχικό άντρα που βαδίζει ήδη με ασταθή βήματα στην όγδοη δεκαετία της ζωής του, αλλά με κάποιον που έχει μυστηριώδες και περιπετειώδες παρελθόν, με αποκορύφωμα εκείνη την περίοδο της ζωής του πριν από σαράντα χρόνια που είχε βρεθεί στο Αφγανιστάν και είχε συνδεθεί με έναν τοπικό πολέμαρχο που αγωνιζόταν τότε κατά των Σοβιετικών.  

Τζον Λίθγκοου Facebook Twitter
Ως αντίπαλο δέος εμφανίζεται στη σειρά ένας άλλος μέγας ηθοποιός, ο Τζον Λίθγκοου.

Ήρωας ή αντιήρωας; Θα δείξει, καθότι η ιστορία ξετυλίγεται αργά (και με περιοδικά φλασμπάκ στα γεγονότα που τον έκαναν να χαθεί από προσώπου γης) και μοιάζει να πηγαίνει σχετικά μακριά η βαλίτσα με τις ανατροπές της πλοκής. 

Μικρή σημασία έχει όμως. Πρόκειται σε μεγάλο βαθμό για σόλο ρεσιτάλ του Τζεφ Μπρίτζες παρότι ως αντίπαλο δέος εμφανίζεται στη σειρά ένας άλλος μέγας ηθοποιός, ο Τζον Λίθγκοου, ενώ στα πρώτα επεισόδια έντονη είναι και η παρουσία της Έιμι Μπρένεμαν στο ρόλο της Ζόι, μιας γυναίκας που απρόσμενα συναντά και συνδέεται μαζί της (ναι, ο «παππούς» βρίσκει και ρομαντικό / συντροφικό ταίρι) καθώς προσπαθεί να ξεφύγει από τους διώκτες του (τη CIA, αλλά όχι μόνο ίσως), η οποία του λέει αινιγματικά κάποια στιγμή: «Σε κάθε ιστορία υπάρχει ένας κακός – και συχνά ο ίδιος δεν συνειδητοποιεί ότι παίζει αυτόν τον ρόλο». 

Η σειρά όμως, που λειτουργεί τόσο ως κατασκοπικό θρίλερ υψηλής δράσης όσο και ως δράμα φθινοπωρινών τόνων με γερά συναισθηματικά θεμέλια, ανήκει δικαιωματικά στον Τζεφ Μπρίτζες ο οποίος παραμένει αξιοθαύμαστα οργανικός, φυσικός, αυθεντικός, στωικός (συγχρόνως αποφασιστικός και ευάλωτος) και τον πιστεύεις απόλυτα και άνευ όρων – είτε μιλά στο τηλέφωνο με την κόρη του είτε μαγειρεύει αυγά και ακούει με κατανόηση τις λυπητερές ιστορίες της ζωής των άλλων (άσχετα αν διστάζει να αποκαλύψει τις δικές του) είτε εξουδετερώνει με φονική αποτελεσματικότητα εξαιρετικά εκπαιδευμένους και σωματώδεις δολοφόνους πολύ πιο νέους και ακμαίους από τον ίδιον.

Ο «γέρος» μπορεί να σέρνει τα βήματα του νωχελικά σαν τον Λεμπόφσκι, όπως όμως έχουμε συνειδητοποιήσει εδώ και δεκαετίες, ο Τζεφ Μπρίτζες ήταν εκτός των άλλων και ο Ρόμπερτ Μίτσαμ των καιρών μας. 

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πολ Νιούμαν - Τζοάν Γούντγουορντ: Τελικά δεν είχαν τον "τέλειο γάμο", είχαν όμως κάτι πολύ βαθύτερο

Daily / Πολ Νιούμαν - Τζοάν Γούντγουορντ: Τελικά δεν είχαν τον «τέλειο γάμο», είχαν όμως κάτι βαθύτερο

Χωρισμένο σε έξι ωριαία επεισόδια, το «The Last Movie Stars» είναι ένα μεγαλόπνοο και βαθιά αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ για τη μακρά και περιπετειώδη διαδρομή του «πιο ιδανικού ζευγαριού» που γνώρισε ποτέ το Χόλιγουντ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Persuasion: Η Τζέιν Όστεν είναι διαχρονική και δεν μαγαρίζεται εύκολα

Daily / «Persuasion»: Η Τζέιν Όστεν είναι διαχρονική και δεν μαγαρίζεται εύκολα

Είναι στιγμές που η αυτή η «σύγχρονη» προσαρμογή του μυθιστορήματος της Τζέιν Όστεν αγγίζει τα όρια μιας αβάσταχτης και ανάρμοστης ελαφρότητας, συνολικά όμως βλέπεται μια χαρά χωρίς να διεκδικεί θέση στις κορυφαίες κινηματογραφικές προσαρμογές των βιβλίων της.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η Βούλα Χαριλάου ήταν (από) αλλού

Απώλειες / Η Βούλα Χαριλάου ήταν (από) αλλού

Για την ιδιάζουσα κινηματογραφική περίπτωση μιας από τις πιο ιδιαίτερες και ελκυστικές ηθοποιούς που μπορούσε να συναντήσει κανείς μικρός κατά την αδιάκοπη λιτανεία των ελληνικών ταινιών στην τηλεόραση.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Αναρωτιέται άραγε το χταπόδι πόσο έξυπνο είναι το καβούρι πριν το φάει;

Daily / Αναρωτιέται άραγε το χταπόδι πόσο έξυπνο είναι το καβούρι πριν το φάει;

Ένα νέο βιβλίο μάς προκαλεί να αποδράσουμε από την ανθρωποκεντρική «φούσκα» μας και να συλλογιστούμε τον ιδιαίτερο και εντελώς διαφορετικό από τον δικό μας τρόπο με τον οποίο άλλα έμβια όντα αντιλαμβάνονται τον κόσμο αλλά και την ίδια τους την ύπαρξη.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
The Bear: Η κουζίνα ως καθαρτήριο των ψυχών

Daily / «The Bear»: Η κουζίνα ως καθαρτήριο των ψυχών

Έχουν καταντήσει μπανάλ οι προσδιορισμοί «αυθεντικό» και «ανθρώπινο», ταιριάζουν όμως απολύτως στους ρυθμούς και στο ύφος αυτής της εξαιρετικής νέας σειράς που προσφέρει μαθήματα ζωής και συντροφικότητας χωρίς ίχνος διδακτισμού.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Να μαζευτούμε όσοι λάβαμε χρησμό από το μαντείο τεχνητής νοημοσύνης στο Πεδίον του Άρεως

Δημήτρης Πολιτάκης / Να μαζευτούμε όσοι λάβαμε χρησμό από το μαντείο τεχνητής νοημοσύνης στο Πεδίον του Άρεως

Το πιο μεγάλο σουξέ ίσως της έκθεσης «Plásmata» ήταν μια οντότητα τεχνητής νοημοσύνης που απαντούσε στα πιο κρίσιμα και αναπάντητα ερωτήματα των περαστικών.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Για ένα μπλουζάκι αδειανό, για έναν Κρέοντα

Daily / Για ένα μπλουζάκι αδειανό, για έναν Κρέοντα

Καταιγισμό σκαιών χαρακτηρισμών από διάφορους αυτόκλητους θεματοφύλακες των αρχών και των παραδόσεων του αρχαίου δράματος δέχτηκε ο ηθοποιός Γεράσιμος Σκιαδαρέσης μετά το υβριστικό σλόγκαν που μοστράρισε ενάντια στον χαρακτήρα που είχε υποδυθεί σε παράσταση της Αντιγόνης.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
λεοναρντ κοέν

Daily / «Η αγάπη είναι ένα ψυχρό, σπασμένο Αλληλούια»: Η παράξενη διαδρομή του πιο εμβληματικού τραγουδιού του Κοέν

Ένα νέο ντοκιμαντέρ επιχειρεί να καταγράψει την περιπετειώδη πορεία του «Hallelujah», αυτού του εξαίσιου συνδυασμού θρησκευτικής έκστασης και σεξουαλικής προσμονής, από την απαξίωση στην αναγνώριση.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
συναυλία lex

Daily / Μην ντρέπεσαι, είναι ok να μην σου αρέσει ή ακόμα και να μην ξέρεις καν ποιος είναι ο ΛΕΞ

Οι εκρηκτικές ανταποκρίσεις από τη θριαμβευτική εμφάνιση του ΛΕΞ στη Νέα Σμύρνη, ακόμα και από άτομα που δεν είχαν πάει, προκάλεσαν συμπλέγματα ανεπάρκειας και FOMO στο καλοπροαίρετο κοινό μιας κάποιας ηλικίας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
RRR: Πρέπει να δει κανείς για να το πιστέψει αυτό το ασυγκράτητο Ινδικό έπος του Netflix

Daily / «RRR»: Πρέπει να δει κανείς για να πιστέψει αυτό το ασυγκράτητο ινδικό έπος του Netflix

Πρόκειται για την ακριβότερη παραγωγή στην ιστορία του ινδικού σινεμά και το δείχνει και με το παραπάνω, ειδικά στις απίστευτες σκηνές συμφωνικής και πυροτεχνικής δράσης που δεν κωλώνουν μπροστά σε καμιά υπερβολή και σε καμιά ακρότητα, κάνοντας τις αντίστοιχες του Χόλιγουντ να μοιάζουν επίπεδες, ανέμπνευστες και ψόφιες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ

σχόλια

Δεν υπάρχει δυνατότητα σχολιασμού

ΘΕΜΑΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

THE GOOD LIFO ΔΗΜΟΦΙΛΗ