Παρέμβαση Γαβρόγλου για την καταδίκη καταληψιών μαθητών: Υπερβολική απόφαση που στιγματίζει 14χρονα παιδιά

Παρέμβαση Γαβρόγλου για την καταδίκη καταληψιών μαθητών: Υπερβολική απόφαση που στιγματίζει 14χρονα παιδιά Facebook Twitter
Φωτογραφία αρχείου. (ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΜΠΟΥΓΙΩΤΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ)
5

Την παρέμβαση του υπουργείου Παιδείας προκάλεσε η καταδίκη σε κοινωνική εργασία τριών μαθητών στο Ρέθυμνο που συμμετείχαν πέρυσι σε καταλήψεις.

Με ανακοίνωσή του το υπουργείο χαρακτηρίζει απαράδεκτη τη συμπεριφορά του διευθυντή του 1ου Γυμνασίου Ρεθύμνου που παρέπεμψε τους μαθητές στη δικαιοσύνη για θέματα που πρέπει να επιλύονται στη σχολική κοινότητα, κάνει λόγο για «υπερβολική» δικαστική απόφαση «που στιγματίζει 14χρονα παιδιά» και σημειώνει ότι ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου προτίθεται να ζητήσει από τον υπουργό Δικαιοσύνης την επανεξέταση των σχετικών άρθρων του ποινικού κώδικα, ώστε να αποτραπούν ανάλογες καταδίκες.

Αναλυτικά η ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων έχει ως εξής:

«Το υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, με αφορμή την καταδικαστική απόφαση σε κοινωνική εργασία τριών μαθητών του 1ου Γυμνασίου Ρεθύμνου που πήραν μέρος στις καταλήψεις του περασμένου Σεπτεμβρίου, θεωρεί απαράδεκτη την αντιμετώπιση των μαθητών από την πλευρά του διευθυντή του σχολείου που προκάλεσε την εισαγγελική παρέμβαση χωρίς να έχουν διαπιστωθεί φθορές εντός του σχολείου. Υπερβολική κρίνεται και η απόφαση των δικαστικών αρχών που εξάντλησαν την αυστηρότητά τους στιγματίζοντας 14χρονα παιδιά εφ' όρου ζωής, επειδή συμμετείχαν σε μια κατάληψη.

Ο υπουργός Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κώστας Γαβρόγλου, προτίθεται να ζητήσει από τον υπουργό Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, Σταύρο Κοντονή, να επανεξετάσει τα σχετικά άρθρα του ποινικού κώδικα που αναφέρονται σε παρόμοιες περιπτώσεις, ώστε να αποφευχθούν στο μέλλον ανάλογες καταδίκες.

Υπενθυμίζεται ότι το υπουργείο Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων νομοθέτησε πέρσι την κατάργηση του "μαθητικού ιδιώνυμου" που είχε θεσπιστεί με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου από τον Δεκέμβριο του 1999 και είχε αποκτήσει ισχύ νόμου με τον νόμο 2811 του 2000. Με τη διάταξη αυτή είχε καταργηθεί η προβλεπόμενη ποινή φυλάκισης των μαθητών που συμμετείχαν σε καταλήψεις.

Τέτοια θέματα πρέπει να επιλύονται με ευθύνη των διευθυντών σχολείων, των συλλόγων διδασκόντων και των συλλόγων γονέων και κηδεμόνων, εντός της σχολικής μονάδας και όχι με προσφυγή στις δικαστικές αρχές».

Πηγή: ΑΠΕ- ΜΠΕ

Ελλάδα
5

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σχόλια

5 σχόλια
Αυτο που δεν καταλαβαινω ειναι γιατι πρεπει να συνεχιζεται η ατιμωρησια των καταληψιων που συνεχιζουν και καταστρεφουν δημοσια περιουσια καθε φορα.Καιρος ηταν να τιμωρηθουν καποιοι,μπας και συνετιστουν επιτελους ολοι αυτοι στις κατα καιρους καταληψεις που σπανε θρανια,γραφεια κλπ στα σχολεια καθε χρονο.Αυτα τα ξερω γιατι αντιμετωπισα τα ιδια φετος στο σχολειο του γιου μου οπου σαν γονεις πληρωσαμε μεσω του συλλογου γονεων μερος των ζημιων,οχι μονο των καταληψεων αλλα και των κατα τη διαρκεια του διδακτικου ετους καταστροφων.Πρεπει επιτελους να μπει ενα τελος σε αυτο το γαιτανακι του σπαω την δημοσια περιουσια και δεν πληρωνω.Και στο τελος τελος η τιμωρια ηταν κοινωνικη εργασια,κατι που γινεται παντου στον κοσμο,και δεν σε στιγματιζει σαν καταδικη στο μητρωο σου.Προς γνωση και συμορφωση των μελλοντικων καταληψιων,λεω εγω τωρα.Ο φοβος φυλαει τα ερημα,λεει ο λαος μας.Βεβαια στη συγκεκριμενη περιπτωση πηρε παραπανω εκταση το γεγονος οτι τιμωρηθηκε και ο γιος επωνυμου,ο οποιος πατερας εκανε και δηλωσεις στην τηλεοραση.Εμενα με παραξενευει το γεγονος οτι ολοι πυροβολουν τον διευθυντη του σχολειου,απο τον οποιο ομως δεν εχουμε ακουσει την αποψη του,ειναι σωστο ομως αυτο?Γιατι ολοι αυτοι που τον κατηγορουν δεν τον εψαξαν να τον ρωτησουν τι και πως?Με αφορμη αυτο θελω να κανω μια παρατηρηση γενικοτερη, οσον αφορα το ενδιαφερον εμας των γονεων,για το τι γινεται στα σχολεια.Τι εννοω,επειδη επι σειρα ετων ασχολουμαι με συλλογους γονεων στα σχολεια που εχουν φοιτησει τα παιδια μου,αυτο που παρατηρω ειναι οτι καθε χρονο ολο και λιγοτεροι γονεις δινουν το παρων σε συνελευσεις των συλλογων γονεων και κηδεμονων.Ειδικα τα τελευταια χρονια με τις τοσες περικοπες στα ζητηματα παιδιας ,αν δεν ενδιαφερθουμε να δουμε απο κοντα και να βοηθησουμε λιγο με την παρουσια μας,πως περιμενουμε να βελτιωθουν τα πραματα?Με αυτοματο πιλοτο πανε τα σχολεια,για οσους δεν το εχουν αντιληφθει,ετσι ομως δεν θα πηγαινει για παντα.Δεν ειναι δυνατον να κανουμε μονο κριτικη χωρις να εχουμε εστω και την ελαχιστη γνωση του τι γινεται στο σχολειο του παιδιου μας.Αν δεν νοιαστουμε εμεις σαν γονεις τοτε ποιος?Ο γειτονας?
Μακάρι η προσφορά κοινωνικής υπηρεσίας να εδραιωνόταν ως μέθοδος όχι τιμωρίας αλλά συμμόρφωσης. Οι παραβατικές συμπεριφορές συνήθως διαιωνίζονται, παρά τιθασσεύονται. Ας μάθουν να σέβονται τη δημόσια περιουσία και ας καθερωθεί αυτό ως μέτρο που διαμορφώνει υπεύθυνους πολίτες.
Προφανώς ο υπουργός απουσίαζε την ημέρα που δίδασκαν Στοιχεία Δημοκρατικού Πολιτεύματος στο σχολείου του. Έτσι δεν διδάχτηκε τα περί διάκρισης των εξουσιών...
Σωστοοο....Δεν ειναι δυνατον οι μελλοντικοι πρωθυπουργοι να στιγματιζονται.... Τι κριμα που δεν βρεθηκε ενας σωστος Λυκειαρχης και ενας φιλοτιμος εισαγγελεας την εποχη που ο Τσιπρας αλωνιζε στις καταληψεις ... Τα πραγματα θα ηταν πολυ διαφορετικα σημερα...

ΘΕΜΑΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

THE GOOD LIFO ΔΗΜΟΦΙΛΗ