Μια ηρωίδα ρευστού φύλου με ψηλοτάκουνα στη βάρκα των μεταναστών Facebook Twitter
Kent Monkman (Cree, b. 1965). Welcoming the Newcomers, 2019. Acrylic on canvas

Μια ηρωίδα ρευστού φύλου με ψηλοτάκουνα στη βάρκα των μεταναστών

1
Μια ηρωίδα ρευστού φύλου με ψηλοτάκουνα στη βάρκα των μεταναστών Facebook Twitter
Kent Monkman (Cree, b. 1965). Resurgence of the People, 2019. Acrylic on canvas

Aυτοί οι δύο μνημειακοί πίνακες του Kent Monkman έχουν επιλεγεί από το Μητροπολιτικό Μουσείο της Νέας Υόρκης να κοσμήσουν την κεντρική του αίθουσα, στο πλαίσιο μιας σειράς ανάλογων αναθέσεων σε σύγχρονους καλλιτέχνες.
Ο Monkman, γεννημένος στον Καναδά το 1965, σύμφωνα με το δελτίο Τύπου του Μet,  είναι ένας καλλιτέχνης ευρέως γνωστός για τις προκλητικές παρεμβάσεις του στο κυρίαρχο αφήγημα της Δυτικής Ιστορίας. Εξετάζει θέματα αποικιοκρατίας, σεξουαλικότητας και απώλειας με μια ποικιλία μέσων, όπως η ζωγραφική, το φιλμ, η περφόρμανς και οι εγκαταστάσεις.
Το alter ego του Μόνκμαν, η ρευστού φύλου Miss Chief Eagle Testickle, εμφανίζεται συχνά στο έργο του ως ένα πρωτεϊκό πλάσμα που ταξιδεύει στο χρόνο και τα φύλα, αμφισβητώντας ευθέως το βλέμμα της αποικιοκρατίας πάνω στην ιστορία και τους αυτόχθονες λαούς.

Το έργο του δεν αποφεύγει βέβαια την παγίδα του Ιστορικού Εξωτισμού, που είναι της μόδας προσφάτως. Ανάλογος π.χ. ήταν ο τρόπος που είδε την παραζαλισμένη Ελλάδα της κρίσης η Documenta 14: ως ένα προάγγελμα παγκόσμιας επανάστασης (με χρηματοδότηση του γερμανικού κράτους). Η σύγχυση είναι εμφανής. Έτσι όπως στην Αθήνα, ένας εσμός όψιμα πολιτικοποιημένων κοσμικών σήκωσε το δάχτυλο κι άρχισε τα εξεγερσιακά κηρύγματα καταλήγοντας σε οξύμωρες φάσεις, έτσι κι εδώ η αεράτη Miss Chief Eagle Testickle οδηγεί ως Μπουμπουλίνα με ψηλοτάκουνα, τη βάρκα με τους εξαθλιωμένους αυτόχθονες.

Μερικοί γελάνε κιόλας...
Ό,τι κάτσει!

― Στάθης Τσαγκαρουσιάνος

Μια ηρωίδα ρευστού φύλου με ψηλοτάκουνα στη βάρκα των μεταναστών Facebook Twitter
Kent Monkman (Cree, b. 1965). Welcoming the Newcomers, 2019. Acrylic on canvas
|article_full|
Kent Monkman (Cree, b. 1965). Welcoming the Newcomers, 2019. Acrylic on canvas



1

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ

Ρομέν Γαβράς: «Η δική μας γενιά δεν έχει πολλά αποθέματα ελπίδας»

Ρομέν Γαβράς: «Η δική μας γενιά δεν έχει πολλά αποθέματα ελπίδας»

Η Στέγη ανοίγει το φετινό της ρεπερτόριο με το βλέμμα (ξανά) στραμμένο προς το μέλλον, συνεργαζόμενη με τον προβοκάτορα Ελληνογάλλο σκηνοθέτη στο πρότζεκτ «GENER8ION», με τρεις μικρού μήκους ταινίες του που θα κάνουν παγκόσμια πρεμιέρα με τη μορφή βίντεο εγκαταστάσεων σε τρεις διαφορετικούς χώρους.
ΟΘΟΝΕΣ
H Nέα Υόρκη του Έντουαρντ Χόπερ

H Nέα Υόρκη του Έντουαρντ Χόπερ

Τα θεμελιώδη για την τέχνη του αστικά μοτίβα εμπνευσμένα από τη Νέα Υόρκη - θέατρα, εστιατόρια, γραφεία, με τους κατοίκους της πόλης, μόνους, μελαγχολικούς, αποξενωμένους, πρωταγωνιστούν στη μεγάλη αναδρομική του στο Whitney Museum of American Art.
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
«Ο Πάνος Κουτρουμπούσης στην αγκαλιά του Κρισγιαούρτι»: Τι θα δούμε στην πρώτη αναδρομική έκθεση για τον Πάνο Κουτρουμπούση

Η πρώτη αναδρομική έκθεση για τον Πάνο Κουτρουμπούση είναι γεγονός

Η Κέιτ Κουτρουμπούση και ο Χριστόφορος Μαρίνος μιλούν για μια έκθεση φτιαγμένη από 500 κομμάτια που ξεδιπλώνουν το πολύπτυχο ενός ανένταχτου καλλιτέχνη, αυθεντικού drifter και αιώνια έφηβου συγγραφέα και εικαστικού.
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
John Craxton (1922-2009): Ερωτευμένος με την Ελλάδα

John Craxton: Μια έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Βρετανού ζωγράφου στο Μουσείο Μπενάκη

Ερωτευμένος με την Ελλάδα! Αυτό ήταν ο John Craxton και ο τίτλος της έκθεσης έργων του στο Μουσείο Μπενάκη «Μια ελληνική ψυχή» αποτυπώνει ακριβώς την προσωπικότητα ενός ανθρώπου που αγάπησε έναν τόπο, σχεδόν εμμονικά.
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Η καθημερινή ζωή μου με τον Τσαρούχη. Από τον Γιώργο Ορφανό.

Η καθημερινή ζωή μου με τον Τσαρούχη. Από τον Γιώργο Ορφανό.

28 χρόνια μετά το θάνατό του, ο μεγάλος δάσκαλος παραμένει ένα γοητευτικό αίνιγμα. Σε αυτήν την σπάνια, αποκλειστική μαρτυρία που μας επέδωσε το 2000 ο πιστός φίλος και μαθητής του, Γιώργος Ορφανός, σκιαγραφεί με χαρισματική ενάργεια την καθημερινή του ζωή δίπλα στον μεγάλο στοχαστή και καλλιτέχνη
ΠΡΟΣΩΠΑ
«Μέσα σ’ αυτόν τον πίνακα του Μπρέγκελ, δεν νιώθω πια κανένα φόβο»

«Μέσα σ’ αυτόν τον πίνακα του Μπρέγκελ, δεν νιώθω πια κανένα φόβο»

Ο επιφανής Αμερικανός κριτικός τέχνης Τζέρι Σαλτζ περνά τις μέρες της καραντίνας «κατοικώντας μέσα στο διάσημο έργο "Ο θρίαμβος του θανάτου", το μεγαλειώδες πανοραμικό πανδαιμόνιο που ζωγράφισε ο Πίτερ Μπρέγκελ ο πρεσβύτερος πριν από πεντακόσια σχεδόν χρόνια. ― Προτιμήστε την desktop έκδοση του άρθρου.
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

σχόλια

1 σχόλια
Υψηλη τεχνη! Μπραβο για τα βηματα θαρρους σε ενα ομορφοτερο μελλον και να αποκολληθουμε απο αυτο το μιζερο παρελθον που εφτασε την κοινωνια σε αυτο το επιπεδο.....

ΘΕΜΑΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

THE GOOD LIFO ΔΗΜΟΦΙΛΗ