Ντόρα Μπακοπούλου: «Εμείς, που υπηρετούμε την κλασική μουσική, παραμένουμε αθεράπευτα ρομαντικοί»

Ντόρα Μπακοπούλου: «Εμείς, που υπηρετούμε την κλασική μουσική, παραμένουμε αθεράπευτα ρομαντικοί» Facebook Twitter
Η Ντόρα Μπακοπούλου. Εικονογράφηση: Ατελιέ LiFO
0

ΜΕ ΕΝΑ ΠΟΛΥΣΥΛΛΕΚΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ που εκτείνεται σε εννιά μουσικές βραδιές καθ' όλη τη διάρκεια του Αυγούστου, περιλαμβάνει κορυφαίους Έλληνες και ξένους ερμηνευτές και σολίστες, και ρεπερτόριο που καλύπτει από Μπαχ, Σούμαν και Μπραμς μέχρι Θεοδωράκη και τζαζ, το Διεθνές Μουσικό Φεστιβάλ Αίγινας επιστρέφει στο αγαπημένο νησί του Αργοσαρωνικού για δέκατη έκτη χρονιά.

Χειροποίητο δημιούργημα της κορυφαίας Ελληνίδας πιανίστριας Ντόρας Μπακοπούλου, που το εμπνεύστηκε, το αγαπά και συμμετέχει και η ίδια ενεργά σε αυτό, ως καλλιτεχνική διευθύντρια αλλά και ως σολίστ σε δύο από τις φετινές του συναυλίες, το φεστιβάλ που τελεί υπό την αιγίδα της Προέδρου της Δημοκρατίας συνδυάζει μουσική δίπλα στο κύμα, καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο, υψηλό επίπεδο ερμηνειών σε κλασική, τζαζ και παραδοσιακή μουσική και φανατικό πλέον κοινό, αποτελώντας ιδανική αφορμή αποδράσεων για τους μουσικόφιλους Αθηναίους.

Λίγες μέρες πριν από την έναρξη, η Ντόρα Μπακοπούλου μοιράζεται με τη LiFO τον ενθουσιασμό της για τη φετινή διοργάνωση.

Επειδή ζω με τη μουσική και μέσω της μουσικής, διαλέγω έργα που διψώ ν’ ακούσω σε ανοικτούς χώρους, μέσα στη φύση. Κι αυτό μου το προσφέρει η αγαπημένη Αίγινα.

— Πώς νιώθετε που το Διεθνές Μουσικό Φεστιβάλ Αίγινας έφτασε αισίως στη 16η του διοργάνωση; Πώς θα συνοψίζατε με λίγα λόγια την πολυετή πορεία του από το ξεκίνημά του μέχρι σήμερα;
Είμαι πολύ χαρούμενη που καταφέραμε και το κρατάμε ζωντανό 16 ολόκληρα χρόνια (μ’ ένα κενό το 2020 λόγω Covid).

Το φεστιβάλ άρχισε ουσιαστικά από μία δική μου επιθυμία-τρέλα. Ήμουν καλεσμένη στο καλοκαιρινό φεστιβάλ της Martha Argerich, στο Λουγκάνο της Ελβετίας, κι εκεί υπήρχε θαυμάσια ατμόσφαιρα με μεγάλη αδελφοσύνη κι αγάπη ανάμεσα στους καλλιτέχνες. Εγώ μόλις είχα αποκτήσει ένα σπίτι στην Αίγινα (πήγαινα από μικρή στο νησί). Ονειρεύτηκα λοιπόν να μεταφέρω εκείνη την ατμόσφαιρα στην Αίγινα, δημιουργώντας ένα φεστιβάλ με κλασική μουσική.

Το ξεκίνησα με μεγάλο ενθουσιασμό. Είχα και την πολύτιμη βοήθεια των φίλων μου, Κώστα Τουρκάκη και Γιώργου Καλόφωνου, με τους οποίους βρίσκαμε (όχι χωρίς κόπο) επιχορηγήσεις. Ο δήμαρχος ήταν πολύ σκεπτικός στην αρχή, αλλά με βοήθησε με τους χώρους. Κάθε χρόνο κερδίζαμε πόντους στην ψυχολογία και στις προσδοκίες των κατοίκων αλλά και των Αθηναίων παραθεριστών. Κι έτσι φτάσαμε στο σήμερα με πίστη, αλλά και με βραβεία!

— Υπάρχουν στιγμές του φεστιβάλ που έχουν χαραχτεί πιο έντονα στη μνήμη σας;
Ναι, υπάρχουν και δεν είναι λίγες. Από τις πιο έντονες είναι η συναυλία στην Αύρα με τον Εduardo Hubert, τον Αργεντινό μουσικό, και τη Γεωργία Συλαίου από τη Θεσσαλονίκη να τραγουδάει, το 2006. Στο τέλος βούτηξε με το κόκκινο φόρεμά της στη θάλασσα! Τόσος ενθουσιασμός! 

Άλλη σημαντική στιγμή ήταν οι τσιγγάνοι δαίμονες, ένα σύνολο από την Ρουμανία, με τον εκπληκτικό βιολιστή Geza Hotzou Legosky, το 2007. Το κουιντέτο του Μότσαρτ για κλαρινέτο με τον μοναδικό Σπύρο Μουρίκη και τους διάσημους έγχορδους, το 2009, όπου νόμιζες ότι σταμάτησε ο χρόνος. Η ιδιοφυής Έλενα Χούντα στο κουιντέτο του Ντβόρζακ με το κουαρτέτο Anima.

Κι εν τέλει, η μυθική βραδιά στην Παχειοράχη, οικία Σέγκυ / θέατρο Ι. Μολφέση, επάνω στα βουνά, το 2017, με το μεταφυσικό κουιντέτο του Σούμπερτ για δύο βιολοντσέλα, με τους διάσημους φίλους μου του εξωτερικού, έργο πού όλοι λατρεύαμε. Υπάρχει βίντεο της μαγικής αυτής συναυλίας στο YouTube.

Επίσης μία αξέχαστη συναυλία ήταν αυτή με την Κυβέλη Καστοριάδη σε γαλλικά chansons, το 2010. Και η μεγάλη συναυλία στην Αύρα με τις χαρισματικές Μαρία Φαραντούρη, Έλλη Πασπαλά και Σαβίνα Γιαννάτου, το 2010, όπως και η συναυλία της μοναδικής Λένας Πλάτωνος, το 2012. 

Τι να πρωτοθυμηθώ!

F. Schubert Quintet for 2 cellos (part 1) - Aegina Festival 2017

— Τι χαρακτηρίζει το φετινό πρόγραμμα; Υπάρχει κάποιο highlight που ξεχωρίζετε;
Το φετινό πρόγραμμα πιστεύω πως είναι πολύ ενδιαφέρον για τη μεγάλη ποικιλία του και τη συνύπαρξη τόσων διαφορετικών στυλ μουσικής και τόσων διαφορετικών ηλικιών ανθρώπων. Ουσιαστικά φέτος κυριαρχούν οι Έλληνες καλλιτέχνες, αλλά θα έχουμε και δύο μεγάλα αστέρια της διεθνούς σκηνής καθώς και εκλεκτούς ξένους σολίστ που μένουν στην Ελλάδα. 

— Πώς επιλέξατε το ρεπερτόριο που θα ερμηνεύσετε εσείς προσωπικά φέτος;
Επειδή ζω με τη μουσική και μέσω της μουσικής, διαλέγω έργα που διψώ ν’ ακούσω σε ανοικτούς χώρους, μέσα στη φύση. Κι αυτό μου το προσφέρει η αγαπημένη Αίγινα.

Ο λόγος που διάλεξα αυτό το ρεπερτόριο είναι πως αποτελείται από μία θεσπέσια μουσική της ρομαντικής εποχής αλλά κι επειδή εμείς, που την υπηρετούμε, παραμένουμε αθεράπευτα ρομαντικοί!

Ντόρα Μπακοπούλου: «Εμείς, που υπηρετούμε την κλασική μουσική, παραμένουμε αθεράπευτα ρομαντικοί» Facebook Twitter
Συναυλίες του φεστιβάλ στην παραλία της Αύρας.

— Μπορείτε να μας περιγράψετε την παραλία της Αύρας και την Αυλή του Ναού του Σωτήρος όπου πραγματοποιούνται οι περισσότερες από τις συναυλίες; Τι το ιδιαίτερο έχουν για εσάς αυτά τα locations;
Στην παραλία της Αύρας διεξάγονται συναυλίες μαγικές, κάτω από τον έναστρο ουρανό, πολύ συχνά με ένα μεγάλο φεγγάρι να παρακολουθεί και το κύμα να μουρμουράει, συνοδεύοντας τη μουσική.

Η αυλή του Ναού του Σωτήρα έχει τη χάρη να είναι πολύ οικεία. Οι ακροατές είναι πολύ κοντά στους καλλιτέχνες, σε απόσταση αναπνοής. Όλο αυτό δημιουργεί μια πολύ γλυκιά ατμόσφαιρα!

Όσο, δε, για την Παχειοράχη, πέρα στο βουνό, η πανέμορφη θέα και η φιλοξενία των οικοδεσποτών σε ανταμείβουν για την απόσταση από την πόλη.

— Γιατί είναι σημαντικό να διοργανώνονται σε ετήσια βάση πολιτιστικές πρωτοβουλίες, όπως το Διεθνές Μουσικό Φεστιβάλ Αίγινας, στην περιφέρεια και στα νησιά;
Συνηγορούν πολλοί παράγοντες: Η ανάγκη των επισκεπτών για ανανέωση εντυπώσεων, η επιθυμία να βρεθούν χαλαρά με φίλους, η απόλαυση της μουσικής και η μετέπειτα εξόρμηση στις γραφικές ταβέρνες με τις άπειρες λιχουδιές και το δροσερό κρασί.

Ευχαριστώ από το βάθος της καρδιάς μου την Έλενα Χούντα πού δούλευε νυχθημερόν για να γίνουν όλα στην ώρα τους και σωστά και την Πόπη Μαλαπάνη, πού με μεγάλη ετοιμότητα και αίσθημα προσφοράς έφερε την οργάνωση του φετινού φεστιβάλ εις πέρας.

16o Διεθνές Μουσικό Φεστιβάλ Αίγινας
4-22 Αυγούστου

Περισσότερες πληροφορίες στο
site του φεστιβάλ.

Δείτε αναλυτικά το πρόγραμμα του 16ου Διεθνούς Μουσικό Φεστιβάλ Αίγινας εδώ >>>

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιώτα Βέη: «Πόσο δύσκολο είναι να επιβληθείς με το δημοτικό τραγούδι!»

Μουσική / Γιώτα Βέη: «Πόσο δύσκολο είναι να επιβληθείς με το δημοτικό τραγούδι!»

Η σημαντική ερμηνεύτρια των παραδοσιακών μας τραγουδιών, η αυτοβιογραφία της οποίας πρόκειται να εκδοθεί προσεχώς, μας υποδέχεται στο φιλόξενο σπίτι της και μας διηγείται τις λεπτομέρειες της συναρπαστικής ζωής της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Είδαμε την συναυλία της Bjork, και ξετρελαθήκαμε

Radio Lifo / Ο θριάμβος της Björk στη Μαδρίτη: Δυο συντάκτες της LIFO ήταν εκεί (και παραληρούν)

Με αφορμή τη συναυλία «Cornucopia» που παρακολούθησαν στη Μαδρίτη, ο Τάσος Μπρεκουλάκης και ο Νίκος Ευσταθίου, δύο superfans της Björk, εξηγούν πώς ανέπτυξαν τη διαχρονική αγάπη τους για εκείνη, γιατί έχασαν το μυαλό τους με την οπτικοακουστική ουτοπία που παρουσίασε επί σκηνής και γιατί η avant-garde Ισλανδή καλλιτέχνιδα εξακολουθεί να παραμένει μισό αιώνα μπροστά από την εποχή της.
THE LIFO TEAM
Aποκλειστικό: Το τελευταίο, αδημοσίευτο έργο του Βαγγέλη Παπαθανασίου

Μουσική / Aποκλειστικό: Το τελευταίο, αδημοσίευτο έργο του Βαγγέλη Παπαθανασίου

Το τελευταίο έργο του Βαγγέλη Παπαθανασίου, με αδημοσίευτη, ακυκλοφόρητη μουσική του, για πρώτη φορά στο Ευγενίδειο Πλανητάριο, στην ταινία του αστροφυσικού Διονύση Σιμόπουλου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αξάνεμος: Ένα μυστικό φεστιβάλ για τη Χίο που γκρεμίζεται και για τους ανθρώπους που την αγάπησαν

Μουσική / Αξάνεμος: Ένα μυστικό φεστιβάλ για τη Χίο που γκρεμίζεται

Χωρίς διαφήμιση και χωρίς χορηγίες, στη μνήμη του καλλιτέχνη Γιώργου Περαντάκου, ο Σύλλογος της Καλαμωτής Χίου εξακολουθεί, μέσω μιας καλοκαιρινής γιορτής, να μιλά για το πρόβλημα με τα ερείπια που καταρρέουν στο χωριό.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Το Μουσείο “Μαρία Κάλλας” ανοίγει τις πόρτες του στο κέντρο της Αθήνας

Αθήνα / Το Μουσείο «Μαρία Κάλλας» ανοίγει τις πόρτες του στο κέντρο της Αθήνας

Πολύτιμο ιστορικό υλικό, ηχητικά ντοκουμέντα, σπάνιες ζωντανές ηχογραφήσεις, μοναδική συλλογή δίσκων και προσωπικά αντικείμενα της μεγάλης σοπράνο θα στεγαστούν στο νεοκλασικό της οδού Μητροπόλεως.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η σαρωτική επιτυχία της alt-right country και η συντηρητικοποίηση της κοινωνίας

Μουσική / Η σαρωτική επιτυχία της alt-right country και η συντηρητικοποίηση της κοινωνίας

Αυτό που συμβαίνει με τις country επιτυχίες στην Αμερική είναι πρωτοφανές. Η επιστροφή στην παράδοση είναι στενά συνδεδεμένη με τη συντηρητικοποίηση της κοινωνίας κι αυτό φαίνεται πλέον και στην ποπ που κυριαρχεί.
M. HULOT