Αδερφές και «παλικάρια»

KAPOUTZIDIS Facebook Twitter
Στην Ελλάδα της καταναγκαστικής ντουλάπας και των μοχθηρών ψιθύρων, αυτές του οι κουβέντες ήταν ένα ξεκάθαρο βήμα μπροστά. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
0

ΌΠΩΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ της πρόσφατης τελετής των Όσκαρ από την οποία τελικά, ειδικά για όσους δεν την παρακολούθησαν (αλλά και για τους περισσότερους από αυτούς που την παρακολούθησαν) έμεινε μόνο ο θορυβώδης απόηχος από το μνημειώδες χαστούκι του Γουίλ Σμιθ στον Κρις Ροκ, έτσι και για όσους δεν είδαν την προχθεσινή Eurovision τους περίμεναν αργότερα στα social media οι «αντιδράσεις» από την προβοκατόρικα αυτοαναφορική ατάκα του Γιώργου Καπουτζίδη την ώρα της μετάδοσης. 

Μόνο που δεν ήταν ακριβώς ξεκάθαρο ευθύς εξαρχής το τι είχε πει ακριβώς, αφού ολόκληρο το σχετικό απόσπασμα θεωρήθηκε κάπως… περιφραστικό για επικεφαλίδα ή για meme, με αποτέλεσμα να έχει συμπυκνωθεί σε κάτι που θα μπορούσε άνετα να παρερμηνευτεί: «Είμαι καλή αδερφή» ή κάπως έτσι.

Ακολούθως βέβαια έγινε σαφές ότι είχε πει επί λέξει: «Την Πέμπτη που σχολίαζα τη Σουηδία, κάποιος μου έγραψε ότι είμαι κακιά αδερφή. Που αδερφή είμαι, αλλά είμαι καλή. Και όμορφη κι έξυπνη και πετυχημένη».

Ειδικά η τελευταία φράση («και όμορφη…» κλπ) νομίζω ήταν όλα τα λεφτά και ακριβώς στον στόχο: το τελειωτικό χτύπημα σε όσους είχαν πάθει αναφυλαξία μετά από αυτό το αναπάντεχο σχόλιο «επί προσωπικού» ζωντανά στον αέρα. 

Δεν είναι δημοσιογράφος όμως, ούτε και ο διαγωνισμός τραγουδιού της Eurovision είναι τα μπαλέτα Μπολσόι (τυχαία η ρωσική αναφορά), όσο συναρπαστική κι αν ακούγεται η προοπτική να έλεγε κάτι αντίστοιχο ζωντανά στον αέρα ο Αλέξης Κωστάλας.

Κάποιοι του χρέωσαν ότι δεν ήταν ορθό να περιαυτολογήσει εν ώρα εργασίας (σε δημόσιο φορέα), ούτε να απευθυνθεί έτσι ανέμελα σ’ έναν μέσο συντηρητικό θεατή, τεστάροντας τα ομοφοβικά αντανακλαστικά του μεγάλου κοινού.

Δεν είναι δημοσιογράφος όμως, ούτε και ο διαγωνισμός τραγουδιού της Eurovision είναι τα μπαλέτα Μπολσόι (τυχαία η ρωσική αναφορά), όσο συναρπαστική κι αν ακούγεται η προοπτική να έλεγε κάτι αντίστοιχο ζωντανά στον αέρα ο Αλέξης Κωστάλας. Άλλοι πάλι, ευσεβείς και τυπολάτρες, επιστράτευσαν το αμίμητο και άμεσα αυτοαναιρούμενο επιχείρημα: «Έχει βγει να πει ποτέ κανείς ότι είναι στρέιτ;» – μια σοβαροφανής παραλλαγή του κλασικού «δεν με νοιάζει τι κάνουν σπίτι τους, αλλά όχι και στα μούτρα μας, παρακολουθούν και μικρά παιδιά».     

Υπήρξαν όμως και κάποιες επικρίσεις «εκ των έσω» ή «εξ αριστερών» που έκαναν λόγο για νορμαλοποίηση μιας λούμπεν και προσβλητικής ορολογίας («αδερφή») που ανήκει στην εποχή του Ηλία Πετρόπουλου, δεν συνάδει με τη σύγχρονη queer αντίληψη και υπονομεύει τις κατακτήσεις της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας.

Κάποιοι άλλοι το ξεχείλωσαν ακόμα πιο πολύ, αφήνοντας υπονοούμενα περί τοκενισμού (tokenism) και pinkwashing, ότι δηλαδή ο Γιώργος Καπουτζίδης ανήκει σε εκείνους τους «συστημικούς» γκέι που χρησιμοποιούνται από την πολιτεία (που ακόμα δεν έχει θεσμοθετήσει τον γάμο των ομόφυλων ζευγαριών) για να μας ρίχνει στάχτη στα μάτια προβάλλοντας ένα ευαισθητοποιημένο και πολιτισμικά πολύμορφο προσωπείο. 

Ενώ όμως μπορεί να έχουν (αλλού) τη θέση τους τέτοιες ενστάσεις, δεν νομίζω ότι ταιριάζουν εν προκειμένω. Ο Καπουτζίδης τόλμησε να εκφράσει κάτι σημαντικό και το έκανε με τον πλέον ταιριαστό για την περίσταση τρόπο: υπό μορφή απόκρισης σε ένα επίμονο και κακόβουλο κλισέ, και με την ελαφρότητα που υπαγορεύει η πλατφόρμα που του δόθηκε.

Στην Ελλάδα της καταναγκαστικής ντουλάπας και των μοχθηρών ψιθύρων, αυτές του οι κουβέντες ήταν ένα ξεκάθαρο βήμα μπροστά. Όπως είπε κι ο ίδιος ολοκληρώνοντας τη μικρή αλλά αποτελεσματική αυτή προβοκάτσια: «Μη σοκάρεστε, μη σοκάρεστε. Αυτά πρέπει να τα συζητάμε. Και να τα συζητάμε ανοιχτά. Αν δεν τα συζητήσουμε, δεν θα τα αντιμετωπίσουμε ποτέ».

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Σέρρες» του Γ. Καπουτζίδη: Μπορεί μια σειρά να πολεμήσει την τοξικότητα της ελληνικής οικογένειας;

Οθόνες / «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη: Μπορεί μια σειρά να πολεμήσει την τοξικότητα της ελληνικής οικογένειας;

Είδαμε τα δύο πρώτα επεισόδια της νέας σειράς του Γιώργου Καπουτζίδη που φιλοδοξεί, τοποθετώντας έναν γκέι χαρακτήρα στο επίκεντρο της ιστορίας, να πυροδοτήσει συζητήσεις που μόνο καλό θα κάνουν στην ελληνική κοινωνία.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πνεύμα και ηθική: Η κουλτούρα του τραπ και η ανερμάτιστη ελληνική νεολαία

Daily / Πνεύμα και ηθική: Η κουλτούρα του τραπ και η ανερμάτιστη ελληνική νεολαία

Κάποιοι ήταν αδύνατο να κρύψουν ότι δεν μπορούν να ανεχτούν κάτι που μπορεί να μετατρέψει σε είδωλα της ελληνικής νεολαίας Ρομά, Αλβανούς και «ξένους». Κάποιοι άλλοι δεν αντέχουν οτιδήποτε μαζικά δημοφιλές και όπως πάντα υπάρχουν και οι θεματοφύλακες μιας αριστερόστροφης γεροντοκορίστικης ηθικολογίας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Irma Vep: «Δεν είναι σειρά, είναι ταινία χωρισμένη σε οχτώ μέρη»

Daily / Irma Vep: «Δεν είναι σειρά, είναι ταινία χωρισμένη σε οχτώ μέρη»

Η νέα μίνι σειρά υψηλού πρεστίζ του HBO με πρωταγωνίστρια την Αλίσια Βικάντερ είναι μια δραματική κομεντί με φόντο τα high end παρασκήνια και τις VIP καταστάσεις που συνοδεύουν μια ύπαρξη στην αιχμή της λαμπερής διασημότητας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Καλοκαίρια με «Αγόρι», «Μανίνα», «Τρουένο» και «Πάττυ»

Daily / Καλοκαίρια με «Αγόρι», «Μανίνα», «Τρουένο» και «Πάττυ»

Χτύπησε βαθιά νοσταλγική φλέβα η αναγγελία της απώλειας του εκδότη κάποιων περιοδικών που αποτελούσαν κάποτε το εικονογραφημένο ευαγγέλιο των ατέλειωτων και ανέμελων καλοκαιριών της προεφηβείας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
adam sadler

Daily / «Hustle»: Νέο τρίποντο από τον Άνταμ Σάντλερ στο γήπεδο του Netflix

Δεν είναι απαραίτητο να αγαπά κανείς το μπάσκετ, κάτι τέτοιο όμως βοηθά σημαντικά στην απόλαυση αυτής της μη υπερβατικής αλλά εξαιρετικά καλοφτιαγμένης δραματικής κομεντί με φόντο τα άδυτα του NBA.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
ντοροθι παρκερ

Shortcut / Η Ντόροθι Πάρκερ δεν ήταν μόνο ατάκες, ευφυολογήματα και Martini

Ένας από τους πολλούς καημούς που τη συνόδεψαν μέχρι το πικρό και μοναχικό της τέλος –χθες συμπληρώθηκαν πενήντα πέντε χρόνια από τον θάνατό της– ήταν ότι το κοινό έμοιαζε να αγνοεί τις έντονες πολιτικές της ευαισθησίες, που μόνο λόγια δεν ήταν.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
ΤΕΤΑΡΤΗ Παλεύεται καλύτερα αυτή η πόλη με ποδήλατο ή όχι;

Δημήτρης Πολιτάκης / Παλεύεται καλύτερα αυτή η πόλη με ποδήλατο ή όχι;

Ακόμα και οι ίδιοι οι ποδηλάτες του κέντρου που στα μάτια των υπολοίπων μοιάζουν να παίζουν καθημερινά κορώνα-γράμματα την σωματική τους ακεραιότητα, είναι σα να βράζουν στο ίδιο καζάνι οργής, άγχους και συμπυκνωμένης επιθετικότητας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Ο γάμος με φοβίζει πιο πολύ κι απ’ τον θάνατο», μου είπε γελώντας: Όταν ο Μάρκες συνάντησε την Shakira

Daily / «Ο γάμος με φοβίζει πιο πολύ κι απ’ τον θάνατο», μου είπε γελώντας: Όταν ο Μάρκες συνάντησε την Shakira

Με αφορμή τον χωρισμό Skakira – Πικέ, κάποιοι ανακάλεσαν ένα εξυμνητικό προφίλ που είχε γράψει για την συμπατριώτισσά του ο διάσημος Κολομβιανός νομπελίστας, Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες ακριβώς πριν από είκοσι χρόνια.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Χλωμές αποχρώσεις του μαύρου

Δημήτρης Πολιτάκης / Χλωμές αποχρώσεις του μαύρου

Δεν είναι ότι μας συντάραξε η «εκλογή» κάποιου σαν τον Παναγιώτη Μπαλτάκο στην ηγεσία της Ελληνικής Ποδοσφαιρικής Ομοσπονδίας, απλά έχουμε κουραστεί πραγματικά εσχάτως να βλέπουμε σε περίοπτα θεσμικά πόστα τέτοιες κραυγαλέες ακροδεξιές προσωπικότητες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Pistol

Shortcut / Η αλήθεια δεν βρίσκεται στο «Pistol»

Όχι ότι δεν βλέπεται με τίποτα η μίνι δραματική σειρά του Ντάνι Μπόιλ για την άνοδο και την πτώση των Sex Pistols, απλώς μοιάζει κάπως ανάρμοστο και μάταιο να κάνεις κάτι τόσο συμβατικό για το πιο διάσημο αντισυμβατικό γκρουπ όλων των εποχών.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Πριν από τον Τζόνι Ντεπ και την Άμπερ Χερντ, ήταν κάποτε ο Κλιντ Ίστγουντ και η Σόντρα Λοκ

Daily / Πριν από τον Τζόνι Ντεπ και την Άμπερ Χερντ ήταν κάποτε ο Κλιντ Ίστγουντ και η Σόντρα Λοκ

Ασχέτως της άποψης που μπορεί να έχει κανείς για την τωρινή δίκη και τα απόνερά της, είναι εντυπωσιακές οι ομοιότητες με την άγρια και γεμάτη αλληλοκατηγορίες δικαστική διαμάχη του 1989 ανάμεσα στον διάσημο ηθοποιό και σκηνοθέτη και στην επί δεκατέσσερα χρόνια σύντροφό του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ

σχόλια

Δεν υπάρχει δυνατότητα σχολιασμού

ΘΕΜΑΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

THE GOOD LIFO ΔΗΜΟΦΙΛΗ