«Είδα το δολοφόνο σου να περπατά ελεύθερος» Το μήνυμα της Ντόρας Μπακογιάννη για τα 30 χρόνια από τη δολοφονία του Παύλου

«Είδα το δολοφόνο σου να περπατά ελεύθερος» Το μήνυμα της Ντόρας Μπακογιάννη για τα 30 χρόνια από τη δολοφονία του Παύλου Facebook Twitter
Η Ντόρα και ο Παύλος Μπακογιάννης
8

Τριάντα χρόνια συμπληρώνονται σήμερα από την ημέρα που δολοφονήθηκε από πυρά των τρομοκρατών της 17Ν ο Παύλος Μπακογιάννης και οι Ντόρα και Κώστας Μπακογιάννης δημοσίευσαν στα social media δυο συγκινητικά μηνύματα για εκείνον.

Το μήνυμα της Ντόρας Μπακογιάννη:

«Πέρασαν 30 χρόνια! Δεν πιστεύω ότι πέρασαν 30 χρόνια από τη στιγμή που χτυπούσαν 3 τηλέφωνα και το κουδούνι της πόρτας μαζί... Σ΄αυτά τα 30 χρόνια είδα πολλά! Ανθρώπους που σε πίστεψαν, να κλαίνε και να σε θυμούνται. Συναγωνιστές στη μάχη κατά της δικτατορίας, να καταθέτουν τις δικές τους μαρτυρίες. Ευρυτάνες συμφιλιωμένους μετά τον εμφύλιο και τα χρόνια του διχασμού. Είδα να χάνονται μάχες κατά της τρομοκρατίας, αλλά και να κερδίζονται. Είδα το δολοφόνο σου να βγαίνει από τη φυλακή, τον είδα να περπατάει στα πεζοδρόμια υπερήφανος, εκεί όπου σας σκότωσε. Δεν είδα πολλές διαδηλώσεις ενάντια στην τρομοκρατία. Ακόμα και μετά τη δολοφονία των παιδιών στην Marfin βρεθήκαμε πολύ λίγοι άνθρωποι. Σ' αυτά τα 30 χρόνια έκανα ό,τι μπορούσα για να τιμήσω τη μνήμη σου, πάνω απ΄όλα, τις αρχές και τις αξίες σου. Κάποιες φορές με επιτυχία, κάποιες άλλες όχι. Ένα πράγμα όμως είναι σίγουρο! Τα παιδιά σου και τα εγγόνια σου μεγάλωσαν να αγαπούν και όχι να μισούν. Αυτό από μόνο του αξίζει πολλά. Μερικές φορές είναι πολύ δύσκολο, όμως θα συνεχίσουμε Παύλο μου».

Η ανάρτηση του Κώστα Μπακογιάννη:

«Τριάντα χρόνια τώρα, κάθε μέρα, σκέφτομαι διαρκώς ένα πράγμα. Αν σε κάνω υπερήφανο. Ελπίζω να τα καταφέρνω». 

Πολιτική
8

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σχόλια

1 σχόλια
Υπάρχει τεράστιο πρόβλημα κοινωνικής νομιμοποίησης της πολιτικής βίας στην Ελλάδα.Το ΚΚΕ για να γίνει νόμιμο αναγκάστηκε να αποκηρύξει τον ένοπλο αγώνα αλλά οι αριστεροί ποτέ δεν έσπασαν μέσα τους αυτή τη λογική σχέση μεταξύ εξουσίας και βίας.Από την ατάκα του Μάο "η εξουσία μας φτάνει μέχρι εκεί που φτάνει η κάνη του όπλου μας" μέχρι το "φασίστες κουφάλες έρχονται κρεμάλες" (με τον μονομερή και προκατειλημμένο ορισμό του φασίστα) ή το "ήτανε και Ζακ ήτανε και Τζάκι στους νοικοκυραίους θα βάλουμε γκαζάκι" η αριστερά στην Ελλάδα έχει άμεσους δεσμούς με τη βία.
Η σχέση βιας και αριστεράς είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με το "ηθικό πλεονέκτημα" της απολυτής δικαιοσύνης που διακατέχει την αριστερά, η οποία είναι πιο "καθαρή" και πιο απόλυτη από οποιονδήποτε νόμο, πολιτικό και δικαστή. Είναι το DNA της αριστεράς τέτοιο.
Βασικά η αριστερά ΔΕΝ είναι δημοκρατική διότι για πάντα θα ανατρέχει στον Μαρξ που πιστεύει στη ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ του προλεταριάτου.Όσες κατάρες και ειρωνείες και να μου ρίξουν, αληθινιοί ή ad hoc λογαριασμοί, αυτό είναι ο πυρήνας, το DNA, της αριστεράς.Και δεν υπάρχει κομμουνιστική και κάποια άλλη, καλή, αριστερά. Μία είναι. Από τον Ντεριντά στον Αλτουσέρ και μέχρι τον Γκράμσι δεν υπάρχει εναλλακτική απάντηση στο "και αν ο κόσμος δεν το θέλει αυτό;"
Και για να προλάβω αντανακλαστικά: το να αποκηρύσσεις την απολυταρχικότητα που ενυπάρχει μέσα στην αριστερή σκέψη δεν σε κάνει δεξιό.Ο Γεώργιος Παπανδρέου ήταν αντικομμουνιστής. Ο Βενιζέλος ψήφισε το ιδιώνυμο. Δεν ήταν "δεξιοί". Βλέπαν όμως τον διαλυτικό ρόλο της αριστεράς.Δεν θέλω να επεκταθώ περαιτέρω, αν και πολύ θα ήθελα, από σεβασμό στη μνήμη του μνημονευόμνου στο άρθρο νεκρού.
Θεωεω τουλάχιστον άθλια την αναφορά της υπόθεσης Κωστοπουλου, (ενός ανθρώπου που τον λυντσάρανε on camera για να μην ξεχνιόμαστε και παρόλα αυτά δεν καταδικάστηκε κανείς), ως ¨απόδειξη¨της τάσης για νομιμοποίηση της βιας από την αριστερά. Για την ακρίβεια θεωρώ σιχαμενη την πολιτικοποίηση ενός τέτοιου θέματος απο τον Γραφών. Για τον Πάυλο Μπακογιάννη αυτό που έχω να πώ είναι όσα και να θέλει κάποιος να καταλογίσει στην κ.Ντόρα Μπακογιάννη ως πολιτικό, κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί το πάθος της και τον αγώνα της κατά της τρομοκρατίας . Πραγματικά θεώρω άθλιο το να γινονται πορείες συμπαράστασεις για τον Κουφοντίνα ή να υπάρχουν άνθρωποι στην πολιτική που να βλέπουν με επιείκια τον φαινόμενο της τρομοκρατικής αυτής οργάνωσης στην Ελλάδα . Αυτό πάντως που παρατηρώ απο πολιτικούς και πολίτες στη χώρα και πραγματικά με δυσαρεστεί είναι η οικοιοποίηση νεκρών και η υποβάθμιση ή εργαλιοποίηση του θανάτου τους ανάλογως τον ομιλητή και τις σκοπιμότητες που εξυπηρετεί.Πολλοί και καλά αριστεροί πολιτικοί δεν θέλουν να πολυεστιάζουν στους νεκρούς της 17 Νοέμβρη ή της Μαρφιν γιατί αυτοί κατέληξαν απο δολοφόνους ακρο-αριστερής ιδεολογίας ή αναρχικους,ενώ δεξιοι πολιτικοί επιχειρούν να ξεχάσουν τους φόνους Γρηγορόπουλου και Κωστόπουλου ή επιχειρούν την απόλυτη δολοφονία χαρακτήσων των νεκρών μέσω της ρητορικής τους και των μέσων που ελέγχουν γιατί στους φόνους τους εμπλέκονται αστυνομικοί ή "νοικοκυραίοι" φιλικά προσκείμενοι στα κομματά τους . Για μένα ΑΗΔΙΑΣΤΙΚΟΙ είναι και οι μεν και οι δε.
Δεν αναφέρθηκα στην υπόθεση αλλά σε αυτούς που την τρέχουν. Στους "αλληλέγγυους".Είναι σύνθημα που είχαν αναρτήσει σε πανό σε μια από τις πορείες που έχουν γίνει.Άθλιο είναι το εμπόριο αίματος από επαγγελματίες "αλληλέγγυους" αλλά επειδή σέβομαι τη μνήμη και αυτού του νεκρού δεν θα το συνεχίσω.
Επίσης, δεν υπάρχουν μεν και δεν.Η ΧΑ που ευθύνεται για δυο, γνωστούς μέχρι σήμερα, θανατους έχει παραπεμφθεί σε δίκη.Από την άλλη πλευρά έχουμε μια λερναία ύδρα που καθ'όλη τη διάρκεια της μεταπολίτευσης σκοτώνει, καίει, σπάει, βανδαλίζει. Θες να μετρήσουμε νεκρούς από 17Ν ή ατιμώρητους και άγνωστους θανάτους αλλά με αριστερό πρόσημο ή θες να κοστολογήσουμε μόνο υλικές ζημιές;Και για να το κλείσω, η βία της ΧΑ δεν νομιμοποιείται κοινωνικά. Αν σε μια πορεία στη μνήμη του Φουντούλη οι ΧΑίτες απειλήσουν τον μισό πληθυσμό (όπως γίνεται στο σύνθημα με το γκαζάκι που ανεφερα) δεν θα βγει κανείς σε δημόσιο forum να τους υπερασπιστεί. Ούτε η φωτογαφία του πανό με ενα τέτοιο σύνθημα θα καλύπτει άρθρα στη μνήμη του δολοφονηθέντος.Αυτή είναι η κοινωνική νομιμοποίηση της αριστερής βίας. Ακριβως αυτο που εκανες. Το "ναι μεν αλλά" οποτε μνημονευεται.

ΘΕΜΑΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

THE GOOD LIFO ΔΗΜΟΦΙΛΗ