«Ο γάμος με φοβίζει πιο πολύ κι απ’ τον θάνατο», μου είπε γελώντας: Όταν ο Μάρκες συνάντησε την Shakira

«Ο γάμος με φοβίζει πιο πολύ κι απ’ τον θάνατο», μου είπε γελώντας: Όταν ο Μάρκες συνάντησε την Shakira Facebook Twitter
H ανακοίνωση του χωρισμού της Shakira με τον Πικέ φάνηκε να υποκαθιστά επάξια στην «δημόσια συζήτηση» την υπόθεση Ντεπ-Χερντ που είχε λήξει πριν από λίγες μέρες.  
0

ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΒΕΒΑΙΑ να έχει την ίδια διάρκεια, ένταση, επεισοδιακή δράση και οπαδικού τύπου μαλλιοτράβηγμα, έστω και προσωρινά όμως η ανακοίνωση του χωρισμού της Shakira με τον Πικέ, υπό τις συνθήκες μικροαστικής μανούρας που την περιέλαβαν (το κέρατο του Πικέ, η απατημένη Shakira, ο ψυχαναγκασμός της μονογαμίας, το μεγαλείο και η ματαιότητα του υποδειγματικού γάμου κλπ) φάνηκε να υποκαθιστά επάξια στην «δημόσια συζήτηση» (και στα ιδιωτικά πηγαδάκια) την υπόθεση Ντεπ-Χερντ που είχε λήξει πριν από λίγες μέρες.  

Αν υπάρχει ένα θέμα που της ξεγλιστράει, αυτό είναι ο έρωτας. Μπορεί να τον εξυμνεί, να τον εξιδανικεύει, μπορεί να είναι η κινητήριος δύναμη των τραγουδιών της, στη συζήτηση όμως χρησιμοποιεί το χιούμορ ως μοχλό υπεκφυγής.

Κάποιοι ανακάλεσαν κι ένα υπερ-εγκωμιαστικό προφίλ που είχε γράψει για την συμπατριώτισσά του ο διάσημος Κολομβιανός νομπελίστας, Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες, για λογαριασμό του Guardian, και είχε δημοσιευτεί ακριβώς πριν από μια εικοσαετία, στις 8 Ιουνίου του 2002. Εκείνη ήταν τότε 25 χρονών, εκείνος 75. Η σχέση με τον Ζεράρ Πικέ θα ξεκινούσε μετά από οχτώ χρόνια, λίγο πριν το Παγκόσμιο Κύπελο του 2010 στη Νότιο Αφρική. Ο Μάρκες πέθανε το 2014. Ο τίτλος του κειμένου ήταν «Ο ποιητής και η πριγκίπισσα» και κάποιες κακές γλώσσες τότε θα έλεγαν μέσες – άκρες ότι ο μετρ του μαγικού ρεαλισμού ξαπέστειλε για την περίσταση τον ρεαλισμό και έμεινε να στέκεται ενώπιον της Shakira σαν μαγεμένος ‘γερο-μπισμπίκης’. Κακόβουλη, αλλά πολιτισμένη σχετικά άποψη συγκριτικά με τα σχόλια που βλέπει κανείς στις μέρες μας στα social media, από τους φανατικούς οπαδούς ή τους φανατικούς haters της μιας ή της άλλης διασημότητας. Έγραφε λοιπόν μεταξύ άλλων τότε ο επιφανής συγγραφέας για το «ποπ φαινόμενο»:     

Η μουσική της Shakira δεν μοιάζει με καμιά άλλη και είναι σα να έχει εφεύρει ένα δικό της είδος αθώου αισθησιασμού. Η φράση «αν δεν τραγουδούσα, θα είχα πεθάνει» είναι κάτι που λέγεται συχνά με κάποια ελαφρότητα, στην περίπτωσή της όμως είναι η πραγματικότητα: όταν δεν τραγουδάει, είναι σα να μη ζει. Η εσωτερική της γαλήνη προέρχεται από την ικανότητά της να νιώθει μόνη στο κέντρο ενός πλήθους… Αγαπά τα βιβλία, τα αγοράζει και τα φυλά, δεν έχει όμως όσο χρόνο θα ήθελε για διάβασμα. Της λείπουν οι φίλοι που αφήνει πίσω μετά τους βιαστικούς αποχαιρετισμούς στα αεροδρόμια και γνωρίζει ότι θα αργήσει να τους ξαναδεί. 

Το αγαπημένο της μέρος για να ακούει μουσική είναι στο αυτοκίνητο, με την ένταση στο τέρμα και τα παράθυρα κλειστά: «Είναι το ιδανικό μέρος για να μιλήσω στον Θεό, για να μιλήσω στον εαυτό, για να προσπαθήσω να καταλάβω». Απεχθάνεται την τηλεόραση. Λέει ότι η μεγαλύτερή της αντίφαση είναι ότι πιστεύει στην αιώνια ζωή, η ιδέα όμως του θανάτου της προκαλεί αβάσταχτο τρόμο… Δεν δέχεται με τίποτα ότι η φήμη της μπορεί να είναι εφήμερη και την εξοργίζουν οι θεωρίες που λένε ότι η μπορεί να βλάψει την φωνή της ο τρόπος που την καταπονεί: «Μέσα στο γεμάτο φως της μέρας, δεν μου αρέσει να σκέφτομαι το σούρουπο». 

Αν υπάρχει ένα θέμα που της ξεγλιστράει, αυτό είναι ο έρωτας. Μπορεί να τον εξυμνεί, να τον εξιδανικεύει, μπορεί να είναι η κινητήριος δύναμη των τραγουδιών της, στη συζήτηση όμως χρησιμοποιεί το χιούμορ ως μοχλό υπεκφυγής. «Η αλήθεια είναι», λέει γελώντας, «ότι ο γάμος με φοβίζει πιο πολύ κι απ’ τον θάνατο». Μέχρι σήμερα είχαν γίνει γνωστές τέσσερις σχέσεις της, και η ίδια παραδέχεται παιχνιδιάρικα ότι υπήρξαν κι άλλες τρεις περιπτώσεις που έμειναν κρυφές από την διασημότητα. Όλες ήταν με περίπου συνομήλικούς της, κανείς τους όμως δεν είχε την δική της ωριμότητα. Η Shakira μιλάει γι’ αυτούς με τρυφερότητα και χωρίς πόνο ή πικρία, και μοιάζει να τους σκέφτεται σαν εφήμερα φαντάσματα που έχει κρεμάσει στην ντουλάπα... 

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πολ Νιούμαν - Τζοάν Γούντγουορντ: Τελικά δεν είχαν τον "τέλειο γάμο", είχαν όμως κάτι πολύ βαθύτερο

Daily / Πολ Νιούμαν - Τζοάν Γούντγουορντ: Τελικά δεν είχαν τον «τέλειο γάμο», είχαν όμως κάτι βαθύτερο

Χωρισμένο σε έξι ωριαία επεισόδια, το «The Last Movie Stars» είναι ένα μεγαλόπνοο και βαθιά αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ για τη μακρά και περιπετειώδη διαδρομή του «πιο ιδανικού ζευγαριού» που γνώρισε ποτέ το Χόλιγουντ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Persuasion: Η Τζέιν Όστεν είναι διαχρονική και δεν μαγαρίζεται εύκολα

Daily / «Persuasion»: Η Τζέιν Όστεν είναι διαχρονική και δεν μαγαρίζεται εύκολα

Είναι στιγμές που η αυτή η «σύγχρονη» προσαρμογή του μυθιστορήματος της Τζέιν Όστεν αγγίζει τα όρια μιας αβάσταχτης και ανάρμοστης ελαφρότητας, συνολικά όμως βλέπεται μια χαρά χωρίς να διεκδικεί θέση στις κορυφαίες κινηματογραφικές προσαρμογές των βιβλίων της.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η Βούλα Χαριλάου ήταν (από) αλλού

Απώλειες / Η Βούλα Χαριλάου ήταν (από) αλλού

Για την ιδιάζουσα κινηματογραφική περίπτωση μιας από τις πιο ιδιαίτερες και ελκυστικές ηθοποιούς που μπορούσε να συναντήσει κανείς μικρός κατά την αδιάκοπη λιτανεία των ελληνικών ταινιών στην τηλεόραση.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Αναρωτιέται άραγε το χταπόδι πόσο έξυπνο είναι το καβούρι πριν το φάει;

Daily / Αναρωτιέται άραγε το χταπόδι πόσο έξυπνο είναι το καβούρι πριν το φάει;

Ένα νέο βιβλίο μάς προκαλεί να αποδράσουμε από την ανθρωποκεντρική «φούσκα» μας και να συλλογιστούμε τον ιδιαίτερο και εντελώς διαφορετικό από τον δικό μας τρόπο με τον οποίο άλλα έμβια όντα αντιλαμβάνονται τον κόσμο αλλά και την ίδια τους την ύπαρξη.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
The Bear: Η κουζίνα ως καθαρτήριο των ψυχών

Daily / «The Bear»: Η κουζίνα ως καθαρτήριο των ψυχών

Έχουν καταντήσει μπανάλ οι προσδιορισμοί «αυθεντικό» και «ανθρώπινο», ταιριάζουν όμως απολύτως στους ρυθμούς και στο ύφος αυτής της εξαιρετικής νέας σειράς που προσφέρει μαθήματα ζωής και συντροφικότητας χωρίς ίχνος διδακτισμού.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Να μαζευτούμε όσοι λάβαμε χρησμό από το μαντείο τεχνητής νοημοσύνης στο Πεδίον του Άρεως

Δημήτρης Πολιτάκης / Να μαζευτούμε όσοι λάβαμε χρησμό από το μαντείο τεχνητής νοημοσύνης στο Πεδίον του Άρεως

Το πιο μεγάλο σουξέ ίσως της έκθεσης «Plásmata» ήταν μια οντότητα τεχνητής νοημοσύνης που απαντούσε στα πιο κρίσιμα και αναπάντητα ερωτήματα των περαστικών.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Για ένα μπλουζάκι αδειανό, για έναν Κρέοντα

Daily / Για ένα μπλουζάκι αδειανό, για έναν Κρέοντα

Καταιγισμό σκαιών χαρακτηρισμών από διάφορους αυτόκλητους θεματοφύλακες των αρχών και των παραδόσεων του αρχαίου δράματος δέχτηκε ο ηθοποιός Γεράσιμος Σκιαδαρέσης μετά το υβριστικό σλόγκαν που μοστράρισε ενάντια στον χαρακτήρα που είχε υποδυθεί σε παράσταση της Αντιγόνης.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
λεοναρντ κοέν

Daily / «Η αγάπη είναι ένα ψυχρό, σπασμένο Αλληλούια»: Η παράξενη διαδρομή του πιο εμβληματικού τραγουδιού του Κοέν

Ένα νέο ντοκιμαντέρ επιχειρεί να καταγράψει την περιπετειώδη πορεία του «Hallelujah», αυτού του εξαίσιου συνδυασμού θρησκευτικής έκστασης και σεξουαλικής προσμονής, από την απαξίωση στην αναγνώριση.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
συναυλία lex

Daily / Μην ντρέπεσαι, είναι ok να μην σου αρέσει ή ακόμα και να μην ξέρεις καν ποιος είναι ο ΛΕΞ

Οι εκρηκτικές ανταποκρίσεις από τη θριαμβευτική εμφάνιση του ΛΕΞ στη Νέα Σμύρνη, ακόμα και από άτομα που δεν είχαν πάει, προκάλεσαν συμπλέγματα ανεπάρκειας και FOMO στο καλοπροαίρετο κοινό μιας κάποιας ηλικίας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
RRR: Πρέπει να δει κανείς για να το πιστέψει αυτό το ασυγκράτητο Ινδικό έπος του Netflix

Daily / «RRR»: Πρέπει να δει κανείς για να πιστέψει αυτό το ασυγκράτητο ινδικό έπος του Netflix

Πρόκειται για την ακριβότερη παραγωγή στην ιστορία του ινδικού σινεμά και το δείχνει και με το παραπάνω, ειδικά στις απίστευτες σκηνές συμφωνικής και πυροτεχνικής δράσης που δεν κωλώνουν μπροστά σε καμιά υπερβολή και σε καμιά ακρότητα, κάνοντας τις αντίστοιχες του Χόλιγουντ να μοιάζουν επίπεδες, ανέμπνευστες και ψόφιες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ

σχόλια

Δεν υπάρχει δυνατότητα σχολιασμού

ΘΕΜΑΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

THE GOOD LIFO ΔΗΜΟΦΙΛΗ