Η ευχή και η κατάρα της Ντένης Μαρκορά

Η ευχή και η κατάρα της Ντένης Μαρκορά Facebook Twitter
Μυθικές σχεδόν διαστάσεις είχε λάβει ο ρόλος της Ντένης Μαρκορά, τον οποίο αποθέωσε η Ντίνα Κώνστα στην άξια και βαθιά δημοφιλή τηλεοπτική σειρά «Δυο Ξένοι» των Ρήγα - Αποστόλου.
0

ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΩΝΤΑΣ ΤΟΥΤΗ την ώρα στα social media τη μακρά λιτανεία των αποχαιρετισμών στην Ντίνα Κώνστα, θα νόμιζε κανείς ότι έφυγε από τη ζωή όχι ένα υπαρκτό πρόσωπο (και μια σπουδαία και πολυσύνθετη ηθοποιός), αλλά ένας φανταστικός χαρακτήρας που δεν μπορεί να πεθάνει αφού κατοικεί για πάντα στην ασφάλεια της μυθοπλασίας.

Ή του μύθου – γιατί μυθικές σχεδόν διαστάσεις είχε λάβει ο ρόλος της Ντένης Μαρκορά, τον οποίο αποθέωσε η Ντίνα Κώνστα στην άξια και βαθιά δημοφιλή τηλεοπτική σειρά «Δυο Ξένοι» των Ρήγα - Αποστόλου που σηματοδότησε μια κάποια ακμή της ιδιωτικής τηλεόρασης στο δεύτερο μισό της δεκαετίας του ’90 (κι όμως, όσο κι αν μας φαίνεται ενδεχομένως ασύλληπτο, στις 21 Ιουνίου συμπληρώθηκαν 23 συναπτά έτη από την προβολή του τελευταίου επεισοδίου). 

Ο τρόπος που ανέπτυξε και κατοχύρωσε τον ρόλο της γλαφυρής bon vivant στους «Δυο Ξένους» ήταν οριστικός και απόλυτος.

Οι δεκαετίες περνούσαν, η σειρά όμως ζούσε και ξαναζούσε μέσα από τις τακτικές επαναλήψεις της και οι ατάκες, τα αποφθέγματα, οι αφορισμοί, οι εκφράσεις, τα σκέρτσα, οι εξάρσεις της δαιμόνιας μεγαλοαστής με τη ροπή στον υψηλό σαρκασμό και στη δηκτική θυμοσοφία πέρασαν από γενιά σε γενιά και έγιναν σλόγκαν, συνθήματα, μιμίδια, μνημεία.

Ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι ο ρόλος είχε ουσιαστικά προβαριστεί στην αμέσως προηγούμενη τηλεοπτική δουλειά της ηθοποιού, στο «Δις Εξαμαρτείν» των Ρέππα - Παπαθανασίου, όπου και πάλι υποδυόταν (φορώντας την ίδια σχεδόν μεγαλοαστική «στολή» από την κορφή ως τα νύχια) τη μεγαλομέτοχο καναλιού, με την ονομασία Γιολάντα Ραγιά αυτή την φορά. 

Και μόνο τα ονόματα των χαρακτήρων μαρτυρούν ένα είδος κοινωνικής / ταξικής «αναβάθμισης» του ερμηνευτικού brand της Ντίνας Κώνστας, που λίγα μόνο χρόνια πριν υποδυόταν σε μία ακόμα τραγική σειρά του Γιώργου Κωνσταντίνου («Η αλεπού και ο μπούφος») τη Μερόπη Φόλα, θεία του κεντρικού χαρακτήρα. 

Στους «Δυο Ξένους» όμως ο τρόπος που ανέπτυξε και κατοχύρωσε τον ρόλο της γλαφυρής bon vivant ήταν οριστικός και απόλυτος. Σα να προέκυψε ως εκ θαύματος και από το πουθενά η Ντένη Μαρκορά, ασχέτως αν η ίδια η Ντίνα Κώνστα ήταν γνωστή στο ευρύ κοινό από την εποχή του μονοπωλίου της κρατικής τηλεόρασης ως παρουσία και ως φωνή που προσέδιδαν επιβλητικότητα, αυθεντία και κύρος σε όποιον ρόλο κι αν κατοικούσε κάθε φορά, πρώτο ή δεύτερο, από τον «Συμβολαιογράφο» ως το «Μινόρε της αυγής» και τη «Φρουτοπία». 

Η μεγάλη αναγνώριση, όμως, και η πραγματική φήμη ήρθαν με έναν ρόλο που έμοιαζε εκ πρώτης όψεως να συγκρούεται με τη δραματική, σπαρακτική συχνά, γκροτέσκα ενίοτε και «μπρεχτική» φυσιογνωμία που είχαμε συνηθίσει ως τότε.

Δεν υπάρχει όμως «κόντρα» ρόλος για τους σπουδαίους ηθοποιούς. Η Ντίνα Κώνστα ήταν η Ντένη Μαρκορά, είναι όμως και η φωνή που ακούγεται στο ραδιόφωνο να λέει (από το υπερπέραν πλέον) κάθε τόσο τη φράση «Εκατόν πέντε και πέντε – στο Κόκκινο» ενώ από πίσω παίζει η  Διεθνής. 

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πολ Νιούμαν - Τζοάν Γούντγουορντ: Τελικά δεν είχαν τον "τέλειο γάμο", είχαν όμως κάτι πολύ βαθύτερο

Daily / Πολ Νιούμαν - Τζοάν Γούντγουορντ: Τελικά δεν είχαν τον «τέλειο γάμο», είχαν όμως κάτι βαθύτερο

Χωρισμένο σε έξι ωριαία επεισόδια, το «The Last Movie Stars» είναι ένα μεγαλόπνοο και βαθιά αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ για τη μακρά και περιπετειώδη διαδρομή του «πιο ιδανικού ζευγαριού» που γνώρισε ποτέ το Χόλιγουντ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Persuasion: Η Τζέιν Όστεν είναι διαχρονική και δεν μαγαρίζεται εύκολα

Daily / «Persuasion»: Η Τζέιν Όστεν είναι διαχρονική και δεν μαγαρίζεται εύκολα

Είναι στιγμές που η αυτή η «σύγχρονη» προσαρμογή του μυθιστορήματος της Τζέιν Όστεν αγγίζει τα όρια μιας αβάσταχτης και ανάρμοστης ελαφρότητας, συνολικά όμως βλέπεται μια χαρά χωρίς να διεκδικεί θέση στις κορυφαίες κινηματογραφικές προσαρμογές των βιβλίων της.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η Βούλα Χαριλάου ήταν (από) αλλού

Απώλειες / Η Βούλα Χαριλάου ήταν (από) αλλού

Για την ιδιάζουσα κινηματογραφική περίπτωση μιας από τις πιο ιδιαίτερες και ελκυστικές ηθοποιούς που μπορούσε να συναντήσει κανείς μικρός κατά την αδιάκοπη λιτανεία των ελληνικών ταινιών στην τηλεόραση.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Αναρωτιέται άραγε το χταπόδι πόσο έξυπνο είναι το καβούρι πριν το φάει;

Daily / Αναρωτιέται άραγε το χταπόδι πόσο έξυπνο είναι το καβούρι πριν το φάει;

Ένα νέο βιβλίο μάς προκαλεί να αποδράσουμε από την ανθρωποκεντρική «φούσκα» μας και να συλλογιστούμε τον ιδιαίτερο και εντελώς διαφορετικό από τον δικό μας τρόπο με τον οποίο άλλα έμβια όντα αντιλαμβάνονται τον κόσμο αλλά και την ίδια τους την ύπαρξη.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
The Bear: Η κουζίνα ως καθαρτήριο των ψυχών

Daily / «The Bear»: Η κουζίνα ως καθαρτήριο των ψυχών

Έχουν καταντήσει μπανάλ οι προσδιορισμοί «αυθεντικό» και «ανθρώπινο», ταιριάζουν όμως απολύτως στους ρυθμούς και στο ύφος αυτής της εξαιρετικής νέας σειράς που προσφέρει μαθήματα ζωής και συντροφικότητας χωρίς ίχνος διδακτισμού.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Να μαζευτούμε όσοι λάβαμε χρησμό από το μαντείο τεχνητής νοημοσύνης στο Πεδίον του Άρεως

Δημήτρης Πολιτάκης / Να μαζευτούμε όσοι λάβαμε χρησμό από το μαντείο τεχνητής νοημοσύνης στο Πεδίον του Άρεως

Το πιο μεγάλο σουξέ ίσως της έκθεσης «Plásmata» ήταν μια οντότητα τεχνητής νοημοσύνης που απαντούσε στα πιο κρίσιμα και αναπάντητα ερωτήματα των περαστικών.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Για ένα μπλουζάκι αδειανό, για έναν Κρέοντα

Daily / Για ένα μπλουζάκι αδειανό, για έναν Κρέοντα

Καταιγισμό σκαιών χαρακτηρισμών από διάφορους αυτόκλητους θεματοφύλακες των αρχών και των παραδόσεων του αρχαίου δράματος δέχτηκε ο ηθοποιός Γεράσιμος Σκιαδαρέσης μετά το υβριστικό σλόγκαν που μοστράρισε ενάντια στον χαρακτήρα που είχε υποδυθεί σε παράσταση της Αντιγόνης.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
λεοναρντ κοέν

Daily / «Η αγάπη είναι ένα ψυχρό, σπασμένο Αλληλούια»: Η παράξενη διαδρομή του πιο εμβληματικού τραγουδιού του Κοέν

Ένα νέο ντοκιμαντέρ επιχειρεί να καταγράψει την περιπετειώδη πορεία του «Hallelujah», αυτού του εξαίσιου συνδυασμού θρησκευτικής έκστασης και σεξουαλικής προσμονής, από την απαξίωση στην αναγνώριση.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
συναυλία lex

Daily / Μην ντρέπεσαι, είναι ok να μην σου αρέσει ή ακόμα και να μην ξέρεις καν ποιος είναι ο ΛΕΞ

Οι εκρηκτικές ανταποκρίσεις από τη θριαμβευτική εμφάνιση του ΛΕΞ στη Νέα Σμύρνη, ακόμα και από άτομα που δεν είχαν πάει, προκάλεσαν συμπλέγματα ανεπάρκειας και FOMO στο καλοπροαίρετο κοινό μιας κάποιας ηλικίας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
RRR: Πρέπει να δει κανείς για να το πιστέψει αυτό το ασυγκράτητο Ινδικό έπος του Netflix

Daily / «RRR»: Πρέπει να δει κανείς για να πιστέψει αυτό το ασυγκράτητο ινδικό έπος του Netflix

Πρόκειται για την ακριβότερη παραγωγή στην ιστορία του ινδικού σινεμά και το δείχνει και με το παραπάνω, ειδικά στις απίστευτες σκηνές συμφωνικής και πυροτεχνικής δράσης που δεν κωλώνουν μπροστά σε καμιά υπερβολή και σε καμιά ακρότητα, κάνοντας τις αντίστοιχες του Χόλιγουντ να μοιάζουν επίπεδες, ανέμπνευστες και ψόφιες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ

σχόλια

Δεν υπάρχει δυνατότητα σχολιασμού

ΘΕΜΑΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

THE GOOD LIFO ΔΗΜΟΦΙΛΗ