O Έντβαρτ Μουνκ επανενώθηκε με τον θυελλώδη έρωτά του στο Βρετανικό Μουσείο

O Έντβαρτ Μουνκ επανενώθηκε με τον θυελλώδη έρωτά του στο Βρετανικό Μουσείο Facebook Twitter
1

Ίσως η πιο αγωνιώδης και δραματική στιγμή του ζωγράφου Έντβαρτ Μουνκ να μην αντιπροσωπεύεται από το πιο γνωστό του έργο, την περίφημη «Κραυγή».

Μία νέα έκθεση τέχνης στο Βρετανικό Μουσείο που ανοίγει τις πύλες της την Πέμπτη, κρατά το κλειδί ενός μεγαλύτερου δράματος για έναν θυελλώδη έρωτα στην ζωή του Νορβηγού ζωγράφου.

Το 1902 μέσα στην κρεβατοκάμαρα του σπιτιού της μνηστής του, Τούλα Λάρσεν, ένας ερωτικός καυγάς πήρε διαστάσεις με πυροβολισμούς να λαμβάνουν χώρα λίγο αργότερα.

Ο Μουνκ, τραυματισμένος στο αριστερό του χέρι από τη σφαίρα, έκοψε στα δυο το πορτρέτο του με την μνηστή του. Πλέον οι επισκέπτες του μουσείου έχουν τη δυνατότητα να δουν τα δύο κομμάτια το ένα δίπλα στο άλλο.

«Δημιούργησε αυτό το εξαιρετικό πορτρέτο την εποχή της έντασης στην σχέση τους» λέει η επιμελήτρια της έκθεσης Τζούλια Μπάρτραμ.

«Εκείνος είναι κόκκινος από οργή και εκείνη μοιάζει να μην αντέχει άλλο. Τα δύο κομμάτια έμειναν στην οικογένεια Μουνκ». 


Η Μπάρτραμ ελπίζει ότι οι επισκέπτες θα αναγνωρίσουν την σημασία του έργου.

«Ο Μουνκ είχε εξαιρετικά πολύπλοκες σχέσεις με τις γυναίκες» λέει η επιμελήτρια της έκθεσης. «Σχεδόν τις τρομοκρατούσε. Η φοβία του προς την δέσμευση άγγιζε τα όρια της νεύρωσης και ίσως η πιο βασανιστική σχέση του ήταν με την Λάρσεν». Η Λάρσεν, κόρη ενός εμπόρου οίνου, τον ακολουθούσε παντού στην Ευρώπη.

«Η σχέση τους διήρκησε περίπου τέσσερα χρόνια και εκείνη ήταν η μοναδική γυναίκα με την οποία ο Μουνκ αρραβωνιάστηκε παρόλο που πέρασε τον περισσότερο χρόνο προσπαθώντας να ξεφύγει από εκείνη. Οι σχέσεις του με τις γυναίκες βρίσκεται παντού στο έργο του, παρά το γεγονός ότι όλοι αυτοί οι πίνακες επισκιάστηκαν από την Κραυγή» λέει η Μπάρτραμ και προσθέτει «αν δεν υπήρχαν αυτές οι γυναίκες ίσως και να μην είχε γίνει ένας τόσο σπουδαίος καλλιτέχνης ή να μην έχει δημιουργήσει τέτοιο εσωτερικό έργο».


Το τραύμα στο αριστερό χέρι του ζωγράφου ήταν το αντικείμενο μίας από τις πρώτες ακτινογραφίες που υπήρξαν ποτέ στον κόσμο.

Ο Μουνκ αργότερα είπε ότι ο πυροβολισμός συνέβη γιατί έπινε πολύ αλλά όπως τονίζει η επιμελήτρια της έκθεσης, πολύ συχνά έγραφε και ξαναέγραφε τα γεγονότα των πιο σημαντικών περιστατικών της ζωής του.

Με πληροφορίες από The Guardian

Culture
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.
Η «Κληρονομιά» του Μαριβώ σε οn demand προβολές αυτό το Σαββατοκύριακο

Culture / Η «Κληρονομιά» του Μαριβώ σε οn demand προβολές αυτό το Σαββατοκύριακο

Η παράσταση σε σκηνοθεσία Γιάννη Νταλιάνη, που πρόλαβε να πραγματοποιήσει δύο μόνο παραστάσεις στην Πάνω Σκηνή του «Από Μηχανής Θεάτρου», έρχεται σε on demand προβολή το Σάββατο 27 και την Κυριακή 28 Φεβρουαρίου.

σχόλια

1 σχόλια

ΘΕΜΑΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

THE GOOD LIFO ΔΗΜΟΦΙΛΗ