Υπόθεση Ινδαρέ: Η εκτροχιασμένη αστυνομοκρατία της νέας εποχής

Υπόθεση Ινδαρέ: Η εκτροχιασμένη αστυνομοκρατία της νέας εποχής Facebook Twitter
Η αστυνομία έχει μεταβληθεί σε κανονικό παραστρατιωτικό σώμα με εξοπλισμό και εμφάνιση «Robocop», αυξημένες εξουσίες και ελάχιστη ή μηδενική υποχρέωση λογοδοσίας. Φωτο: Eurokinissi
39

Τα ηχητικά και οπτικά ντοκουμέντα που ήρθαν χτες στη δημοσιότητα δεν άφησαν καμιά αμφιβολία ότι η «μπούκα» των ειδικών δυνάμεων της αστυνομίας στο σπίτι του βραβευμένου σκηνοθέτη Δημήτρη Ινδαρέ στο Κουκάκι, το οποίο γειτονεύει με κατειλημμένο κτίριο που επρόκειτο να εκκενωθεί, και παράτυπη ήταν και σε όργιο βίας και αυθαιρεσίας εξελίχθηκε με τον άγριο ξυλοδαρμό και τη σύλληψη του ίδιου και των δύο γιων του, απλώς και μόνο επειδή ζήτησαν το δημοκρατικά αυτονόητο: την παρουσία εισαγγελέα προκειμένου να επιτρέψουν στους ένστολους να εισέλθουν στον ιδιωτικό τους χώρο, που το ίδιο το Σύνταγμα ορίζει ως άσυλο. Επιβεβαιώθηκαν κιόλας έτσι οι μαρτυρίες και οι καταγγελίες της συζύγου του αλλά και περίοικων.


Αιφνιδιασμένοι από την απροσδόκητη τροπή που πήρε η επιχείρηση και αντιμέτωποι για πρώτη ίσως φορά με τέτοια κατακραυγή, κύκλοι της αστυνομίας και της κυβέρνησης, ο ίδιος ο «πολύς» (και μάλλον υπερεκτιμημένος, σοσιαλδημοκράτης, υποτίθεται) υπερυπουργός Προστασίας του Πολίτη, «εν χορώ» με τους ακροδεξιάς προέλευσης ομολόγους του Βορίδη και Άδωνη και τη συνδρομή φιλικών τους μέσων, διέδιδαν εξαρχής συνειδητά ασύστολα ψεύδη: Ότι έβρισαν, αντιστάθηκαν, παρανόμησαν, μέχρι κι ότι ο 54χρονος σκηνοθέτης επιχείρησε να αφοπλίσει αστυνομικό των ΕΚΑΜ (κάποιοι προφανώς βλέπουν περισσότερο σινεμά από τον Ινδαρέ, ιδίως ταινίες δράσης). Και βέβαια τους φόρτωσαν τον μισό ποινικό κώδικα.

Μέχρι και ο γνωστός για τη μετριοπάθεια και την ψυχραιμία του έγκριτος συνταγματολόγος Νίκος Αλιβιζάτος που ορίστηκε επικεφαλής μιας προσχηματικής Επιτροπής για τη διερεύνηση της αστυνομικής βίας «κλότσησε», απειλώντας με παραίτηση. Ο εμμονικός με την αστυνομοκρατία κ. Χρυσοχοΐδης διαφημίστηκε εξαρχής ως η καλύτερη δυνατή και πλέον «ουδέτερη» επιλογή για τη θέση αυτή. Φαντάσου δηλαδή πώς θα είναι η χειρότερη.

Να αποτελέσει άραγε αυτό το συμβάν ένα «καμπανάκι» στο Μαξίμου ώστε να συμμαζέψει κάπως τα ξεσαλωμένα της «στρατά» προτού υπάρξουν χειρότερα, τα οποία δείχνει ως τώρα σχεδόν να εκβιάζει;


Η ΝΔ είχε κάνει ήδη προεκλογικά «σημαία» της το δόγμα της τάξης και της ασφάλειας. Οι μεστές εντυπωσιασμού, ρεβανσισμού, κυνισμού, σεξισμού και αυταρχισμού, πλην όμως άκρως αμφιλεγόμενης νομιμότητας αλλά και ουσίας, επιδόσεις της στον τομέα αυτό κυριαρχούν στην επικαιρότητα τους τελευταίους μήνες, συχνά τη μονοπωλούν κιόλας (κάτι βέβαια που δεν μοιάζει καθόλου τυχαίο). Με τις δημοσκοπήσεις να δείχνουν ευρεία αποδοχή τόσο της μέχρι τώρα πολιτικής της όσο και του Μιχάλη Χρυσοχοΐδη προσωπικά - πιάνει τελικά τόπο η διαρκής πλύση εγκεφάλου -  δεν ένιωθε μέχρι χθες την ανάγκη να απολογηθεί πουθενά για τίποτα, διακήρυττε αντιθέτως ότι ο λαός την εξέλεξε ακριβώς για να εφαρμόσει αυτές τις πολιτικές. Ώσπου...

Ώσπου αποκαλύφθηκε, κοντά στα άλλα, ότι ο κ. Ινδαρές όχι μόνο δεν είχε καμία σχέση ούτε με την κατάληψη, ούτε με την εικόνα που παρουσίασαν προς τα έξω. Ότι πρόκειται για άνθρωπο πράο, φιλήσυχο και μάλλον συντηρητικό, διαμαρτυρόταν μάλιστα ότι οι αστυνομικοί «φέρονταν χειρότερα κι από αναρχικούς που τα σπάνε». Ότι είναι, δηλαδή, ένας καθημερινός άνθρωπος, ένας τυπικός αστός από αυτούς που αποτελούν το κύριο σώμα των ψηφοφόρων της. Πολλοί από τους οποίους χειροκρότησαν τις απανωτές εκκενώσεις καταλήψεων όπως και την κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου, τα εξαρχειώτικα «πογκρόμ» επίσης, δικαιολόγησαν τα αναχρονιστικά έως γελοία αστυνομικά «ντου» σε κινηματογράφους και μουσικά κλαμπ, ακόμα και τους εξευτελισμούς και τα δημόσια ξεβρακώματα «υπόπτων». Νιώθουν ωστόσο μάλλον αμήχανα στην προοπτική να αμφισβητούνται πλέον έμπρακτα το ίδιο το οικιακό και το οικογενειακό άσυλο και μάλιστα όχι κάποιου χαρακτηρισμένου ως «τρομοκράτη», αλλά νομοταγών, υπεράνω πάσης υποψίας ανθρώπων της διπλανής πόρτας, όπως λογίζονται και οι ίδιοι.

Όσο κι αν προσπαθεί να παρουσιάσει ως άλλη μια κανονικότητα η εξουσία τα όσα συνέβησαν, ακόμα και ο πιο αντιπροσωπευτικός «κυρ-Παντελής» του ομώνυμου δυσσεβούς τραγουδιού δύσκολα θα ενθουσιαστεί στην ιδέα ότι μπορεί η αστυνομία να μπαίνει σπίτι του όποτε θέλει, από όπου θέλει, να κάνει ό,τι γουστάρει, να βλέπει μπότες ενστόλων πάνω στα κεφάλια των παιδιών του. Να αποτελέσει άραγε αυτό το συμβάν ένα «καμπανάκι» στο Μαξίμου ώστε να συμμαζέψει κάπως τα ξεσαλωμένα του «στρατά» προτού υπάρξουν χειρότερα, τα οποία δείχνει ως τώρα σχεδόν να τα εκβιάζει; Υπόψη κιόλας ότι στην εν λόγω επιχείρηση, κοπέλα που βρισκόταν στην παρακείμενη κατάληψη τραυματίστηκε απόμ είδος πλαστικής σφαίρας (την οποία η ΕΛΑΣ μετέφρασε ως «μικρή ελαστική μπάλα, όπως του τένις»), η χρήση των οποίων ήταν εξαιρετικά σπάνια ως τώρα.

Υπόθεση Ινδαρέ: Η εκτροχιασμένη αστυνομοκρατία της νέας εποχής Facebook Twitter
Ο εμμονικός με την αστυνομοκρατία κ. Χρυσοχοΐδης διαφημίστηκε εξαρχής ως η καλύτερη δυνατή και πλέον «ουδέτερη» επιλογή για τη θέση αυτή. Φαντάσου δηλαδή πώς θα είναι η χειρότερη. Φωτο: Eurokinissi

Η οικογένεια Ινδαρέ ανακοίνωσε ότι θα μηνύσει τους εμπλεκόμενους στην υπόθεση αστυνομικούς –μια υπόθεση που ήδη διεθνοποιήθηκε– και μπράβο της. Πλήθος επώνυμοι από τον καλλιτεχνικό και τον πολιτικό μέχρι τον δημοσιογραφικό χώρο αλλά και απλός κόσμος εξέφρασαν ήδη αμέριστη συμπαράσταση, βγήκαν ψηφίσματα κ.λπ. Με την αφορμή κιόλας αυτή ανέβηκαν στα κοινωνικά δίκτυα ένα σωρό μαρτυρίες αστυνομικής βίας, αυθαιρεσίας και τρανταχτής ψευδολογίας, από τη γνωστή «υπόθεση της ζαρντινιέρας» το '14 με θύμα τον Κύπριο φοιτητή Αυγουστίνο Δημητρίου –από τις λίγες που οι δράστες καταδικάστηκαν, με τη διαφορά ότι την υψηλή χρηματική αποζημίωση που κέρδισε στο θύμα την κατέβαλε το δημόσιο, δηλαδή εμείς οι πολίτες, και όχι οι δράστες– μέχρι ιστορίες κατά κανόνα ατιμώρητης αστυνομικής «τρέλας» που τα θύματα δεν είχαν τολμήσει μέχρι τούδε να δημοσιοποιήσουν.

Δεν συμβαίνουν μόνο στην Ελλάδα αυτά φυσικά. Πολλοί ειρωνεύτηκαν –και δικαίως– τον Άδωνη Γεωργιάδη που δήλωσε ότι «η ΕΛΑΣ είναι μακράν η πιο ήπια και απαλή αστυνομία της Δύσης», γεγονός είναι όμως ότι ζούμε σε μια εποχή έξαρσης της αστυνομοκρατίας σε παγκόσμιο επίπεδο με τη δικαιοσύνη να «χαϊδεύει», κατά κανόνα, τους εκάστοτε «παρεκτρεπόμενους». Από τη Γαλλία και την Ισπανία ως τη Νότιο Αμερική, τη Μέση Ανατολή, το Χονγκ Κονγκ και βέβαια τις ΗΠΑ, η αστυνομία έχει μεταβληθεί σε κανονικό παραστρατιωτικό σώμα με εξοπλισμό και εμφάνιση «Robocop» (μια από τις ταινίες που μας «προετοίμασαν» γι΄αυτή την πραγματικότητα, όπως άλλωστε το «1984», το «Brazil» κ.λπ.). Λειτουργεί σχεδόν αυτόνομα, με αυξημένες εξουσίες και ελάχιστη ή μηδενική υποχρέωση λογοδοσίας. Συλλήψεις στο σωρό, ακραία βία, πλήρης εξευτελισμός, teaser και «αύρες» που δολοφονούν, στοχευμένες βολές με πλαστικές σφαίρες ώστε ο «αντίπαλος» να μείνει μονόφθαλμος, από το Παρίσι μέχρι το Σαντιάγο. Οι ελίτ τούτου του κόσμου αισθάνονται, βλέπεις, ολοένα περισσότερο ανασφαλείς και μην μπορώντας –ακόμα– να αναθέσουν τη διασφάλιση της τάξης και βασικά της κοινωνικής ειρήνης απευθείας στον στρατό, στρατιωτικοποιούν ολοένα περισσότερο την αστυνομία.

Η ύπαρξη δημοκρατών, πιο ανθρώπινων ενστόλων, όσο επιθυμητή, δεν αλλοιώνει δυστυχώς τη μεγάλη εικόνα, ενδεχομένως και να την «ξεπλένει». Οι εξουσίες, βλέπεις, δεν αρκούνται πια να κατέχουν το μονοπώλιο της βίας, οραματίζονται ένα είδος «σύννομου» ολοκληρωτισμού αποσκοπώντας στον απόλυτο έλεγχο της καθημερινής ζωής των πολιτών –ενίοτε και της σκέψης τους– σε όλες της τις εκφάνσεις. Είθε τα κινήματα και η κοινωνία των πολιτών στην Ελλάδα και διεθνώς να τους χαλάσουν τα σχέδια.

Στήλες
39

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Θοδωρής Αντωνόπουλος / Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Αν θεωρήσουμε την ομοφυλοφιλία επάγγελμα, αξιότιμε κ. συνήγορε, τότε σίγουρα αυτό θα πρέπει να ενταχθεί στα βαρέα ανθυγιεινά. Τουλάχιστον για όσο μπορούν να δηλητηριάζουν τον δημόσιο λόγο κακοποιητικές απόψεις, αντιλήψεις και πρακτικές, σαν αυτές που είτε εκφέρετε είτε ενθαρρύνετε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Δημήτρης Π. Σωτηρόπουλος / Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Αντί να διαφωνήσουμε για το ένα ή το άλλο θέμα, όπως και είναι θεμιτό και αναμενόμενο σε μια δημοκρατία διαλόγου, το μόνο που ξέρουμε να κάνουμε είναι να εξευτελιζόμαστε οι ίδιοι και να εξευτελίζουμε τους άλλους, ωσάν να ήταν οι χειρότεροι εχθροί μας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Π. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

15 σχόλια
Καμμια ελευθερια δεν εχω θυσιασει εγω προσωπικως και κανενας γνωστος μου εξαιτιας της αστυνομικης δρασης. Αντιθετως την ελευθερια κινησεων και την ελευθερια απ το φοβο θυσιαζουμε καθημερινα σε μια πολη βουτηγμενη στη μικρη και μεγαλη εγκληματικοτητα και στη γενικη ασυδοσια
Καλά τα αφηγήματα, αλλά ιστορικά η βία, συμπεριλαμβανομένης της αστηνομικής βίας βρίσκεται σε καθοδική πορεία παγκοσμίως. Παραπέμπω στον Steven Pinker (Οι Καλύτεροι Άγγελοι της Φύσης Μας). Το ότι η αστυνομική βία καταγράφεται και αναλύεται περισσότερο δε σημαίνει αύξηση αλλά αναδυκνείει το γεγονός ότι η αστυνομία πλέον αστυνομεύεται από τους πολίτες και μπαίνει στο μικροσκόπιο σε βαθμό που ποτέ δεν έχει γίνει στο παρελθόν. Σε αυτό βοηθούν και οι τεχνολογίες που υποτίθεται θα φακέλωναν την κάθε κίνηση μας, οι οποίες όμως αντίθετα γίνονται όπλο στα χέρια των πολιτών να ελέγχουν και να περιορίζουν το κράτος. Το ότι όλα τα αφηγήματα της αριστεράς καταρρέουν μέσα από δημοκρατικές 'νεοφιλελέ' διαδικασίες τσούζει όσο να'ναι λιγάκι, αλλά κσιδάκι.
Ειλικρινά δεν περίμενα ποτέ οτι θα υπήρχε περίπτωση να συμφωνούσα με κάποιο άρθρο του κ. Αντωνόπουλου, ισως διότι συνήθως εχουμε εκ διαμέτρου αντίθετες απόψεις και σκέψεις, όμως το σημερινό άρθρο του είναι εξαιρετικό και οφείλω να δηλώσω ότι συμφωνώ απόλυτα στα γραφόμενά του.Ιδιαίτερα το κάτωθι απόσπασμα του εν λόγου άρθρου είναι συγλονιστικό και πρέπει όλοι μας να το σκεφτούμε με τη δέουσα σοβαρότητα :" Οι εξουσίες, βλέπεις, δεν αρκούνται πια να κατέχουν το μονοπώλιο της βίας, οραματίζονται ένα είδος «σύννομου» ολοκληρωτισμού αποσκοπώντας στον απόλυτο έλεγχο της καθημερινής ζωής των πολιτών –ενίοτε και της σκέψης τους– σε όλες της τις εκφάνσεις". Πηγή: www.lifo.gr
Αν δεν έχετε δει τα βίντεο με τις αστυνομικές αυθαιρεσίες και δεν έχετε ακούσει καμία καταγγελία τότε η προπαγάνδα της κυβέρνησης πιάνει τόπο. Τι να πω, συγχαρητήρια στο κυβερνητικό επιτελείο.
Επί της ουσίας: παρουσία εισαγγελέα απαιτείται σε περίπτωση έρευνας στην οικία. Εάν μου χτυπήσει αύριο η Αστυνομία την πόρτα ζητώντας μου να διέλθει για να συλλάβει κακοποιούς στη διπλανή πολυκατοικία, προφανώς και θα τους ανοίξω και θα τους συνδράμω: αυτό σημαίνει ενεργός πολίτης που σέβομαι τα δικαιώματα των άλλων, γιατί οι κάτοικοι στη διπλανή μου πολυκατοικία έχουν την ανάγκη της προστασίας του Κράτους, το οποίο ενσαρκώνει η Αστυνομία και τα όργανά της στην περίπτωση της πάταξης της εγκληματικότητας. Κατά τα λοιπά, το όλο θέατρο και τα ''ψηφίσματα'' κάθε πιθανού και απίθανου τύπου, δε λένε τίποτε σε οιονδήποτε εχέφρονα πολίτη πέραν των ιδίων των συντακτών τους.
Επί της ουσίας: παρουσία εισαγγελέα δεν απαιτείται μόνο σε περίπτωση έρευνας στην οικία, αλλά και για οποιαδήποτε είσοδο ενστόλων. Εάν εσύ ανοίγεις αυτόματα την πόρτα σου μόλις δεις ένστολο 9(ικαίωμά σου φυσικά), αυτό δεν σημαίνει ότι ο καθένας -εχέφρων ή μη- είναι υποχρεωμένος να σε μιμηθεί (δικαίωμά του επίσης).
Επί της ουσίας: ο Μαύρος Γάτος έχει απόλυτο δίκιο, χρειάζεται παρουσία εισαγγελέα για οποιαδήποτε είσοδο ένστολων. Η δε ταράτσα δεν είναι δημόσιος χώρος.Όμως, αγαπητέ Μαύρε Γάτε, αν ο κύριος Ινδαρές και οι γιοί του ανεβήκανε στην ταράτσα τους για να αντιπαρατεθούν με την αστυνομία, τότε έκαναν μεγάλο λάθος—λέγεται παρακώλυση αστυνομικής έρευνας. Δεν αντιδρά κανείς με αυτόν τον τρόπο. Κάνει μηνύσεις στην αστυνομία, έρχεται ως μάρτυρας υπεράσπισης των καταληψιών να καταγγείλει πως μέρος της έρευνας έγινε παράνομα (όλα αυτά όταν γίνει η δίκη στο μέλλον), όμως την στιγμή της εισβολής των αστυνομικών στην ταράτσα κάθεται ήσυχα στο σπίτι του και (όσο και αν ακούγεται παράδοξο) παίρνει τηλέφωνο την αστυνομία για να καταγγείλει την αυθαιρεσία των αστυνομικών στην ταράτσα. Δεν αντιστέκεται στην αστυνομία ακόμα και αν μπήκαν παράνομα στο σπίτι του για να ανέβουν στην ταράτσα (αν και απ´ό,τι έχω καταλάβει η αστυνομία ανέβηκε στην ταράτσα από κάποια εξωτερική σκάλα).Όσο για το επιχείρημα (που αν δεν κάνω λάθος ξεκίνησε από τον Γεωργιάδη) πως η οικογένεια Ινδαρέ δεν είναι καλοί πολίτες γιατί δεν συνέδραμαν την αστυνομία στο έργο της, άρα είναι υποστηρικτές των καταληψιών, εγώ προσωπικά το βρίσκω αυθαίρετο ως συμπέρασμα και επιεικώς απαράδεκτο.
Χωρίς καμία διάθεση σαρκασμού, να προσθέσω πως θα ήταν άκρως ειρωνικό αν ο κύριος Ινδαρές δεν κινηματογράφησε με το κινητό του κανένα στιγμιότυπο από την όλη υπόθεση, καίτοι σκηνοθέτης.
Κ. Αντωνόπουλε, έκανα λογαριασμό για να σου πω πως είσαι αγαπησιάρης της γλώσσας, ευθύβολος και διδακτικός. Η ωριμότητα αντίληψης σπανίζει και μπράβο σου.
Εξαιρετικό άρθρο. Τα επιχειρήματα περί ρευματοκλοπης είναι εξοργιστικά και προκλητικά εαν αναλογιστούμε τα αμύθητα ποσά που χρωστάνε τα κόμματα που ψηφίζουν αυτοί που τα λένε! Επίσης όσοι δεν γουστάρουνε καταλήψεις, να πάνε να τα πουνε στην Σούδα αυτά. Χαχαχα Δεν θυμάμαι να μας ρώτησε κάποιος κάποτε για τις βάσεις!
Δεν μιλαμε για μια υποθεση εδω αλλα για δυο:- υποθεση καταληψης: καποιος κατακαημενος ανθρωπος αφησε κληρονομια το σπιτι του στον Ευαγγελισμο - αλληλεγγυος πραγματικα - σημερινης αξιας πανω απο 300.000 ευρώ τουλαχιστον - αν δεν ειναι και οικοδομησιομο πολυ περισσοτερο.Αντι να ικανοποιηθει η τελευταια επιθυμια αυτου του ανθρωπου με συνενοχη του κρατους του ευαγγελισμου και κατα κανονα κατι λουμπεν μεγαλοαστων "αλληλεγγυων" εχουν κανει καφενε αυτη τη κληρονομια. Συμφωνουμε ή διαφωνουμε με το σπασιμο αυτης της καταληψης.- Υποθεση Ινδαρε: αν οντως δεν συμμετειχαν οι γιοι στην καταληψη μιλαμε για σκανδαλο. Αν ομως συμμετείχαν και μαλιστα παρείσχαν και ρευμα στο κατειλημενο κτηριο μιλαμε για καταπατηση δημοσιας περιουσιας περα απο αντισταση κατα της αρχης κλπ κλπ. Αρα ας συμφωνησουμε πρωτα οτι οι καταληψεις πρεπει να σπασουν και οτι αν τους καναν frame πρεπει να τιμωρηθουν ειναι αυτονοητο.
προς όσους γκρινιάζουν που το άρθρο δεν γράφει για τους καταληψίες (και τους «καταληψίες»):Έχουν ήδη γίνει συλλήψεις και οι κατηγορούμενοι θα δικαστούν. Τα ονόματά τους ειναι γνωστά, τα στοιχεία τους στη διάθεση του κράτους. Πιθανόν κάποιοι θα κριθούν ένοχοι και για κατάληψη κτιρίου και για ρευματοκλοπή κλπ. Άρα αυτή η υπόθεση έχει δρομολογηθεί. Οι αστυνομικοί που ενδεχομένως άσκησαν υπέρμετρη βία ή παραβίασαν το οικογενειακό / οικιακό άσυλο είναι αγνώστου ταυτότητας και κανείς δεν τους παραπέμπει σε δίκη, όπως κανείς δεν θα παραπέμψει σε δίκη ή ΕΔΕ όσους σάπισαν στο ξύλο τον κόσμο στις πρόσφατες πορείες και ενδεχομένως έκαναν όλα τα άλλα αίσχη. Η λέξη-κλειδί είναι το «ενδεχομένως». Η υποθεση Ινδαρέ θα συζητηθεί σε δικαστήριο. Οι δεκάδες υποθέσεις αστυνομικής αυθαιρεσίας θα μείνουν στο ενδεχομένως. ΑΥΤΟ είναι που λέμε τόσες μέρες και δεν μπορείτε να καταλάβετε. Ότι παρέχεται από το κράτος πλήρης ασυλία στην αστυνομία να κάνει ό,τι θέλει, χωρίς απολύτως καμία συνέπεια. Κι εσείς είστε ΟΚ με αυτό.
'Οι ελίτ τούτου του κόσμου αισθάνονται, βλέπεις, ολοένα περισσότερο ανασφαλείς και μην μπορώντας –ακόμα– να αναθέσουν τη διασφάλιση της τάξης και βασικά της κοινωνικής ειρήνης απευθείας στον στρατό, στρατιωτικοποιούν ολοένα περισσότερο την αστυνομία.' Εξαιρετικη σύνοψη του τι επακολουθεί σε παγκόσμιο επίπεδο, με το πρόσχημα της ασφάλειας και της κοινωνικής ειρήνης. Όσο για εδώ, η επιμονή των τάχα Διαφωτιστών φιλοδυτικων - αλλά κατ'ουσιαν βαρβάρων ουσιοκρατων - να επικαλούνται ενα οριενταλιστικο αφήγημα για αυτόν τον τόπο, το οποίο σαφώς και εξυπηρετεί τα συμφέροντά τους, είναι που πρέπει πρωτίστως να βρει αντίλογο. Διαφορετικά, περιστατικά όπως τα τελευταία πάντοτε θα βρίσκεται τρόπος να νομιμοποιούνται εντός του παρόντος κυρίαρχου πλαισίου
Για πολλοστή φορά ακούω γκρίνια για την αστυνομία και κουβέντα για τις παράνομες πράξεις τις οποίες η πολιτική και φυσική της ηγεσία επιτέλους της επιτρέπει να διώξει:1. παράνομη κατάληψη2. ρευματοκλοπή3. οχύρωση με πυρομαχικά και όπλαΚαι αν εάν κι εφόσον η συνταγμένη πολιτεία διά των θεσμοθετημένων οργάνων της αποφασίσει ότι υπάρχει υπέρβαση στη χρήση βίας ευχαρίστως να τιμωρηθούν όσοι την διέπραξαν. Η δια βοής κρίση είναι για άλλα καθεστώτα. Όχι για αστικές δημοκρατίες.Εγώ περιμένω δικαστηριακές αποφάσεις για τα ως άνω υπό 1. - 3. αδικήματα που έχουν σίγουρα τελεσθεί. Και θέλω να μάθω τι έκανε η συνταγμένη πολιτεία τα τελευταία 5-6 χρόνια για να αντιμετωπίσει τις παράνομες καταλήψεις και την παράνομη αστυνομική βία.Ευχαρίστως να διερευνηθούν και οι όποιες καταγγελίες για παράνομη αστυνομική βία. Τα υπόλοιπα είναι χρήση προς πολιτική κατανάλωση. Κυρίως από έναν Σύριζα που κάτι πρέπει να βρει να πει για να παίξει το δικαιωματικό χαρτί, αφής στιγμής η ανοχή της κοινωνίας στις πορείες με μπάχαλα εξαντλήθηκε.
"Για πολλοστή φορά ακούω γκρίνια για την αστυνομία...Πηγή: www.lifo.gr"Θα μου επιτρέψετε να εκφράσω ακόμη μια φορά τις αμφιβολίες μου για το πώς τεκμαίρεται η βία της αστυνομίας στην συγκεκριμένη υπόθεση. Στο "ντοκουμέντο" που έχει κυκλοφορήσει (άφησα σχόλιο και στο αντίστοιχο άρθρο) μόνο οι κραυγές του κ. Ιναρέ ακούγονται. Οι ΟΠΚΕ δεν τον χτυπούν, δεν τον ποδοπατούν, όπως έχει καταγγελθεί. Μόνο κάποιες μαρτυρίες (μεταξύ αυτών και της γυναίκας του σκηνοθέτη υπάρχουν), τουλάχιστον από όσο γνωρίζω. Και άρθρα, όπως το παραπάνω, αλλά και ανάλογα σχόλια, επιχειρούν να μας πείσουν για τη βία των αστυνομικών και την αθωότητα της οικογένειας, πριν αποφανθεί κανένα δικαστήριο και πριν ολοκληρωθεί κάποια ΕΔΕ.
Μα τι λες τώρα;Εδώ οι άλλοι είδαν ξύλο εκεί που δεν υπήρχεhttps://www.lifo.gr/now/greece/262025/eksarxeia-i-stigmi-poy-andras-ton-mat-orma-se-kopela-poy-trexei-ti-rixnei-kato-kai-tin-travane-makria#2269953Και τα "σοβαρά επεισόδια" ήταν ότι ένας αστυνομικός αποκάλεσε έναν "βλακάκο"https://www.lifo.gr/now/greece/249561/sovara-epeisodia-sta-eksarxeia-kataggelloyn-astynomiki-via-kai-dakrygona-sto-k-voks#2223654Ο καθένας έχει φτάσει να βλέπει ό,τι θέλει σαν τους θρήσκους τον μεσαίωνα που χωριά ολόκληρα βλέπαν οράματα...Μπορεί να έχει πέσει πολύ ξύλο από την αστυνομία. ΔΕΝ ΤΟ ΞΕΡΩ. Σίγουρα δεν έχει δει το φως της δημοσιότητας.ΣΙΓΟΥΡΑ ΞΕΡΩ ότι η τέως κυβέρνηση δεν έκανε τίποτα κατά της αστυνομικής βίας. Ενώ σήμερα υπάρχει ήδη μία ΕΣΤΩ προσχηματική επιτροπή κατά αυτής.Το μόνο βέβαιο είναι ότι ο Σύριζα και οι εξωσυριζαϊκές συνιστώσες παίζουν ένα παιχνίδι εντυπώσεων που βάλλει κατά της δημοκρατίας.Τα λέγαν πριν τις τηλεοπτικές άδειες για τους δικαστές.Σήμερα τα λένε για τους αστυνομικούς.Εδώ κάποτε βγάλαν τον Πλουμπίδη πράκτορα, εκεί θα κωλώσουν;
επιχειρούν να μας πείσουν για τη βία των αστυνομικών και την αθωότητα της οικογένειας, πριν αποφανθεί κανένα δικαστήριο και πριν ολοκληρωθεί κάποια ΕΔΕ. Πηγή: www.lifo.grΓια την ενοχή πάντως της οικογένειας έχουν ήδη αποφανθεί πολύ περισσότεροι. Η πλειοψηφία. Πριν αποφανθεί κανένα επίσημο δικαστήριο και πριν ολοκληρωθεί κάποια ΕΔΕ. Το μόνο δικαστήριο που ολοκληρώθηκε ήδη είναι το λαϊκό. Εκείνο της πλειοψηφίας.
Τα όπλα και τα πυρομαχικά που βρέθηκαν μήπως είναι αυτά της ΑΣΟΕΕ από τη Συρία; Κρατήστε μπαχαλομετρητή, πότε θα εξαντληθεί η ανοχή του κόσμου στα μπάχαλα της Αστυνομίας. Ή μήπως, επειδή εξουδετερώνει τα μπάχαλα των αδίστακτων καταληψιών, που κλέβουν ρεύμα, που παρεισδύουν και λοιπώς να της δίνουμε συγχωροχάρτι;
Αυτό που συζητάμε 3 μέρες ένα θέμα αλλά δεν είδαμε ούτε μισό άρθρο για τους συντρόφους-αγωνιστές που έβαλαν βόμβα με καρφιά μέσα στο ΕΜΠ, εκεί που καθημερινά πάνε εκατοντάδες παιδιά με ξεπερνάει.
Το ενδιαφέρον με αυτά τα διαπύρσια άρθρα αυτού του τύπου, είναι ότι μπορεί να γράφονται σεντόνια γιά το παραμικρό της Ελληνικής αστυνομίας(η οποία όποτε και εάν παρανομεί Ασφαλώς και πρέπει να ελεγχεται), αλλά δε βρίσκουν ποτέ να πουν το παραμικρό γιά τις καταλήψεις(τις θέλουμε η όχι?), γιά το άσυλο(το θεωρούμε χρήσιμο το 2020 αυτό?),γιά τα καμμένα λεωφορεία(ποιός πληρώνει γι'αυτά?), γιά τις "δημοκρατικές δράσεις" του Ρουβίκωνα και πολλά άλλα παρόμοια φαινόμενα υπερβολικής "δημοκρατίας", στα όρια της Ασυδοσίας κατά τη γνώμη μου. Να πω επίσης πως αν έρχοταν η αστυνομία σπίιτι μου και μου ζητούσε να περάσει γιά να πάει στον διπλανό που παρανομεί συνεχώς, όχι μόνο δε θα ζητούσα εισαγγελική εντολή(δεν είμαι πιά τόσο "νυκακυραίος"!), αλλά θα προσέφερα και οποιαδήποτε βοήθεια μπορούσα. Τέλος μην προδικάζουμε. Πολύ σύντομα θα έχουμ πολύ περισσότερα στοιχεία γιά το τι ακριβώς συνέβη στο Κουκάκι, λίγη υπομονη θα μας προφυλάξει από το να λέμε και να γράφουμε ανυπόστατες γνώμες.
Εάν εσείς θέλετε να αφήσετε την αστυνομία να περάσει από το σπίτι σας, όπως λέτε, καλά κάνετε. Όμως εδώ καταπατήθηκε το συνταγματικό δικαίωμα κάποιων ανθρώπων που δεν ήθελαν να μπει η αστυνομία στο σπίτι τους χωρίς ένταλμα. Ο ρόλος της αστυνομίας είναι να εγγυάται την τήρηση του νόμου υπό οποιεσδήποτε συνθήκες και όχι να ποδοπατάει τον νόμο και το Σύνταγμα επειδή έτσι θέλει.
. Πολύ σύντομα θα έχουμ πολύ περισσότερα στοιχεία γιά το τι ακριβώς συνέβη στο Κουκάκι, λίγη υπομονη θα μας προφυλάξει από το να λέμε και να γράφουμε ανυπόστατες γνώμες . Έχετε πληροφορίες εκ των έσω;
"Πολύ σύντομα θα έχουμ πολύ περισσότερα στοιχεία γιά το τι ακριβώς συνέβη στο Κουκάκι, λίγη υπομονη θα μας προφυλάξει από το να λέμε και να γράφουμε ανυπόστατες γνώμες. Πηγή: www.lifo.gr"Μα ο σκοπός κάποιων είναι να διαμορφωθούν οι δικές μας απόψεις από ανυπόστατες γνώμες τρίτων, ΠΡΙΝ κυκλοφορήσουν τεκμηριωμένα στοιχεία. Αρκούν κάποιες θολές φωτογραφίες, μας περιγράφουν τι πρέπει να βλέπουμε (π.χ. "κουκούλα τύπου Γκουαντάναμο") και το έργο στήνεται. Τώρα, αν ξανατσιμπήσουμε στο παραμύθι, είμαστε άξιοι της μοίρας μας.
Αν εσύ θέλεις να παραμυθιάζεσαι, δικό σου το πρόβλημα.Ο άνθρωπος αυτός, με κουκούλα ή χωρίς κουκούλα (που η ουσία δεν είναι η κουκούλα - που δεν του φόρεσαν κουκούλα), δεν θα έπρεπε να βρίσκεται σε αυτή την κατάσταση. Αυτό είναι το θέμα μας. Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΑΥΤΟΣ, Ο,ΤΙ ΚΑΙ ΝΑ ΕΚΑΝΕ (ΑΝ ΕΚΑΝΕ), ΔΕΝ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ. ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΕΣ ΤΩΡΑ;;
Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΑΥΤΟΣ, Ο,ΤΙ ΚΑΙ ΝΑ ΕΚΑΝΕ (ΑΝ ΕΚΑΝΕ), ΔΕΝ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ. ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΕΣ ΤΩΡΑ;; Πηγή: www.lifo.grΑυτό θα το αποφασίσει η ελληνική αστυνομία και η δικαιοσύνη.Εσύ το καταλαβες τώρα;
Όποιος θέλει, δύναται να τους βάζει και σπίτι του, να τους φτιάχνει και καφέ. Να τους καθαρίζει και τη στολή από τη μπογιά. Μη σου πω να τους κάνει και σαντουιτσάκια. Δικαίωμα δεν έχει, όμως, να εγκαλεί όσους γουστάρουν, εμμένουν, μάχονται και θα μάχονται με τη ζωή τους για τη νομιμότητα. Ο νομοθέτης λέει ότι το σπίτι είναι άσυλο και η Αστυνομία μπαίνει μέσα μόνο παρουσία Εισαγγελέα. Τελεία και παύλα.Η αέναη παλάντζα πως, επειδή υπάρχουν αναρχικοί μπαχαλάκηδες θα υπάρχουν και οι χακί μπαχαλάκηδες είναι εκ του πονηρού και πετάει τη μπάλα στην εξέδρα.
@Ο Νοών... νοείτωΣυγγνώμη, η ερώτηση που έχει γραφτεί με κεφαλαία γράμματα και 2 ερωτηματικά σε εμένα, απευθύνεται; Δυστυχώς, είμαι λίγο χαζούλα και δεν καταλαβαίνω.
Αγνοείτε βέβαια κάποιες μικρές λεπτομέρειες, όπως ότι η όλη διαδικασία έγινε παρουσία εισαγγελέα, και το ότι κάποιοι είχαν παράνομα καταλάβει κτίριο και έκλεβαν ρεύμα, το οποίο ως συνήθως πληρώνουν τα λοιπά κορόιδα.Η αφόρητη μικροαστική "επανάσταση" (κατάληψη δίπλα στο πατρικό σπίτι, να μας πλένει και τα σώβρακα η μανα) ταιριάζει με το ύφος του άρθρου, που δεν αναφέρει πχ τους τραυματισμούς αστυνομικών.
Μια "μικρή" λεπτομέρεια: Το άρθρο είναι επικεντρωμένο στην απαράδεκτη παραβίαση του οικιακού ασύλου της οικογένειας Ινδαρέ. Η οποία δεν προκύπτει από πουθενά ότι έκλεβε ρεύμα και είχε καταλάβει ακίνητα ανήκοντα σε άλλους. Κάθε άλλο...Μήπως ο συλλογισμός σας εννοεί ότι όταν γίνεται μια ή περισσότερες παραβάσεις του νόμου "κάπου στα πέριξ", η αστυνομία δικαιούται να μπουκάρει νυχτιάτικα στα σπίτια οποιουδήποτε κατοίκου της συνοικίας; Και αν υπήρχε κάπου εκεί εισαγγελέας, γιατί δεν έκανε την εμφάνισή του όπως το ζητούσε ο Ινδαρές για να του εξηγήσει τους νομικούς λόγους που θα δικαιολογούσαν την είσοδο στην κατοικία του;
1. "Και αν υπήρχε κάπου εκεί εισαγγελέας, γιατί δεν έκανε την εμφάνισή του όπως το ζητούσε ο Ινδαρές για να του εξηγήσει τους νομικούς λόγους που θα δικαιολογούσαν την είσοδο στην κατοικία του;"Σε ρεπορτάζ του ΣΚΑΪ, η σύζυγος του κ. Ινδαρέ εμφανίζεται ότι ήταν σε απ' ευθείας τηλεφωνική επικοινωνία με τους Κούτρα-Ντζούνο, όταν επιβεβαιώνει ότι εμφανίστηκε άμεσα εισαγγελέας, μόλις διαμαρτυρήθηκε στους αστυνομικούς που της ζήτησαν να μπουν στο σπίτι της.Τώρα ισχυρίζεται ότι μπήκαν οι αστυνομικοί χωρίς παρουσία εισαγγελέα και όλοι το αναπαράγουν. Ή ο ΣΚΑΪ "επεξεργάστηκε με την μονταζιέρα" την τηλεφωνική επικοινωνία ή η κ. Ινδαρέ δεν λέει τώρα την πλήρη αλήθεια. Αν λέει αλήθεια, ας διαψεύσει και ας μηνύσει τον ΣΚΑΪ 2. Σε ηχητικό μήνυμα που μεταδίδεται συνέχεια και που δεν μας λένε την προέλευσή του, μου έκανε εντύπωση η ελευθερία λόγου και η άνετη "στρωτή" φωνή του κ. Ινδαρέ, να λέει συνέχεια για δύο λεπτά περίπου, "γιατί μας έχετε δεμένους" και "είστε χειρότεροι και από τους αναρχικούς..." κλπ.Είναι λίγο περίεργο και αντιφατικό να ήταν παράνομα δεμένος και κανείς αστυνομικός να μην τον εμπόδιζε να το λέει ανεμπόδιστα επί δύο λεπτά ή να ακουγόταν έστω η φωνή/αντίδραση κάποιου αστυνομικού.Όσο δεν έχουν διευκρινισθεί τέτοιες λεπτομέρειες, είμαι πολύ επιφυλακτικός.Σε τέτοια θέματα, πολλές φορές, είναι άλλο να μιλάμε θεωρητικά και άλλα μας προκύπτουν σαν γεγονότα. Ίσως και σωστά αναβλήθηκε η δίκη για τον Μάϊο, ώστε να δοθεί χρόνος να διευκρινιστεί τι πραγματικά συνέβη.
Συμπληρώνω :Μόλις πριν λίγο, είδα στο δελτίο της ΕΡΤ τον κ. Ινδαρέ να βγαίνει σήμερα από το δικαστήριο.Ειλικρινά, καθόλου δεν μου φάνηκε από την κίνηση του σώματος, σαν άνθρωπος που είχε "ξυλοκοπηθεί ανελέητα" ή "υπέστη άγριο ξυλοδαρμό", ή όπως αλλιώς αναπαράχθηκε.Φορούσε κολλάρο βέβαια, αλλά κολλάρο δεν φοριέται μόνο μετά από "ανελέητο ξυλοκόπημα".
"...μου έκανε εντύπωση η ελευθερία λόγου και η άνετη "στρωτή" φωνή του κ. Ινδαρέ, να λέει συνέχεια για δύο λεπτά περίπου, "γιατί μας έχετε δεμένους" και "είστε χειρότεροι και από τους αναρχικούς..." κλπ. Είναι λίγο περίεργο και αντιφατικό να ήταν παράνομα δεμένος και κανείς αστυνομικός να μην τον εμπόδιζε να το λέει ανεμπόδιστα...'@ΕΛΠΟΕμένα μου κάνει μεγαλύτερη εντύππωση ότι έχει την όρεξη να μας κάνει κύρηγμα με τις ιδέες του, και με αρκούντως δυνατή φωνή φυσικά, για να καταγράφεται στα κινητά. Είχε δει τους σαδιστές αστυνομικούς να βρίζουν και να απειλούν τη γυναίκα του, να ποδοπατούν το πρόσωπο του γιου του και διαμαρτύρεται μόνο για το γεγονός ότι τους έχουν δεμένους; Υπάρχουν λεπτομέρειες που δεν συμφωνούν με την αφήγηση της οικογένειας Ινδαρέ.

ΘΕΜΑΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

THE GOOD LIFO ΔΗΜΟΦΙΛΗ