Αθήνα: Η πόλη με τις αμέτρητες εκθέσεις

ΕΠΕΞ Η πόλη με τις αμέτρητες εκθέσεις Facebook Twitter
0

Dream On

Πρώην Δημόσιο Καπνεργοστάσιο - Βιβλιοθήκη και Τυπογραφείο της Βουλής - NEON

Λίγο πριν εγκαταλείψουν την Ελλάδα στο πλαίσιο της δωρεάς της συλλογής Δ. Δασκαλόπουλου, ο καλλιτεχνικός οργανισμός ΝΕΟΝ, σε συνεργασία για μία ακόμα φορά με τη Βουλή των Ελλήνων, στην οποία ανήκει το ιστορικό κτίριο του πρώην δημόσιου Καπνεργοστασίου της Λένορμαν, παρουσιάζει την έκθεση «Dream On». Αποτελείται από δεκαοκτώ εγκαταστάσεις μεγάλης κλίμακας συν μία ανάθεση ενός ηχητικού κομματιού του Κώστα Ιωαννίδη, ενώ συμπληρώνεται και από είκοσι σχέδια έργων. Ο επισκέπτης αρχικά μπαίνει στο κεντρικό αίθριο όπου αντικρίζει ένα αμερικανικό vintage αυτοκίνητο που γεννά ή ξερνά ένα τεράστιο μεταλλαγμένο χταπόδι. Πρόκειται για το «Palms» του John Bock, ενώ λίγο πιο πέρα εκτίθεται μια Mercedes S500 καλυμμένη από πευκοβελόνες, έργο της Μάρθας Δημητροπούλου. Θεαματικό είναι και το εξαιρετικό «Cavemanman» του Thomas Hirschhorn, ένας λαβύρινθος από χαρτόνι που χάνεσαι μέσα του και δεν θέλεις να βγεις. Διάσημα έργα που έχουν καταχωριστεί στην ιστορία της σύγχρονης τέχνης όπως και βαρυσήμαντα ονόματα, διεθνή και ελληνικά, που θα έχουμε για λίγο ακόμα την ευκαιρία να δούμε πριν μεταναστεύσουν και διανεμηθούν σε δύο ηπείρους και τρία μουσεία.

Πρώην Δημόσιο Καπνεργοστάσιο – Βιβλιοθήκη και Τυπογραφείο της Βουλής, Λένορμαν 218, Κολωνός
Έως 27 Νοεμβρίου
Είσοδος ελεύθερη
Απαραίτητη η προκράτηση θέσης στο
neon.artsvp.co

Plásmata: Bodies, Dreams, and Data

Πεδίον του Άρεως - Στέγη Ιδρύματος Ωνάση

plasmata Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν

Για δεύτερη χρονιά η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση δίνει το «παρών» στο Πεδίον του Άρεως και μας παρουσιάζει ένα σύμπαν που μοιάζει να έχει έρθει από το μέλλον αλλά στην πραγματικότητα αποτελεί την απόλυτη επιβεβαίωση του ότι η ψηφιακή κουλτούρα έχει εγκολπωθεί απολύτως τη δημιουργικότητα και την καλλιτεχνική έκφραση του καιρού μας. Ιδανική ώρα προσέλευσης είναι μάλλον όταν έχει πέσει η νύχτα, αλλά ίσως και όταν η μέρα δεν έχει φύγει εντελώς. Χάνεσαι, λοιπόν, μέσα στο σκοτάδι και διασχίζεις το πάρκο το οποίο σου αποκαλύπτει είκοσι πέντε εντυπωσιακά έργα των οποίων κύριο υλικό είναι το φως που έλκει, όπως τα έντομα έλκονται από τις λάμπες μέσα στη νύχτα, αντανακλώντας σύγχρονες προσεγγίσεις καλλιτεχνών οι οποίοι επιστράτευσαν την τεχνολογία, και όχι μόνο. Από το πρώτο έργο που αντικρίζεις μπαίνοντας στο Πεδίον του Άρεως από την κεντρική είσοδο (εκεί που η Μαυρομματαίων συναντάει τη λεωφόρο Αλεξάνδρας και σε καλωσορίζει το άγαλμα του Κωνσταντίνου), το σχεδόν υπνωτιστικό χάρη στον καταιγισμό χρωμάτων, σχημάτων και κίνησης «Quantum Memories» του Refik Anadol, μέχρι το πλέον επιβλητικό, τον τεραστίων διαστάσεων «Κόκκινο πλανήτη» ή αλλιώς «DIVIDED: SpY» στην άλλη άκρη του πάρκου, δίπλα στο «Άλσος», ξεδιπλώνονται τα φωτεινά οράματα και η ψηφιακή εικονογραφία μερικών από τους πιο ευφάνταστους καλλιτέχνες διεθνώς. Προσφέρονται ξεναγήσεις για παιδιά και οικογένειες.

Πεδίον του Άρεως
Έως 10 Ιουλίου

www.onassis.org

Brice Marden και ελληνική αρχαιότητα

Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης

brice marden Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης

Η πρώτη μουσειακή έκθεση αφιερωμένη στον Αμερικανό καλλιτέχνη στην Ελλάδα. Μάλιστα, από το 1971 ο ίδιος επέλεξε να μοιράζει τη ζωή του μεταξύ της Ύδρας και της Νέας Υόρκης, γοητευμένος και παραδομένος στο ελληνικό φως αλλά και στις απλές γραμμές του νησιωτικού τοπίου. Η έκθεση περιλαμβάνει σαράντα τέσσερα έργα, τρία από αυτά ειδικά σχεδιασμένα γι’ αυτήν, επιζωγραφισμένα μάρμαρα, πίνακες, σχέδια, τετράδια με σημειώσεις σε αντίστιξη, δεκαέξι αρχαιότητες από τη Συλλογή του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης, επιλογή του ίδιου του καλλιτέχνη σε συνεννόηση με τον επιμελητή Δημήτρη Αντωνίτση.

Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, Νεοφύτου Δούκα 4, Αθήνα
Έως 29 Αυγούστου
www.cycladic.gr

Katarina Fritsch

Συλλογή Γιώργου Οικονόμου

fritsch egg Facebook Twitter
Αυγό, 2017. Πολυεστέρας, μπογιά. © Katharina Fritsch / VG Bild-Kunst, Bonn © OSDEETE, Athens 2022 /Courtesy the artist and Matthew Marks Gallery. Φωτ.: Ivo Faber

Θεωρείται η σημαντικότερη σύγχρονη Γερμανίδα γλύπτρια. Μόλις πρόσφατα η Μπιενάλε της Βενετίας τής απένειμε τον Χρυσό Λέοντα για το σύνολο της καλλιτεχνικής της πορείας. Εκεί η καλλιτέχνις, είκοσι επτά χρόνια πριν, ταρακούνησε το εικαστικό κατεστημένο με το έργο της «Αρουραίος Βασιλιάς», μια υπερμεγέθη γλυπτική σύνθεση όπου κυριαρχούσαν δεκαέξι μαύροι αρουραίοι. Δεν είναι παράξενο για εκείνη να δημιουργεί ανάλογα γλυπτά με αλληγορική διάθεση, προτείνοντας μεγεθυμένες και σουρεαλιστικές μορφές ζώων. Στην έκθεση της Αθήνας, στον εκθεσιακό χώρο The George Economou Collection, παρουσιάζεται μια σειρά έργων της που ανταποκρίνονται πλήρως στο προσωπικό της στίγμα και το τόσο ιδιαίτερο καλλιτεχνικό στυλ της. Τρεις όροφοι με χαρακτηριστικά γλυπτά της που αποκαλύπτουν όλη τους την εικαστική δύναμη.

Συλλογή Γιώργου Οικονόμου, Κηφισίας 80, Μαρούσι
Έως τον Μάρτιο του 2023

www.thegeorgeeconomoucollection.com

John Craxton «Μια ελληνική ψυχή»

Μουσείο Μπενάκη

ΕΠΕΞ Η πόλη με τις αμέτρητες εκθέσεις Facebook Twitter

Η έκθεση-homage στον μεγάλο φιλέλληνα και Βρετανό ζωγράφο John Craxton (1922-2009) φιλοξενεί ενενήντα έργα, πολλά από αυτά άγνωστα, προερχόμενα κυρίως από το Craxton Estate. Καλύπτει όλες τις περιόδους της σταδιοδρομίας του καλλιτέχνη, περιλαμβάνοντας χαρακτικά, σχέδια, πίνακες ζωγραφικής, φωτογραφίες και προσωπικά αντικείμενα. Φιλοξενεί επίσης την εντυπωσιακών διαστάσεων ταπισερί «Τοπίο με στοιχεία της φύσης» που δημιούργησε στο Εδιμβούργο την περίοδο της δικτατορίας, κατά την οποία ήταν ανεπιθύμητος στην Ελλάδα, του είχε αφαιρεθεί το δικαίωμα εισόδου στη χώρα. Η ταπισερί, εμπνευσμένη από την παραδοσιακή κρητική υφαντουργία, συνοψίζει την αγάπη του για τον ελληνικό κόσμο.

Μουσείο Μπενάκη – Ελληνικού Πολιτισμού, Κουμπάρη 1 & Βασιλίσσης Σοφίας
Έως 11 Σεπτεμβρίου

www.benaki.gr

Γιάννης Τσαρούχης: Ζωγραφικές διαδρομές

Ίδρυμα Γιάννη Τσαρούχη

τσαρούχης Facebook Twitter
Ποδηλάτης μεταμφιεσμένος σε τσολιά, με ένα ναό δεξιά κάτω, 1936. Ίδρυμα Γιάννη Τσαρούχη.

Μια επιλογή έργων που δίνει στον επισκέπτη να καταλάβει την πορεία του σπουδαίου Έλληνα ζωγράφου και διανοητή, να κατανοήσει ότι, όσες αλλαγές και να έκανε στη διαδρομή του, το έργο του παρέμεινε απόλυτα συνεπές. Ότι όσο προχωρούσε κρατούσε τα στοιχεία που τον ενδιέφεραν και τα χρησιμοποιούσε στις επόμενες αναζητήσεις του.

Ίδρυμα Γιάννη Τσαρούχη, Πλουτάρχου 28, Μαρούσι
Έως 31 Ιουλίου

www.tsarouchis.gr

Statecraft - Διαμορφώνοντας το κράτος

ΕΜΣΤ

Marina Naprushkina and Neue Nachbarschaft Facebook Twitter
Marina Naprushkina and Neue Nachbarschaft. Φωτ.: Anna Primou

Μια διεθνής ομαδική έκθεση με τη συμμετοχή τριάντα έξι καλλιτεχνών, ανάμεσά τους και εννέα Έλληνες, που διερευνά τους μηχανισμούς κατασκευής του κράτους και της διαμόρφωση του έθνους-κράτους καθώς και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει στον σημερινό παγκοσμιοποιημένο και δικτυωμένο κόσμο. Ανατέμνοντας την ιστορία και τις διαδικασίες συγκρότησης του έθνους στους νεότερους χρόνους, η έκθεση εξετάζει τις δομές ισχύος και τις διαδικασίες πίσω από την κρατική γραφειοκρατία, τη διακυβέρνηση και την κυριαρχία, όπως και ζητήματα δημοκρατίας, ιθαγένειας, δικαιωμάτων, συμπερίληψης και αποκλεισμού. Το εύρος και τα όρια της κρατικής εξουσίας, η νέα πολιτική πραγματικότητα που διαμορφώνεται στην Ευρώπη αλλά και αλλού, ο εθνικισμός και η απολυταρχία που βρίσκονται σε άνοδο, καθώς κάποιες χώρες τείνουν να επιστρέφουν στην εσωστρέφεια και στις συνεπακόλουθες αντιλήψεις. Οι συμμετέχοντες καλλιτέχνες επιχειρούν την κριτική ανατομία όλων αυτών των ζητημάτων και προβλημάτων.

Επίσης στο ΕΜΣΤ:

Αντώνης Πίττας, «jaune, geel, gelb, yellow, πράξεις μοντερνισμού με τον Αντώνη Πίττα και τον Theo van Doesburg»

Ειρήνη Βουρλούμη, «Στον ίδιο χώρο, Ένας φωτογραφικός διάλογος με τον ζωγράφο Ανδρέα Βουρλούμη»

ΕΜΣΤ, Λεωφόρος Καλλιρόης & Αμβρ. Φραντζή (πρώην εργοστάσιο ΦΙΞ)
Έως 30 Οκτωβρίου

www.emst.gr

Θανάσης Τότσικας: Θαύματα // Κούλα Σαββίδου: Χρόνος. Και χρόνος ξανά

Γκαλερί Rodeo

τοτσικας Facebook Twitter
© Θανάσης Τότσικας

Δύο ατομικές εκθέσεις στoν διευρυμένo χώρο της γκαλερί δύο καλλιτεχνών που ανήκουν στην ίδια γενιά, αλλά έχουν πολύ διαφορετικό υπόβαθρο. Ο Θανάσης Τότσικας, με αφετηρία τη δεκαετία του ’70, σχεδόν αυτοδίδακτος, σχολιάζει σε όλη του την πορεία την ανθρώπινη κατάσταση μέσω της γλυπτικής, του βίντεο, της ζωγραφικής, του ήχου και των δράσεων. Εδώ ένα ανακατασκευασμένο γλυπτό ήχου μεγάλης κλίμακας δεσπόζει στον δεύτερο χώρο και γίνεται το φόντο για το σύμπλεγμα παλαιότερων και νεότερων έργων στην πρώτη ατομική έκθεση του καλλιτέχνη με την γκαλερί. Από την άλλη, η Κούλα Σαββίδου, μια ερημίτισσα καλλιτέχνις από τη Λευκωσία, της οποίας το έργο καθορίζεται από συνθέσεις υλικών που βρίσκει με άλλα που σμιλεύει και δημιουργεί με γύψο, ξύλο και μέταλλο, παρουσιάζει ένα σύνολο έργων που δημιουργήθηκαν τη δεκαετία του ’90. Μορφές ‒μισές άνθρωποι μισές πουλιά‒ σαν χαμένες ψυχές, εγκλωβισμένες στον αέναο κύκλο της ζωής.

Rodeo Gallery Πολυδεύκους 41, Πειραιάς
Η έκθεση της Κούλας Σαββίδου θα παραμείνει ανοιχτή για το κοινό έως τις 3 Σεπτεμβρίου, ενώ του Θανάση Τότσικα έως τις 27 Νοεμβρίου

www.rodeo-gallery.com

Athens Photo Festival 22

Μουσείο Μπενάκη - Πειραιώς

Marisol Mendez Facebook Twitter
© Marisol Mendez

Τριάντα πέντε χρόνια παρουσίας συμπληρώνει το Athens Photo Festival, το οποίο αποτελεί το σημαντικότερο διεθνές καλλιτεχνικό γεγονός για τη φωτογραφία στην Ελλάδα και ένα από τα πέντε παλαιότερα φεστιβάλ φωτογραφίας στον κόσμο. Με τη συμμετοχή ενενήντα καλλιτεχνών από είκοσι οκτώ χώρες και με εμφανή προσανατολισμό στη σύγχρονη φωτογραφία, επικεντρώνεται με διάθεση διερευνητική και κριτική στα ζητήματα και τους προβληματισμούς της σημερινής κοινωνικής πραγματικότητας, αναδεικνύοντας τον ρόλο της φωτογραφίας και του οπτικού πολιτισμού. Μια μεγάλη σε έκταση εκθεσιακή παραγωγή, η οποία καταλαμβάνει όλους τους εκθεσιακούς χώρους του Μουσείου Μπενάκη. Ένα πρόγραμμα στο οποίο διασταυρώνονται φωτογραφικά έργα, οπτικοακουστικό υλικό, εγκαταστάσεις και καλλιτεχνικές εκδόσεις, ενισχύοντας τον καλλιτεχνικό, κοινωνικό και πολιτικό διάλογο.

Στο Μουσείο Μπενάκη Πειραιώς 138 και σε άλλες γκαλερί της Αθήνας
Έως 24 Ιουλίου

www.benaki.gr / www.photofestival.gr

Berta Fischer

Bernier/Eliades

Berta Fischer, "Orom", 2021 Facebook Twitter
Berta Fischer, "Orom", 2021

Γλυπτά από ακρυλικό γυαλί, από νέον, διάφανα, φθορίζοντα και πολύχρωμα, που σου φέρνουν στον νου καταβύθιση σε ένα ονειρικό σύμπαν. Καθένα από αυτά προέκυψε μέσα από πολυεπίπεδη διαδικασία που περιλαμβάνει σχέδια CAD, κοπή με λέιζερ που ελέγχεται από υπολογιστή και μοντελοποίηση με το χέρι. Η Γερμανίδα καλλιτέχνις αναδεικνύει με αυτόν τον τρόπο τις ιδιότητες του βιομηχανικού υλικού, παρόλο που οι εντυπωσιακές μορφές των έργων της μπορεί να σε κάνουν να ξεχάσεις την υλική τους διάσταση.

Bernier/Eliades, Επταχάλκου 11
Έως 15 Ιουλίου

www.bernier-eliades.com

Γιάννης Βαρελάς: Marlows’ Dreams

The Breeder

varelas Facebook Twitter

Ο τίτλος είναι από το εμβληματικό βιβλίο του Τζόζεφ Κόνραντ Η καρδιά του σκότους. Έχοντας προφανώς αυτό στο μυαλό του, ο Βαρελάς δημιούργησε ένα καινούργιο σώμα δουλειάς, όπου χρησιμοποιεί υλικά και τεχνικές όπως το μέταλλο και η υφαντουργία, επαναφέροντας γνώριμες για τη δουλειά του πρακτικές, π.χ. το σχέδιο. Μπρούντζινα γλυπτά, έργα σε χαρτί και χειροποίητα χαλιά τα οποία επαναπροσδιορίζουν την υπόσταση της φιγούρας στο έργο του καλλιτέχνη μέσω της υλικότητας και της μεταφοράς της στο φυσικό χώρο. Τα έργα σε χαρτί αποτυπώνουν ιδιόμορφα μυστικά τοπία που αποτελούνται από μια εξωτική χλωρίδα μέσα από την οποία αναδύονται αιωρούμενοι διάφοροι χαρακτήρες. Σχέδια που αποτελούν απόπειρα σύνδεσης του πραγματικού και του εσωτερικού κόσμου. Για πρώτη φορά ο Βαρελάς περιλαμβάνει σε έκθεσή του χαλιά υφασμένα στο χέρι από μετάξι και μαλλί, τα οποία λειτουργούν ως αντανακλάσεις ψυχολογικών τοπίων. Το υλικό των χαλιών και η διαδικασία της παραγωγής μιας εικόνας μέσω κόμπων μεταφέρει με ένα μεταφυσικό τρόπο την εσωτερική διεργασία στον πραγματικό χωροχρόνο.

The Breeder, Ιάσονος 45
Έως 9 Ιουλίου

www.thebreedersystem.com

Πάνος Τσαγκάρης: The Seed

Kalfayan Galleries

ΕΠΕΞ Η πόλη με τις αμέτρητες εκθέσεις Facebook Twitter
Άτιτλο, 2022. ©Panos Tsagaris/Kalfayan Galleries

Ο Πάνος Τσαγκάρης είναι ένας καλλιτέχνης που από το ενδιαφέρον του για το πνευματικό και το μυστικό. Συχνά, με οδηγό πρώτες εκδόσεις θεμελιακών φιλοσοφικών κειμένων, διερευνά πνευματικές έννοιες του μετασχηματισμού όπως αυτές εμφανίζονται σε διάφορες μυθολογίες και παραδόσεις αποκρυφισμού. Η νέα του έκθεση αποτελείται από πίνακες, έργα σε χαρτί και γλυπτικά στοιχεία, τα οποία έχουν δημιουργηθεί από την άνοιξη του 2020, όταν η επιδημία του Covid-19 έπληξε βαριά τη Νέα Υόρκη, όπου ζει και εργάζεται, μέχρι πολύ πρόσφατα. Ο τίτλος «The Seed» («Σπόρος») αντικατοπτρίζει τα συναισθήματά του γι’ αυτή την πρωτόγνωρη κατάσταση. Συγχρόνως ο σπόρος είναι ένα παγκόσμιο σύμβολο του κυκλικού χρόνου, της γονιμότητας, της ανάπτυξης, της γέννησης και της αναγέννησης που προέρχεται από την ιερή γεωμετρία και το Δέντρο της Ζωής.

Kalfayan Galleries, Χάριτος 11, Κολωνάκι
Έως 29 Ιουλίου

www.kalfayangalleries.com

Επιστημολογίες του Ήλιου

Γκαλερί Ρεβέκκα Καμχή

Επιστημολογίες του Ήλιου Facebook Twitter
Άποψη της έκθεσης, Επιστημολογίες του Ήλιου, ευγενική παραχώρηση οι καλλιτέχνες, η επιμελήτρια και η Ρεβεκκα Καμχή. Φωτ.: Στάθης Μαμαλάκης

Ομαδική έκθεση σε επιμέλεια Μαρίνας Φωκίδη η οποία συγκεντρώνει καλλιτέχνες που μεγάλωσαν σε τόπους και χώρες όπου ο ήλιος, δηλαδή το φως, ασκεί καθοριστικό ρόλο στο genius loci, το «πνεύμα του τόπου». Πέντε καλλιτέχνες, ο Ιάσονας Καμπάνης, ο Πάνος Προφήτης, η Zoe Paul, η Ελένη Κοτσώνη και η Irena Haiduk, μεγαλωμένοι και μεγαλωμένες στην Αθήνα, τα Κύθηρα, τον Παρνασσό, τη Ρόδο αλλά και τη Νότια Αφρική και το Βελιγράδι, δημιουργούν με αναφορά στο παρελθόν των τόπων τους και με όλα όσα κουβαλάει αυτό –μύθους, συνήθειες, ιστορία, πολιτικές και οικονομικές ιδιαιτερότητες–, ενώ παίρνουν τη σκυτάλη της παράδοσης από τους μάστορες που με τη σειρά τους κάποτε συνέχισαν παλιότερες τεχνικές. 

Αίθουσα τέχνης Ρεβέκκα Καμχή, Λεωνίδου 9, Μεταξουργείο
Έως 9/9

www.rebeccacamhi.com

Αfter Hope

Δυο Χωριά - Ακρόπολη

Ledford Facebook Twitter
Δύο Χωριά, Katelyn Ledford, Looky Loo, 2022.

H επόμενη έκθεση της δραστήριας γκαλερί αντλεί έμπνευση από την έννοια της ελπίδας. Κάνοντας παραλληλισμούς με την αβέβαιη περίοδο της δεκαετίας 1930-40, η ομαδική έκθεση εστιάζει στις συνθήκες που διαμορφώνουν το παρόν, από τη μοναξιά και την πανδημία ως τη ρύπανση του περιβάλλοντος και τον καπιταλισμό. Η έκθεση είναι δομημένη σε τέσσερις άξονες: στο περιθωριοποιημένο μέλλον, την έννοια της ανθρώπινης δράσης, τις στρατηγικές επιβίωσης και τα ανθρώπινα συναισθήματα. Ενώ όλοι οι καλλιτέχνες εξερευνούν διαφορετικά θέματα που εκφράζουν ιδιαίτερα ενδιαφέροντα και καλλιτεχνικές προτεραιότητες, τα έργα τους σε συνδυασμό διαμορφώνουν μια πιο ακριβή εικόνα της σημερινής εποχής, ένα φαινομενικά ελπιδοφόρο, αλλά στην πραγματικότητα post-hope τοπίο που αντανακλά τις υψηλές διακρίσεις και τα επίπεδα αποκλεισμού που επιφυλάσσει για τον άνθρωπο το εγγύς μέλλον.

Συμμετέχουν οι καλλιτέχνες: Chris Akordalitis, Pablo Benzo, Javier Calleja, Mira Dancy, Maja Djordjevic, Hulda Guzmán, Elias Kafouros, Katelyn Ledford, Rhys Lee, Iliodora Μαργέλλος, και Τατιάνα Ζάγαρη (POTTATO).

Δυο Χωριά – Ακρόπολη, Λεμπέση 5-7 & Πορίνου 16, Ακρόπολη
Έως 18 Ιουλίου

www.diohoria.com

Κωνσταντίνος Παρθένης. Η ιδανική Ελλάδα της ζωγραφικής του

Νέα Εθνική Πινακοθήκη

παρθένης Facebook Twitter
Λουόμενες, πριν το 1919. Λάδι σε καμβά, 114 x 130 εκ. Δωρεά Σοφίας Παρθένη. Εθνική Πινακοθήκη-Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτσου

Πρόκειται για την πρώτη ολοκληρωμένη αναδρομική έκθεση που αφιερώνεται στο έργο ενός από τους σημαντικότερους καλλιτέχνες της νεοελληνικής τέχνης και σκοπός της είναι να τιμήσει και να φωτίσει τη σύνθετη, υψηλόφρονα και βαθιά ελληνική δημιουργία του. Για πρώτη φορά οι επιλογές από τις συλλογές του μουσείου, που συμπληρώνονται με σημαντικά έργα από ιδιωτικές και δημόσιες συλλογές, παρουσιάζουν με νηφαλιότητα, ευκρίνεια και απλότητα την πορεία και την εξέλιξη του ζωγραφικού του έργου. Πρόκειται για μια έκθεση που περιλαμβάνει περίπου εκατόν πενήντα έργα.

Νέα Εθνική Πινακοθήκη, λεωφ. Βασιλέως Κωνσταντίνου 50  
www.nationalgallery.gr               
Διάρκεια: 05/7 - 28/11

PRIX PICTET «FIRE»

Ωδείο Αθηνών

Fabrice Monteiro - The Prophecy Facebook Twitter
Fabrice Monteiro - The Prophecy

Το Prix Pictet θεωρείται το κορυφαίο βραβείο φωτογραφίας στον κόσμο. Η έκθεση με τίτλο «Fire» συγκεντρώνει το έργο δεκατριών φωτογράφων από την Αυστρία, το Βέλγιο, την Μπενίν, την Καμπότζη, την Ιαπωνία, τον Λίβανο, το Μεξικό, τη Νιγηρία, τη Νότια Αφρική, την Ελβετία και τις ΗΠΑ, οι οποίοι επιλέχθηκαν ως οι επικρατέστεροι για τη φετινή βράβευση. Το Prix Pictet Fire απονεμήθηκε στην Αμερικανίδα φωτογράφο Sally Mann για τη σειρά «Blackwater» (2008-2012), η οποία αποτελεί μια πολύπλευρη καταγραφή των πυρκαγιών που έπληξαν τον βάλτο Great Dismal Swamp της νοτιοανατολικής Βιρτζίνια. Ένας παραλληλισμός μεταξύ των συνταρακτικών πυρκαγιών και των φυλετικών συγκρούσεων στην Αμερική της εποχής μας.

Ωδείο Αθηνών, Πολυχώρος Ω2, Βασιλέως Γεωργίου Β’ 17-19, έως 10/7
www.prixpictet.com

Tamina Amadyar - haft paykar

Γκαλερί Ελένη Κορωναίου

Tamina Amadyar Facebook Twitter
Tamina Amadyar, yellow sunday, 2022. Φωτ: Νίκος Αλεξόπουλος

Η γκαλερί Ελένη Κορωναίου παρουσιάζει την δεύτερη ατομική έκθεση της Αφγανής καλλιτέχνιδας Tamina Amadyar στην Αθήνα, με τίτλο «haft paykar». O τίτλος της έκθεσης "haft paykar", προέρχεται από το ομώνυμο βιβλίο του Πέρση μεσαιωνικού ποιητή και μυθιστοριογράφου Nizami και μεταφράζεται ως επτά πορτρέτα ή επτά εικόνες, επτά ιστορίες ή επτά ομορφιές. Η ιστορία του βιβλίου αφηγείται τις επισκέψεις επτά κοριτσιών σε έναν βασιλιά, μία κάθε ημέρα της εβδομάδας που αντιστοιχεί σε ένα διαφορετικό χρώμα. Η Amadyar εμπνεύστηκε από τις εικονογραφήσεις του συγκεκριμένου βιβλίου και του τρόπου αναπαράστασης της περσικής αρχιτεκτονικής και κουλτούρας. Στους ζωγραφικούς πίνακες της Amadyar κυριαρχούν το χρώμα και το σχήμα. Στη δουλειά της συχνά μεταφράζει εικόνες και αναμνήσεις από τοπία και το περιβάλλον της σε αφηρημένες συνθέσεις. Μέσα από αυτή την διαδικασία περιορίζει τις καθημερινές της εντυπώσεις σε απλά σχήματα, αφήνοντας ταυτόχρονα στον θεατή το περιθώριο να κάνει τους δικούς του συσχετισμούς. 

Γκαλερί Ελένη Κορωναίου, Θορικίων 7, Άνω Πετράλωνα, έως 16 Ιουλίου
www.koroneougallery.com

Φωτογραφία ανοίγματος: John Bock, Palms, 2007. Ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη και της Anton Kern Gallery, New York. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.


 


 

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Καταρίνα Φριτς: Μια έκθεση της σπουδαιότερης Γερμανίδας γλύπτριας της εποχής μας στην Αθήνα

Εικαστικά / Καταρίνα Φριτς: Μια έκθεση της σπουδαιότερης Γερμανίδας γλύπτριας της εποχής μας στην Αθήνα

Μετά από σχεδόν τρία χρόνια προετοιμασίας, η Καταρίνα Φριτς παρουσιάζει στον εκθεσιακό χώρο The George Economou Collection μια αξιοθαύμαστη επιλογή έργων της που δίνουν πλήρες και ισχυρό στίγμα του καλλιτεχνικού της στυλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
Τι θα δούμε στα επόμενα δυο χρόνια στο εκθεσιακό πρόγραμμα του ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή

Εικαστικά / Τι θα δούμε στα επόμενα δυο χρόνια στο εκθεσιακό πρόγραμμα του ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή

Από τις 3 Ιουλίου έως τις 2 Οκτωβρίου, στο μουσείο της Άνδρου, θα παρουσιαστεί η αναδρομική έκθεση της Αλεξάνδρας Αθανασιάδη, που καλύπτει σχεδόν πέντε δεκαετίες δημιουργίας και τις πολλαπλές πτυχές της πορείας της, από τα πρώιμα παιδικά έργα της έως σήμερα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μουσείο Μπενάκη: Δωρεάν ξεναγήσεις για επισκέπτες με δυσκολίες μνήμης ή άνοια

Πολιτισμός / Μουσείο Μπενάκη: Δωρεάν ξεναγήσεις για επισκέπτες με δυσκολίες μνήμης ή άνοια

Το πρόγραμμα «Ώρα για Μουσείο!» σκοπεύει να προσφέρει σε αυτή την ευαίσθητη και διαρκώς αυξανόμενη αριθμητικά κατηγορία κοινού πλούσια πνευματικά και ψυχικά ερεθίσματα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ίαν Κόλινς: «Ο Τζον Κράξτον ξεπερνούσε τα ανθρώπινα μεγέθη και ζούσε χωρίς κανόνες»

Βιβλίο / Ίαν Κόλινς: «Ο Τζον Κράξτον ξεπερνούσε τα ανθρώπινα μεγέθη και ζούσε χωρίς κανόνες»

Ο Ίαν Κόλινς, συγγραφέας, στενός φίλος και βιογράφος του σπουδαίου ζωγράφου, μιλά στη LiFO για τον Κράξτον και το τεράστιο ειδύλλιο που εκείνος βίωνε με τη ζωή, καθώς επίσης και για την απέραντη αγάπη του για την Ελλάδα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πιετ Μοντριάν: Η προσέγγιση της απόλυτης αλήθειας και η έκρηξη της ομορφιάς σε μια συναρπαστική έκθεση

Εικαστικά / Πιετ Μοντριάν: Μια συναρπαστική έκθεση με αφορμή την 150ή επέτειο από τη γέννηση του

Το Fondation Beyeler αφιερώνει μια ολοκληρωμένη έκθεση στον Ολλανδό ζωγράφο Πιετ Μοντριάν, έναν από τους σημαντικότερους και πιο πολυσχιδείς καλλιτέχνες της πρωτοπορίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
summer culture

Summer Culture / 10 εικαστικές εκθέσεις που αξίζει να επισκεφθείτε στα νησιά το καλοκαίρι

Η εικαστική έκρηξη δεν σταματά ούτε το καλοκαίρι, καθώς φέτος διοργανώνονται σημαντικές εκθέσεις στα νησιά που θα αποτελέσουν πόλο έλξης για το εγχώριο και το διεθνές κοινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ξαναβρίσκοντας τον παράδεισο: Ματίς και Χόκνεϊ σε μια συνομιλία-έκρηξη φωτός και ζωής

Εικαστικά / Ξαναβρίσκοντας τον παράδεισο: Ματίς και Χόκνεϊ σε μια συνομιλία γεμάτη φως και ζωή

Τη σχέση των δύο καλλιτεχνών αλλά και αυτή με το φως και τη φύση παρουσιάζει το Μουσείο Ματίς στη Νίκαια, σε μια νέα έκθεση που αποτελεί μια άνευ προηγουμένου συνομιλία μεταξύ του Ντέιβιντ Χόκνεϊ και του Ανρί Ματίς.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Lapse: Μια οπτικοακουστική εγκατάσταση για ένα αέναο ταξίδι

Εικαστικά / «Lapse»: Μια οπτικοακουστική εγκατάσταση για ένα αέναο ταξίδι στο ΚΠΙΣΝ

Tο «Lapse» αποτελεί μια εμπειρία εμβύθισης σε ένα οπτικοακουστικό περιβάλλον το οποίο διαμορφώνεται από το ταξίδι ενός ατόμου, καθώς αυτό διανύει μεγάλες αποστάσεις στον χωροχρόνο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασίλης Μπαλάσκας: There is no sea without a land / There is no land without a sea «2291»

Εικαστικά / Bill Balaskas: «Η γλώσσα στην εννοιολογική τέχνη μπορεί να δημιουργήσει μια ρωγμή»

Ο εικαστικός και ακαδημαϊκός Bill Balaskas παρουσιάζει στους κήπους του Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης την εγκατάσταση «2291» που σχολιάζει, με αφορμή τα 100 χρόνια από τη Μικρασιατική Καταστροφή, τον οικουμενικό χαρακτήρα των προσφυγικών κρίσεων.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Arcadia: Μια γνωριμία με τη ζωγραφική του πρόωρα χαμένου καλλιτέχνη Χάρη Γαβρήλου

Εικαστικά / «Arcadia» στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων: Γνωριμία με τη ζωγραφική του πρόωρα χαμένου Χάρη Γαβρήλου

Αν χρησιμοποιούσαμε μουσικούς όρους, θα λέγαμε ότι η ζωγραφική του είναι post-punk ή ethereal darkwave. Είναι μια ζωγραφική ρευστή, αέρινη, ρομαντική, σκοτεινή, μελαγχολική και ερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

Δεν υπάρχει δυνατότητα σχολιασμού

ΘΕΜΑΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

THE GOOD LIFO ΔΗΜΟΦΙΛΗ