Για τον Klaus Nomi, τον πιο δραματικό τραγουδιστή της μουσικής βιομηχανίας

Για τον Klaus Nomi, τον πιο δραματικό τραγουδιστή της μουσικής βιομηχανίας Facebook Twitter
0

Για τον Klaus Nomi, τον πιο δραματικό τραγουδιστή της μουσικής βιομηχανίας Facebook Twitter
Ο Klaus Nomi υπήρξε ένας από τους πιο καταλυτικούς καλλιτέχνες στην ιστορία της pop μουσικής.

Θυμάμαι το Total Eclipse του από εκείνη την καλογυρισμένη τηλεοπτική διαφήμιση του Campari στα 80s. Το ίδιο διάστημα, παιδάκι ήμουν, νόμιζα πως η καινούργια αρρώστια χτυπούσε ανθρώπους με περίεργη εξωπραγματική εμφάνιση. Στην ηλικία των έξι ή εφτά ετών το AIDS ήταν για μένα κάτι σαν νόσος των φρικιών, αφού φρικιό έδειχνε στα μάτια μου ο Klaus Nomi.

 

Το «Total Eclipse» κυριαρχεί στη καλογυρισμένη τηλεοπτική διαφήμιση του Campari 

Θυμάμαι ακόμη ένα ανόητο ρατσιστικό σχόλιο του δασκάλου στο δημοτικό σχολείο, όταν κάποιο Πάσχα μας έδειξαν τα κινηματογραφικά Πάθη του Χριστού. Στη σκηνή που ο Ρωμαίος τρυπούσε με ξιφολόγχη τα πλευρά του Ιησού, είπε ο δάσκαλος: Αν ο Χριστός ήταν σαν τον Klaus Nomi, αδερφή και άρρωστη μάλιστα, θα γλίτωνε τη Σταύρωση για να μην τρέξει το αίμα του...

Τον Klaus Nomi τον έψαξα ως καλλιτέχνη αρκετά χρόνια μετά, για την ακρίβεια κόλλησα άσχημα με τους δίσκους και τα τραγούδια του, όπως και με την ανορθόδοξη περσόνα του.

Μου μιλούσαν γι' αυτόν ο οπερατέρ Δημήτρης Θεοδωρόπουλος και η σύζυγος του, σκηνοθέτις Μάρσα Μακρή, που τον συναντούσαν και δειπνούσαν τακτικά μαζί του στη Νέα Υόρκη του '81. Το τραπέζι τους μοιραζόταν και ο Ισπανός Pedro Almodovar καμιά φορά.

Ο Klaus Nomi ήταν ο μόνος τραγουδιστής που ο θάνατος εμπεριεχόταν στην, τεράστιας έκτασης, φωνή του! Σαν τον ακούς ακόμη και σήμερα στο Θρήνο της Διδούς από την όπερα Διδώ και Αινείας ξέρεις πως ονόμασε το κομμάτι Cold Song για να δώσει μιαν άλλη τραγική διάσταση στην ψυχρότητα του επερχόμενου θανάτου.

 

 Ο Klaus Nomi ερμηνεύει το Cold Song

Τι παράξενος άνθρωπος ήταν αυτός! Ο πιο δραματικός τραγουδιστής που πέρασε ποτέ από τη μουσική βιομηχανία! Το πρώτο καθαρόαιμο sci-fi freak στην εκπνοή του glam-rock και την εκτίναξη του punk κινήματος. Τον λάτρεψε ο David Bowie, ο Αστροναύτης που ένα βράδυ έπεσε από τον Άρη κατ' ευθείαν στο περιβόητο Mudd Club και συνάντησε τον άφυλο Klaus Nomi μαζί με τον παρενδυτικό καλλιτεχνικό του σύντροφο, Joey Arias.

Από τους πιο καταλυτικούς καλλιτέχνες στην ιστορία της pop μουσικής -εισήγαγε σαφώς το θεατρικό cabaret punk- ο Klaus Nomi επένδυσε με synthesizers πολλά hits των '60s, έβαλε σε μια κάψουλα το ίνδαλμα του, τη Marlene Dietrich, αφήνοντας τη να αιωρείται στο διάστημα για πάντα, επιχείρησε ασυνείδητα να επανασυνδέσει τη, μολυσμένη απ' το ναζισμό, Γερμανία του παρελθόντος με την open mind Δημοκρατία της Βαϊμάρης, ενέπνευσε αμέτρητους άλλους καλλιτέχνες διεθνώς και στο τέλος εγκατέλειψε τα εγκόσμια σε ηλικία 39 ετών.

Για τον Klaus Nomi, τον πιο δραματικό τραγουδιστή της μουσικής βιομηχανίας Facebook Twitter
Ο πιο δραματικός τραγουδιστής που πέρασε ποτέ από τη μουσική βιομηχανία!

Προηγουμένως, λίγοι γνώριζαν πως οι τεράστιοι ελισαβετιανοί γιακάδες του δεν αποτελούσαν ακόμη μία ενδυματολογική εκκεντρικότητα του, αλλά έκρυβαν επιμελώς το σάρκωμα Caposi γύρω από τον λαιμό του.

Μοναδικός performer, καταπληκτικός ερμηνευτής, δέσμιος του rock'n'roll μότο Live fast - Die young. Το πρώτο καταγεγραμμένο θύμα της επιδημίας του AIDS από τον καλλιτεχνικό κόσμο.

Ο Klaus Nomi πέθανε στις 6 Αυγούστου του 1983 σε νεοϋρκέζικο νοσοκομείο, τραγική σκιά του εαυτού του. Κατόπιν επιθυμίας του αποτεφρώθηκε και οι στάχτες του σκορπίστηκαν στην πόλη της Νέας Υόρκης, που τόσο αγάπησε.

0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

Δεν υπάρχει δυνατότητα σχολιασμού

ΘΕΜΑΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

THE GOOD LIFO ΔΗΜΟΦΙΛΗ