20 άνθρωποι που έκλαψαν κοιτάζοντας την Marina Abramovic στα μάτια

20 άνθρωποι που έκλαψαν κοιτάζοντας την Marina Abramovic στα μάτια Facebook Twitter
42

Στο MOMA της Νέας Υόρκης το 2010 παρουσιάζεται η performance της Marina Abramovic με τίτλο «The Artist is Present». Σε αυτή το κοινό καλείται να καθίσει απέναντι της και να την κοιτάξει στα μάτια μέχρι να βάλει τα κλάματα. Το τόλμησαν περίπου 1500 άνθρωποι. Δεν κατάφεραν όλοι να κλάψουν. Πολλοί ήταν αμήχανοι άλλοι έτοιμοι να γελάσουν. Αυτά είναι τα πιο δυνατά πορτραίτα ανθρώπων που έκλαψαν κοιτάζοντας την Abramovic στα μάτια. Η ίδια τους κάλεσε από το Facebook να επικοινωνήσουν μαζί της και να τους διηγηθούν την ιστορία τους. Περιλαμβάνονται στο tumblr Marina Abramovic Made Me Cry. Στο τέλος του ποστ ένα βίντεο με την πιο απρόσμενη συνάντηση που είχε η Abramovic κατά την διάρκεια της performance:

 

Επιμέλεια: Βαγγέλης Μακρής

 

1.


20 άνθρωποι που έκλαψαν κοιτάζοντας την Marina Abramovic στα μάτια Facebook Twitter

2.

20 άνθρωποι που έκλαψαν κοιτάζοντας την Marina Abramovic στα μάτια Facebook Twitter

3.

20 άνθρωποι που έκλαψαν κοιτάζοντας την Marina Abramovic στα μάτια Facebook Twitter

4.

20 άνθρωποι που έκλαψαν κοιτάζοντας την Marina Abramovic στα μάτια Facebook Twitter

5.

20 άνθρωποι που έκλαψαν κοιτάζοντας την Marina Abramovic στα μάτια Facebook Twitter

6.

20 άνθρωποι που έκλαψαν κοιτάζοντας την Marina Abramovic στα μάτια Facebook Twitter

7.

20 άνθρωποι που έκλαψαν κοιτάζοντας την Marina Abramovic στα μάτια Facebook Twitter

8.

20 άνθρωποι που έκλαψαν κοιτάζοντας την Marina Abramovic στα μάτια Facebook Twitter

9.

20 άνθρωποι που έκλαψαν κοιτάζοντας την Marina Abramovic στα μάτια Facebook Twitter

10.

20 άνθρωποι που έκλαψαν κοιτάζοντας την Marina Abramovic στα μάτια Facebook Twitter

11.

20 άνθρωποι που έκλαψαν κοιτάζοντας την Marina Abramovic στα μάτια Facebook Twitter

12.

20 άνθρωποι που έκλαψαν κοιτάζοντας την Marina Abramovic στα μάτια Facebook Twitter

13.

20 άνθρωποι που έκλαψαν κοιτάζοντας την Marina Abramovic στα μάτια Facebook Twitter

14.

20 άνθρωποι που έκλαψαν κοιτάζοντας την Marina Abramovic στα μάτια Facebook Twitter

15.

20 άνθρωποι που έκλαψαν κοιτάζοντας την Marina Abramovic στα μάτια Facebook Twitter

16.

20 άνθρωποι που έκλαψαν κοιτάζοντας την Marina Abramovic στα μάτια Facebook Twitter

17.

20 άνθρωποι που έκλαψαν κοιτάζοντας την Marina Abramovic στα μάτια Facebook Twitter

18.

20 άνθρωποι που έκλαψαν κοιτάζοντας την Marina Abramovic στα μάτια Facebook Twitter

19.

20 άνθρωποι που έκλαψαν κοιτάζοντας την Marina Abramovic στα μάτια Facebook Twitter

20.

20 άνθρωποι που έκλαψαν κοιτάζοντας την Marina Abramovic στα μάτια Facebook Twitter

Χωρίς η ίδια να το γνωρίζει ήρθε και κάθισε απέναντι ο Ulay. Οι δυο καλλιτέχνες ήταν ζευγάρι την δεκαετία του εβδομήντα και δημιουργούσαν μαζί. Όταν η σχέση τους έκανε το κύκλο της ο κόσμος έστρεψε το βλέμμα του στον τρόπο με τον οποίο χώρισαν. Διέσχισαν το Σινικό τείχος από διαφορετικές κατευθύνσεις και όταν συναντήθηκαν αποχαιρετίστηκαν με μια αγκαλιά. Δεν είχαν ξαναβρεθεί από εκείνη την ημέρα:

Φωτογραφία
42

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

επεξεργ. Ειρήνη Βουρλούμη

Οι Αθηναίοι / Ειρήνη Βουρλούμη: «Η Αθήνα είναι η πιο όμορφη πόλη στον κόσμο»

Λίγο πριν από τα εγκαίνια της νέας της έκθεσης στο ΕΜΣΤ, όπου η δουλειά της θα «συνομιλήσει» με τους πίνακες του παππού της, η Ειρήνη Βουρλούμη, φωτογράφος που έχει στο ενεργητικό της συνεργασίες με μέσα όπως οι «New York Times» και η «Guardian», αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Είδα πόλεις που λάτρεψα να σωριάζονται σε ερείπια και φίλους αγαπημένους να δολοφονούνται εν ψυχρώ»

Συνεντεύξεις / Δημήτρης Μπούρας: «Είδα πόλεις που λάτρεψα να σωριάζονται σε ερείπια και φίλους αγαπημένους να δολοφονούνται εν ψυχρώ»

Μια αποκαλυπτική συζήτηση με τον διακεκριμένο φωτορεπόρτερ και κοινωνικό ανθρωπολόγο για τις «άβολες αλήθειες» και τα «βολικά ψέματα» του πολέμου στην Ουκρανία αλλά και κάθε πολέμου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Athens Photo World 2022: Το μεγάλο φεστιβάλ για το φωτορεπορτάζ επιστρέφει για 4η χρονιά στην Αθήνα

Φωτογραφία / Athens Photo World 2022: Το μεγάλο φεστιβάλ για το φωτορεπορτάζ επιστρέφει για 4η χρονιά στην Αθήνα

Το Athens Photo World 2022 πραγματοποιεί και πάλι μια σειρά εκθέσεων και δράσεων που στόχο έχουν την ανάδειξη της δουλειάς των φωτορεπόρτερ και της συνεισφοράς τους στη διαμόρφωση της εικόνας του κόσμου μας.
THE LIFO TEAM
Η μεγάλη έκθεση της Σίντι Σέρμαν στη Νέα Υόρκη με τα έργα της από το 1977 έως το 1982

Φωτογραφία / Σίντι Σέρμαν: Μια μεγάλη ατομική έκθεση στη Νέα Υόρκη με τα πρώιμα έργα της

Η νέα της γκαλερί στη Νέα Υόρκη παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση, όπου θα εκτεθούν περισσότερα από εκατό έργα από τις πιο πρωτοποριακές και επιδραστικές πρώιμες σειρές φωτογραφιών της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αδειάζοντας το σπίτι των γονιών μου – Μια αναμέτρηση με το πένθος

Φωτογραφία / «Αδειάζοντας το σπίτι των γονιών μου»: Μια φωτογραφική αναμέτρηση με το πένθος

Μια έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη μάς φέρνει πίσω σε ένα πατρικό σπίτι που πρέπει να αδειάσει. Μια πράξη σκληρή και απόλυτα προσωπική, που ανοίγει μια χαραμάδα στον κόσμο της δύσκολης ενηλικίωσης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Vinca Petersen εγκαινίασε έκθεση και πώληση φωτογραφιών για την Ουκρανία

Φωτογραφία / «Ukraine Days»: Μια διαδικτυακή έκθεση φωτογραφίας της Vinca Petersen για την Ουκρανία

Η καλλιτέχνις Vinca Petersen και η γκαλερί Edel Assanti με έδρα το Λονδίνο ένωσαν τις δυνάμεις τους σε μια διαδικτυακή έκθεση φωτογραφίας για τη συγκέντρωση χρημάτων υπέρ της Ουκρανίας.
THE LIFO TEAM

σχόλια

20 σχόλια
Ταδε εφη Μαρινα Αμπραμοβιτς...''Κοιτα τον αλλον στα ματια και μην πεις τιποτα.Μονο κοιτα τον αληθινα.Ειναι ομονος τροπος να τον γνωρισεις και να σε γνωρισει πραγματικα και να πειτε οσαδεν μπορουν να χωρεσουν σε λεξεις.Ενα βλεμμα αρκει.Θυμασαι το παιχνιδι πουπαιζαμε μικροι και κοιτουσαμε ο ενας τον αλλον και ο πρωτος που εχανε τηνσυγκεντρωση του και γελουσε,εχανε;Δεν θελω να σε σοκαρω,αλλα δεν ειναι παιχνιδι.Κοιτα με πραγματικα.Το ερωτημαειναι:τολμας;"
Εγώ θα της έκανα το δάχτυλο. Αφού βρίσκει κορόιδα να τη κοιτάνε και να τους κάνει να κλαίνε, μοντέρνα τέχνη στο μόμα, και οι εννιά μέρες του χρήσιμου ανθρώπινου οργάνου. Α ρε κουτοπόνηρη Σέρβα, κονομάς στις πλάτες των αδαών. Μαγκιά σου εδώ που τα λέμε βέβαια.
Δεν θα γράψω για το συγκεκριμένο project της Μαρίνας Αμπράμοβιτς την οποία την θεωρώ αρκετά αμφιλεγόμενη ως καλλιτέχνη (είναι.. δεν είναι;;;...).Εγώ αυτό που θα ήθελα εγώ είναι να κάνω σεξ μαζί της. Φαντάζομαι πως εκεί και αν πραγματοποιεί... τέχνη και είναι 66 χρονών!!!... Ελπίζοντας να μη με βάλει πάνω σε κανένα τραπέζι νεκροτομείου πλάι σε φρεσκοκομμένες βοϊδοκεφαλές, σε κοινή θέα οι θεατές να μας φωτίζουν με φακούς κόκκινου φωτός, στο βάθος μία γιγαντοοθόνη να δείχνει μία λίμνη αίματος και να ακούγεται στη διαπασών ο ήχος της σταγόνας που πέφτει σε αυτή τη λίμνη... (Τελικά δεν είναι τόσο δύσκολο να κάνεις μία μαλακία τάχα μου γεμάτη από συμβολισμούς...).σ.σ.: Στα νιάτα της ήταν πραγματικά πολύ όμορφη γυναίκα!http://www.youtube.com/watch?v=MIN8Cm5rYXY
Μια σημείωση: Ηταν κανονισμένο με τον Ulah, αν κάνετε, εσείς που κατσατε και γράψατε το άρθρο, τον κόπο να δείτε το ντοκιμαντέρ, θα δείτε ότι βρέθηκαν πριν κανά 2 φορές. Just saying...
Καλά, δεν μας φάνηκε και τόσο αυθόρμητο...Και για να απαντήσω και στον/την little blossom παραπάνω: ακριβώς εφόσον υπάρχει το θέατρο, τί νόημα έχουν τέτοιου είδους happenings σε μουσεία και γκαλερί;Τουλάχιστον στο θέατρο έχει κανείς την ελπίδα ότι θα δει καλύτερους ηθοποιούς από το ζευγαράκι της Μεγάλης Παρασκευής...
Φίλε Βαγγέλη Μακρή, η σύνοψη του "The Artist Is Present" -"το κοινό καλείται να καθίσει απέναντι της και να την κοιτάξει στα μάτια μέχρι να βάλει τα κλάματα."- είναι απλά ΛΑΘΟΣ: Όπως πολύ εύστοχα υποθέτει παραπάνω ο[;] theSwanson, η συμμετοχή του κοινού δεν είχε σκοπό να προκαλέσει το κλάμα: "Visitors were encouraged to sit silently across from the artist for a duration of their choosing, becoming participants in the artwork" (www.moma.org/interactives/exhibitions/2010/marinaabramovic/). Όσο για το "Το τόλμησαν περίπου 1500 άνθρωποι", είναι κι αυτό παραπλανητικό - απλά τόσοι πρόλαβαν να καθίσουν απέναντί της. (Λεπτομέρειες, θα πει κάποιος, που ίσως όμως δίνουν έδαφος για τις καφρίλες του κάθε maintanos, uncut ή vampy-ra.)
Έχεις δίκιο δεν ήταν περιοριστικό. H Abramovic όμως επικεντρώθηκε στους ανθρώπους που έκλαψαν και τους ζήτησε πριν δυο μέρες να επικοινωνήσουν μαζί της αν θέλουν για να της διηγηθούν την ιστορία που τους προκάλεσε αυτή την αντίδραση. Το "τόλμησαν" είναι για τους ανθρώπους που κοιτάζοντας την στα μάτια κατάφεραν να αφήσουν τον εαυτό τους ελέυθερο και να έχουν μια έντονη συναισθηματική φόρτιση. Ο καθένας είναι ελεύθερος να μεταφράζει την τέχνη όπως θέλει. Βλέποντας βίντεο απο την performance όχι μόνο με τον Ulay αλλα και απο άλλους ανθρώπους αυτό που κατάλαβα βλέποντας σε όλα τα βίντεο τα υγρά μάτια της Abramovic είναι ότι ηθελε να τους βγάλει μια συγκινητική ιστορία απο την ζωή τους και να εκφράσουν αυτό που είχαν μέσα στο κεφάλι τους μπροστά της. Τώρα για τα σχόλια δεν νομίζω ότι έδωσα έδαφος για "καφρίλες" όπως λες. Αυτό που έχει ο άλλος μεσα στο μυαλό του θα το γράψει ακόμα και αν δεν είχα κείμενο στο ποστ αλλά μόνο τις φωτογραφίες και το βίντεο.
ίσως η επιμονή και η θλίψη των ματιών που σε κοιτάνει να σε αναγκάζουν να αντιμετωπίσεις τον πόνο που νιώθεις μέσα σου ..για κάποιους ίσως και να είναι η πρώτη φορά που κάποιος πραγματικά τους κοίταξε. Οταν κάποιος σε βλέπει τόσο βαθειά που νιώθεις οτι σε διαπερνάει, ίσως αισθάνεσαι οτι "he can see right through you" και αυτό σε απελευθερώνει. Νιώθεις ότι είδε τον πόνο σου, την μοναξιά σου, οτι σε κατάλαβε.Και τότε κλαίς..Και ας μήν ξέρει αυτός γιατι κλαίς...
Σε εχει χωρισει ο γκομενος/α που νομιζες οτι θα παντρευτεις και ηταν το ταιρι σου και ταυτιζεσαι με την τον τροπο που χωρισε η καλλιτεχνης.Ενα χαζο παραδειγμα μονο και μονο επειδη ρωτας επιμονα.Σπανια σχολιαζω.
Απορώ με πολλά σχόλια που διαβάζω. Γνωρίζω βέβαια πως η αντίληψη της εκάστοτε τέχνης είναι εντελώς υποκειμενικό ζήτημα, όμως πρόκειται για μια όμορφη στιγμή με ανάμεικτα συναισθήματα και μεταπτώσεις,βαθιά ανθρώπινες και φυσιολογικές. Ο άνθρωπος αυτός φαίνεται πως έπαιξε ένα κομβικό ρόλο στη ζωή της καλλιτέχνιδας και η επανένωση είναι κάτι παραπάνω από συγκινητική..Όσα ειπώθηκαν παραπάνω για ναρκισσιστική τέχνη ίσως έχουν ένα σημείο αναφοράς, γιατί άραγε η τέχνη δεν εμπεριέχει και έναν ναρκισσισμό από τη φύση της; Όμως,αρνούμαι να πιστέψω πως κάτι που στοχεύει στην ανάδειξη συναισθήματος βαθιά ριζωμένου και ανθρώπινου είναι ρηχό.

ΘΕΜΑΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

THE GOOD LIFO ΔΗΜΟΦΙΛΗ