Ο Λευκός Οίκος κατηγορεί YouTube και Facebook, ως υπεύθυνα για μια ανησυχητική εξάπλωση της παραπληροφόρησης σχετικά με τα εμβόλια κατά του κορωνοϊού.

 

Σύμφωνα με πληγές που επικαλείται το Reuters, καμία από τις δύο πλατφόρμες δεν έχει λάβει αρκετά μέτρα για να σταματήσει αυτή την παραπληροφόρηση.

 

Τα επικριτικά αυτά σχόλια ακολουθούν την κίνηση Μπάιντεν της περασμένης εβδομάδας, που χαρακτήρισε το Facebook και άλλες εταιρείες social media «δολοφόνους» επειδή δεν καθυστέρησαν την εξάπλωση της παραπληροφόρησης σχετικά με τα εμβόλια. Έκτοτε, ωστόσο έχει μαλακώσει τον τόνο του. 

 

Ανώτερος αξιωματούχος της διοίκησης είπε ότι ένα από τα βασικά προβλήματα είναι η «ασυνεπής επιβολή». Το YouTube - που ανήκει στην Google Alphabet Inc - και το Facebook αποφασίζουν τι χαρακτηρίζεται ως παραπληροφόρηση στις πλατφόρμες τους. Αλλά τα αποτελέσματα έχουν προκαλέσει δυσαρέσκεια στον Λευκό Οίκο.

 

«Το Facebook και το YouTube ... είναι ο δικαστής, η κριτική επιτροπή και ο εκτελεστής σε ό, τι συμβαίνει στις πλατφόρμες τους», δήλωσε αξιωματούχος της διοίκησης, περιγράφοντας την προσέγγισή τους για την παραπληροφόρηση του κορωνοϊού. 

 

Μερικά από τα βασικά παραπλανητικά στοιχεία για το εμβόλιο που προσπαθεί να καταπολεμήσει η διοίκηση Μπάιντεν περιλαμβάνουν αναφορές ότι τα εμβόλια COVID-19 είναι αναποτελεσματικά, ψευδείς ισχυρισμούς ότι φέρουν μικροτσίπ και ότι πλήττουν τη γονιμότητα των γυναικών, δήλωσε ο αξιωματούχος.

 

Οι εταιρείες social media δέχθηκαν πρόσφατα πυρά από τον Μπάιντεν, την γραμματέα Τύπου του, Τζεν Ψάκη και τον αρμόδιους στον τομέα υγείας, όταν όλοι ισχυρίστηκαν ότι η διάδοση ψεμάτων σχετικά με τα εμβόλια καθιστά δυσκολότερη την καταπολέμηση της πανδημίας και τη διάσωση των ανθρώπινων ζωών.

 

Μια πρόσφατη έκθεση από το Κέντρο για την Καταπολέμηση του Ψηφιακού Μίσους (CCDH), την οποία επισημαίνει ο Λευκός Οίκος, έδειξε ότι 12 λογαριασμοί κατά των εμβολίων διαδίδουν σχεδόν τα δύο τρίτα της παραπληροφόρησης κατά των εμβολίων στο Διαδίκτυο. Έξι από αυτούς τους λογαριασμούς λειτουργούν ακόμη στο YouTube. 

 

Η καταπολέμηση της παραπληροφόρησης έχει καταστεί κορυφαία προτεραιότητα για τη διοίκηση του Μπάιντεν σε μια στιγμή που ο ρυθμός των εμβολιασμών έχει επιβραδυνθεί παρά τον κίνδυνο που θέτει η μετάλλαξη Δέλτα, με ανθρώπους σε πολλά μέρη της χώρας να μην είναι πρόθυμοι να εμβολιαστούν.

 

Η εκπρόσωπος του YouTube Elena Hernandez δήλωσε ότι από τον Μάρτιο του 2020, η εταιρεία έχει καταργήσει πάνω από 900.000 βίντεο που περιέχουν παραπληροφόρηση για τον COVID-19 και τερμάτισε κανάλια YouTube για άτομα που εντοπίστηκαν στην έκθεση του CCDH. Είπε ότι οι πολιτικές της εταιρείας βασίζονται στο περιεχόμενο του βίντεο και όχι στον ομιλητή.

 

«Εάν τυχόν εναπομείναντα κανάλια που αναφέρονται στην έκθεση παραβιάζουν τις πολιτικές μας, θα λάβουμε μέτρα, συμπεριλαμβανομένων των μόνιμων τερματισμών των λογαριασμών», είπε.

 

Τη Δευτέρα, το YouTube είπε επίσης ότι θα προσθέσει πιο αξιόπιστες πληροφορίες για την υγεία, καθώς και ενημερωτικά links για να κλικάρουν οι χρήστες.

 

Ανώτερος αξιωματούχος έκανε λόγο για τέσσερα θέματα στα οποία η διοίκηση ζήτησε από το Facebook να παράσχει συγκεκριμένα δεδομένα, αλλά η εταιρεία ήταν επιφυλακτική στο να συμμορφωθεί.

 

Αυτά περιλαμβάνουν πόση παραπληροφόρηση εμβολίων υπάρχει στην πλατφόρμα της, ποιος βλέπει τους ανακριβείς ισχυρισμούς, τι κάνει η εταιρεία για να επικοινωνήσει μαζί τους και πώς γνωρίζει το Facebook ότι οι κινήσεις που κάνει είναι αποτελεσματικές.

 

Ο αξιωματούχος είπε ότι οι απαντήσεις που έδωσε το Facebook δεν είναι «αρκετά καλές»

 

Ο εκπρόσωπος του Facebook Kevin McAlister δήλωσε ότι η εταιρεία έχει αφαιρέσει πάνω από 18 εκατομμύρια κείμενα ή βίντεο παραπληροφόρησης για τον COVID-19 από την έναρξη της πανδημίας και ότι τα δικά της δεδομένα δείχνουν ότι για άτομα στις Ηνωμένες Πολιτείες που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα, η διστακτικότητα στο εμβόλιο έχει μειωθεί κατά 50% από τον Ιανουάριο και η αποδοχή εμβολίων είναι υψηλή.

 

Η ευρεία ανησυχία της κυβέρνησης Μπάιντεν είναι ότι οι πλατφόρμες «είτε μας λένε ψέματα είτε δεν το παίρνουν στα σοβαρά και δεν υπάρχει βαθιά ανάλυση του τι συμβαίνει στις πλατφόρμες τους», δήλωσε ο αξιωματούχος.

 

Με πληροφορίες του Reuters