Asaf Avidan: Ζωή σαν μυθιστόρημα

Asaf Avidan: Ζωή σαν μυθιστόρημα Facebook Twitter
Ο Asaf Avidan
0

O Asaf Avidan επιστρέφει στην Αθήνα στις 16 Μαΐου στο πλαίσιο του Τhis is Athens City Festival και των Church Sessions που διοργανώνει ο Pepper 96.6 στην Αγγλικανική Εκκλησία του Αγίου Παύλου.

Πρόκειται για μια μοναδική εμπειρία επειδή όσοι αγαπούν τον Asaf Avidan γνωρίζουν ότι έχει μία από τις ιδιαίτερες φωνές στην ιστορία της ροκ και ποπ μουσικής. Μια φωνή που αποτυπώνεται στο μυαλό σου από την πρώτη στιγμή που την ακούς. Και αν έπρεπε να τη χαρακτηρίσει κανείς, θα έλεγε ότι θυμίζει διάσημες φωνές της ροκ και της σόουλ, κυρίως γυναικείες όπως αυτές της Τζάνις Τζόπλιν, της Έιμι Γουάινχαουζ και της Nίνα Σιμόν.

Τώρα, αν μπορούσε να συγκριθεί με κάποιου άνδρα, αυτός θα ήταν ο Τζεφ Μπάκλεϊ. Η αλήθεια, όμως, είναι ότι έχει αυτό που λέμε «απερίγραπτη» φωνή. Και εκτός από τη φωνή του, έχει και μια σχεδόν μυθιστορηματική ζωή.

Ο Avidav γεννήθηκε το 1980 στην Ιερουσαλήμ σε μια οικογένεια διπλωματών. Έχει δύο αδέλφια. Λόγω της φύσης της δουλειάς των γονιών του, στην ηλικία των επτά ετών εγκαταστάθηκε στην Τζαμάικα. Τέσσερα χρόνια μετά τους εγκατέλειψε ο πατέρας του και για λίγο βρέθηκαν στη Νέα Υόρκη, πριν επιστρέψουν στη γενέτειρά του, για να μείνουν μόνιμα. Η κατάσταση της μη σταθερής κατοικίας τον ακολουθεί μέχρι σήμερα, που διατηρεί δύο σπίτια, σε Ισραήλ και Ιταλία, και μοιράζει τον χρόνο του μεταξύ δύο χωρών.

Λίγο πριν χτυπήσει ο Covid-19, είχε αυτοαπομονωθεί στο σπίτι του στην Ιταλία για να δει προς τα πού πήγαινει η καριέρα του. Δεν περίμενε όμως ότι η καραντίνα θα είχε τόσο μεγάλη διάρκεια. Την έζησε στη σκληρότερη ίσως φάση της. Σε αυτήν τη χρονική στιγμή συνειδητοποίησε πόσο του λείπει η μουσική και ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Ταυτόχρονα, νιώθει μια αποστροφή για τη δουλειά των γονιών του. Όταν το 2015 οι δηλώσεις του ότι δεν θεωρεί τον εαυτό του Ισραηλινό προκάλεσαν θύελλα αντιδράσεων, απάντησε ξεκαθαρίζοντας ότι: «Σε κάθε συνέντευξη έλεγα από την αρχή ότι δεν είμαι ένας Ισραηλινός καλλιτέχνης αλλά ένας καλλιτέχνης από το Ισραήλ. Δεν εκπροσωπώ το Ισραήλ. Δεν είμαι πολιτικός. Δεν είμαι διπλωμάτης. Αν και γιος διπλωματών, δεν ήθελα ποτέ να γίνω κάτι τέτοιο. Δεν προσπαθώ να το κρύψω. Δεν θα αλλάξω το όνομά μου ούτε θα ντραπώ αν με ρωτήσει κανείς κάτι σχετικά, δεν δίνω ιδιαίτερο βάρος σε αυτό. Είμαι ένας μουσικός και αυτό δεν έχει καμία σχέση με το διαβατήριο μου».

Δεν ξεκίνησε, όμως, την καριέρα του ως μουσικός, αυτό ήταν κάτι που αποφάσισε κάπως καθυστερημένα. Αρχικά σπούδασε animation. Δεν είχε τελειώσει τις σπουδές του όταν διαγνώσθηκε με λευχαιμία. Πέντε χρόνια μετά κατάφερε να την ξεπεράσει και να αποτυπώσει την εμπειρία του στο πρώτο του αυτοβιογραφικό EP με τίτλο «Now that you are leaving», που κυκλοφόρησε το 2006.

Asaf Avidan - Lost Horse

Η συγκεκριμένη χρονιά αποδείχτηκε σημαδιακή για τη ζωή του. Τότε ήταν είκοσι έξι χρονών και πήρε τη μεγάλη απόφαση να ασχοληθεί επαγγελματικά με τη μουσική μετά από έναν πολύ δύσκολο χωρισμό από την τότε κοπέλα του, παρότι είχε μια πετυχημένη πορεία στα κινούμενα σχέδια και τη μεταγλώττιση.

Την ίδια χρονιά σχημάτισε το γκρουπ Asaf Avidan & the Mojos. Κυκλοφόρησαν το ομώνυμο ντεμπούτο τους άλμπουμ το 2008 και άλλα δύο μέχρι το 2011, οπότε διαλύθηκαν. Ο Avidan αποφάσισε να ακολουθήσει σόλο καριέρα. Ηχητικά κινείται ανάμεσα στη φολκ και τα μπλουζ με στοιχεία καμπαρέ. Ένας από τους μεγαλύτερους θαυμαστές τους είναι ο σκηνοθέτης Βιμ Βέντερς που τον έχει χαρακτηρίσει ως έναν αληθινό τραγουδοποιό.

Μόνος του έχει κυκλοφορήσει άλλα τέσσερα άλμπουμ. Το τελευταίο είχε τον ελληνικό τίτλο «Anagnorisis» και βγήκε το 2020. Ήταν μια δύσκολη περίοδος για τον μουσικό, ο οποίος βρισκόταν σε προσωπικό και δημιουργικό τέλμα πριν από την κυκλοφορία του.

Δεν είχε καταφέρει να κάνει το breath through στην Αμερική, αν και στην Ευρώπη γνώριζε επιτυχία. Οι συνεχείς περιοδείες τον είχα εξαντλήσει σωματικά και δημιουργικά. Παράλληλα, είχε χωρίσει από τη γυναίκα του λίγους μήνες μετά τον γάμο τους.

Λίγο πριν χτυπήσει ο Covid-19, είχε αυτοαπομονωθεί στο σπίτι του στην Ιταλία για να δει προς τα πού πήγαινει η καριέρα του. Δεν περίμενε όμως ότι η καραντίνα θα είχε τόσο μεγάλη διάρκεια. Την έζησε στη σκληρότερη ίσως φάση της. Σε αυτήν τη χρονική στιγμή συνειδητοποίησε πόσο του λείπει η μουσική και ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Το νέο του άλμπουμ συνοδεύεται από ένα διήγημα που έγραψε ένας από τους καλύτερούς του φίλους, ο Αμερικάνος συγγραφέας Τζόναθαν Σάφραν Φόερ, με τίτλο Ο Ασάφ και ο Λύκος. Βασίζεται σε ένα πραγματικό περιστατικό, όταν ο Avidan και η πρώην γυναίκα του υιοθέτησαν ένα άγριο λυκόσκυλο που επιτέθηκε στον μουσικό και παραλίγο να χάσει το ένα του αυτί. Τον δάγκωσε επίσης στον μηρό και στο χέρι, με αποτέλεσμα να πάει στο νοσοκομείο το 2018, και χρειάστηκε αρκετός χρόνος για να αναρρώσει πλήρως από την επίθεση. Όπως αναφέραμε και στην αρχή, η ζωή του είναι αναμφίβολα σαν ένα μυθιστόρημα.

Asaf Avidan - Man Without A Name (Live)

Asaf Avidan - Pepper Church Sessions
Δευτέρα 16/5, 20:30
Aγγλικανική Eκκλησία του Αγίου Παύλου, Φιλελλήνων 27
Είσοδος μόνο με προσκλήσεις
Περισσότερες πληροφορίες στο
https://www.pepper966.gr/

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

TETΑΡΤΗ 18/01-«Τα νέα της Αλεξάνδρας»: Ένα τραγούδι – διασυρμός για μία γυναικοκτονία που διαφημίστηκε ως έγκλημα τιμής 

Ο επόμενος κόσμος / «Τα νέα της Αλεξάνδρας»: Ένα τραγούδι–διασυρμός για μία γυναικοκτονία

Η Χριστίνα Γαλανοπούλου καταγράφει τις λεπτομέρειες και τα στοιχεία που τεχνηέντως «ξέχασε» ο συνθέτης του διάσημου ρεμπέτικου και συζητά με τη σκηνοθέτιδα Βάσια Ντούλια για την αποκατάσταση της υστεροφημίας της δολοφονημένης Αλεξάνδρας Μυλωνάκου μέσα από το reclaim του τραγουδιού.
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Δημήτρης Πλατανιάς: «Δεν είμαι διατεθειμένος να θυσιάσω τα πάντα για το τραγούδι»

Μουσική / Δημήτρης Πλατανιάς: «Δεν είμαι διατεθειμένος να θυσιάσω τα πάντα για το τραγούδι»

O κορυφαίος Έλληνας βαρύτονος έκανε τα όνειρά του πραγματικότητα, τραγούδησε τους ρόλους που τον ιντρίγκαραν, ταξίδεψε, γεύτηκε αμέτρητες επιτυχίες, είπε τα γενναία «όχι».
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Η Σακίρα και η ταξικοποίηση της απιστίας

Οπτική Γωνία / Η Σακίρα και η ταξικοποίηση της απιστίας

Ο εσωτερικευμένος μισογυνισμός και η σύγκριση των κοινωνικών τάξεων στο σύμπαν των celebrity ήταν το τελευταίο οχυρό των πολέμιων της πολιτικής ορθότητας. Να, όμως, που πέφτει κι αυτό – ας είν’ καλά οι χορηγοί.
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ

σχόλια

Δεν υπάρχει δυνατότητα σχολιασμού

ΘΕΜΑΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

THE GOOD LIFO ΔΗΜΟΦΙΛΗ