Ο Τζάκσον Πόλοκ μέσα από τα 24 κορυφαία έργα του

Ο Τζάκσον Πόλοκ μέσα από τα 24 κορυφαία έργα του Facebook Twitter
Ο Τζάκσον Πόλοκ σκοτώθηκε σε αυτοκινητιστικό δυστύχημα το 1956. Σύμφωνα με πολλές ενδείξεις, οδηγούσε μεθυσμένος.
0

Ο Αμερικανός ζωγράφος Τζάκσον Πόλοκ, πρωτοπόρος του αφηρημένου εξπρεσιονισμού, γεννήθηκε στις 28 Ιανουαρίου του 1912 στο Ουαϊόμινγκ, και μεγάλωσε στην Αριζόνα και την Καλιφόρνια. Μετακόμισε στη Νέα Υόρκη και σπούδασε με τον Τόμας Μπέντον στο Art Students League. Επηρεάστηκε από το στυλ του Benton και του Ryder, και αργότερα από τους Μεξικανούς ζωγράφους και τον Πικάσο.

Ξεκινά πίνακες με θέματα όπως η τελετουργική βία ή η σεξουαλικότητα, αλλά σταδιακά στις αρχές του 1940 θα προχωρήσει σε ένα εντελώς αφηρημένο στιλ, μια εποχή κατά την οποία του οποίο δόθηκε ο τίτλος του «αφηρημένου εξπρεσιονισμού».

Οι πίνακές του με την τεχνική "dripping" εκτίθενται για πρώτη φορά το 1948, στην Betty Friedman Gallery και τυγχάνουν καθολικής καλλιτεχνικής αναγνώρισης. Το περιοδικό Time φιλοξενεί εκτενές άρθρο για τον Πόλοκ το 1951, χαρακτηρίζοντάς τον ως τον «μεγαλύτερο εν ζωή Αμερικανό καλλιτέχνη». Οι πίνακες του Πόλοκ μετά το 1951 διαφοροποιούνται και χαρακτηρίζονται από περισσότερο σκοτεινά χρώματα. Ο Τζάκσον Πόλοκ σκοτώθηκε σε αυτοκινητιστικό δυστύχημα, στις 11 Αυγούστου του 1956. Σύμφωνα με πολλές ενδείξεις, οδηγούσε μεθυσμένος.

Ξεκινά πίνακες με θέματα όπως η τελετουργική βία ή η σεξουαλικότητα, αλλά σταδιακά στις αρχές του 1940 θα προχωρήσει σε ένα εντελώς αφηρημένο στιλ, μια εποχή κατά την οποία του οποίο δόθηκε ο τίτλος του «αφηρημένου εξπρεσιονισμού».

Ο Τζάκσον Πόλοκ μέσα από τα 24 κορυφαία έργα του Facebook Twitter

Ο Τζάκσον Πόλοκ μέσα από τα 24 κορυφαία έργα του Facebook Twitter
Αlchemy 1947

Ο Τζάκσον Πόλοκ μέσα από τα 24 κορυφαία έργα του Facebook Twitter
Autumn Rhythm, No30, 1950

Ο Τζάκσον Πόλοκ μέσα από τα 24 κορυφαία έργα του Facebook Twitter
Blue Poles, 1952

Ο Τζάκσον Πόλοκ μέσα από τα 24 κορυφαία έργα του Facebook Twitter
Convergence, 1952

Ο Τζάκσον Πόλοκ μέσα από τα 24 κορυφαία έργα του Facebook Twitter
Eyes in the Heat, 1946

Ο Τζάκσον Πόλοκ μέσα από τα 24 κορυφαία έργα του Facebook Twitter
Full Fathom Five, 1947

Ο Τζάκσον Πόλοκ μέσα από τα 24 κορυφαία έργα του Facebook Twitter
Guardians of the Secret, 1943

Ο Τζάκσον Πόλοκ μέσα από τα 24 κορυφαία έργα του Facebook Twitter
No5, 1948

Ο Τζάκσον Πόλοκ μέσα από τα 24 κορυφαία έργα του Facebook Twitter
Mural, 1943

Ο Τζάκσον Πόλοκ μέσα από τα 24 κορυφαία έργα του Facebook Twitter
No1, 1948

Ο Τζάκσον Πόλοκ μέσα από τα 24 κορυφαία έργα του Facebook Twitter
No5, 1948

Ο Τζάκσον Πόλοκ μέσα από τα 24 κορυφαία έργα του Facebook Twitter
No8, 1949

Ο Τζάκσον Πόλοκ μέσα από τα 24 κορυφαία έργα του Facebook Twitter
No1, Lavender Mist, 1950

Ο Τζάκσον Πόλοκ μέσα από τα 24 κορυφαία έργα του Facebook Twitter
No7, Out of the Web, 1949

Ο Τζάκσον Πόλοκ μέσα από τα 24 κορυφαία έργα του Facebook Twitter
Ocean Greyness, 1953

Ο Τζάκσον Πόλοκ μέσα από τα 24 κορυφαία έργα του Facebook Twitter
Out of the Web, 1949

Ο Τζάκσον Πόλοκ μέσα από τα 24 κορυφαία έργα του Facebook Twitter
Pasiphae, 1943

Ο Τζάκσον Πόλοκ μέσα από τα 24 κορυφαία έργα του Facebook Twitter
Portrait and a Dream, 1953

Ο Τζάκσον Πόλοκ μέσα από τα 24 κορυφαία έργα του Facebook Twitter
Reflections of the Big Dipper, 1947

Ο Τζάκσον Πόλοκ μέσα από τα 24 κορυφαία έργα του Facebook Twitter
Silver over Black, White, Yellow and Red, 1948

Ο Τζάκσον Πόλοκ μέσα από τα 24 κορυφαία έργα του Facebook Twitter
Shimmering Substance, 1945

Ο Τζάκσον Πόλοκ μέσα από τα 24 κορυφαία έργα του Facebook Twitter
The Deep, 1953

Ο Τζάκσον Πόλοκ μέσα από τα 24 κορυφαία έργα του Facebook Twitter
The She Wolf, 1943

Ο Τζάκσον Πόλοκ μέσα από τα 24 κορυφαία έργα του Facebook Twitter
Τhe flame 1938

Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά το 2015, από την Ανδρονίκη Κολοβού.

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κώστας Τσόκλης: «Δεν έχω πάει στην Εθνική Πινακοθήκη. Δεν με ενδιαφέρει αυτό το τριτογενές και κατώτερο παραγόμενο υλικό».

Εικαστικά / Κώστας Τσόκλης: «Δεν έχω πάει στην Εθνική Πινακοθήκη. Δεν με ενδιαφέρει αυτό το τριτογενές παραγόμενο υλικό»

Ο μεγάλος εικαστικός μιλά για την εποχή μας και την τέχνη, απαντά σε όσους τον κατηγορούν ως προβοκάτορα και αλαζόνα, εξηγεί γιατί δεν έχει πάει ακόμα στη νέα Εθνική Πινακοθήκη και προχωρά σε έναν απολογισμό ζωής.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ρεμπέκα Σόλομον: Μια προραφαηλίτισσα ζωγράφος, η διαφορετικότητα στα έργα της και το άδοξο τέλος της

Εικαστικά / Ρεμπέκα Σόλομον: Η διαφορετικότητα στα έργα της προραφαηλίτισσας ζωγράφου

Ανεξάρτητη και φεμινίστρια, υπήρξε ενεργή στα κοινωνικά μεταρρυθμιστικά κινήματα της εποχής της και το 1859 συμμετείχε σε μια ομάδα τριάντα οκτώ γυναικών καλλιτεχνών που ζητούσαν από τη Βασιλική Ακαδημία Τεχνών να ανοίξει τις σχολές της στις γυναίκες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Θα καταφέρει το Λούβρο να βρει 22 εκατομμύρια ευρώ για ένα καλάθι άγριες φράουλες;

Εικαστικά / Θα καταφέρει το Λούβρο να βρει 22 εκατομμύρια ευρώ για ένα καλάθι άγριες φράουλες;

Ενώ η αγορά του «Καλαθιού με άγριες φράουλες» από το Μουσείο Τέχνης Kimbell στο Τέξας είχε ολοκληρωθεί, το Λούβρο ζήτησε να χαρακτηριστεί το έργο του Ζαν-Σιμεόν Σαρντέν «εθνικός θησαυρός» και να παγώσει η εξαγωγή του για 30 μήνες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένας "Αμαζόνιος" στήνεται στο εργαστήριο του Νίκου Κεσσανλή στο Πολύδροσο

Εικαστικά / Ένας «Αμαζόνιος» στήνεται στο εργαστήριο του Νίκου Κεσσανλή στο Πολύδροσο

Το νέο πρόγραμμα του ΕΜΣΤ που πραγματοποιείται εκτός των τειχών του μουσείου ξεκινά στο παλιό εργαστήριο του Νίκου Κεσσανλή με έργο του Δημήτρης Τσουμπλέκα, εικαστικού καλλιτέχνη που εστιάζει κυρίως στη φωτογραφία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Το χθες είναι τώρα. Γιώργος Λαζόγκας: Μύθοι και Αρχαιότητα» στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Πολιτισμός / «Το χθες είναι τώρα. Γιώργος Λαζόγκας: Μύθοι και Αρχαιότητα» στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Η έκθεση χωρίζεται σε τρείς ενότητες, «αποδράσεις στη Μεσόγειο», «θραύσματα μνήμης» και «μεταμορφώσεις εικόνων. Αποτελούν παλίμψηστα του χρόνου, έννοια που καθιέρωσε ο Λαζόγκας στην ορολογία της εγχώριας ιστορίας της τέχνης τη δεκαετία του ’70.
THE LIFO TEAM
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ Η Αλεξάνδρα Βουτυρά μας συστήνει τη γλύπτρια Κατερίνα Χαλεπά-Κατσάτου

Εικαστικά / Κατερίνα Χαλεπά: Μια νέα έκθεση φωτίζει το έργο της γλύπτριας και μικρανεψιάς του Γιαννούλη

Η Αλεξάνδρα Βουτυρά, γενική διευθύντρια του Τελλογλείου Ιδρύματος Τεχνών ΑΠΘ, μας συστήνει την Κατερίνα Χαλεπά-Κατσάτου, που επέλεξε και τόλμησε να ακολουθήσει τη γλυπτική, παρά το βάρος του μεγάλου προγόνου της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Ζωγραφικές διαδρομές»: Μια νέα έκθεση με πίνακες και θεατρικές μακέτες του Γιάννη Τσαρούχη

Εικαστικά / «Ζωγραφικές διαδρομές»: Μια νέα έκθεση με πίνακες και θεατρικές μακέτες του Γιάννη Τσαρούχη

Η πρόεδρος του Ιδρύματος Γ. Τσαρούχη, Νίκη Γρυπάρη μιλά για την έκθεση που εγκαινιάζεται στην ιστορική κατοικία και εργαστήριο-ατελιέ του ζωγράφου και θα περιλαμβάνει είκοσι έξι μεγάλους πίνακες και περισσότερες από σαράντα θεατρικές μακέτες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τα προβατάκια που θα χαρίσουν στο μουσείο Ορσέ την πιο σημαντική του επέκταση

Εικαστικά / Τα προβατάκια που θα χαρίσουν στο μουσείο Ορσέ την πιο σημαντική του επέκταση

Τα διάσημα πρόβατα του Φρανσουά Ξαβιέ Λαλάν και τα διάσημα ζώα της Κλοντ Λαλάν θα χρηματοδοτήσουν το παράρτημα του μουσείου για την αρχειοθέτηση και την έρευνα της τέχνης του 19ου αιώνα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

Δεν υπάρχει δυνατότητα σχολιασμού

ΘΕΜΑΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

THE GOOD LIFO ΔΗΜΟΦΙΛΗ